auto valt altijd stil

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Ruben., 23 dec 2011.

  1. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    hey allemaal,
    mijn graupner mt6 valt van in het begin eigenlijk altijd al stil, dus heb ik gehoord dat het de stationairschroef was die ik moest indraaien, maar dan gebeurt er niets, zelfs niet als ik ze uitdraai, het stilvallen gebeurt ook pas na een kwartiertje rijden, en dan valt hij stil als je even geen gas geeft, en als je hem dan terug start, draait die precies rustiger en moet je snel terug gasgeven want anders valt hij weer stil, hier is een filmpje en enkele foto's van de stationairschroef, want die zit precies met niets verbonden
    foto 1
    foto 2
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  2. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik denk dat je je stationairschroef even wat hoger moet zetten.
     
  3. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    ja, kwas ff in de war, kbedoel stationairschroef met luchtsgroef, maar die schroef doet dus niets
     
  4. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Heb je al aan je H & L schroeven gedraaid ?

    Wat zijn hiervan de slaggen ?

    Je carbrateur mischien vies ?
     
  5. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    ja, ik heb er al aan gedraait, de slaggen weet ik niet, ik heb het gewoon op gevoel gedaan, en ik denk dat men carburator niet vies is, ik heb hem nog maar een maandje, ik heb wel ooit is op een ander forum gevraagd ofdat hij goed was afgesteld (via een filmpje) en ze zeiden allemaal dat het wel ongeveer goed zat, maar kan je eigenlijk men filmpje en foto's zien, want ik heb ze op een nogal rare manier geupload :p
     
  6. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Je uploaden is goed gegaan en werkt, ik heb de foto en het filmpje bekeken.

    Welke brandstof en met welke olie gooi je er in ?

    Als je eens probeert je gas op je controller hoger te zetten dan je stationairschroef kan, zonder dat de wagen gaat rijden ?

    Ik gebruik namelijk zelfs mijn stationairschroef niet, en voor het stationair draaien van mijn motor heb ik dat op mijn controller ingesteld.
     
  7. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    dus ik gebruik euro 95 met sythetische 2 takt olie (200ml olie bij 5 liter benzine)
    ik kan dat idd doen met de zender, maar ik heb vaak gehoord dat dat ongezond voor je motor is (ik weet niet of dit wel klopt, maarja) maar ik ga het sowiso proberen, maar hoeveel slagen staat je stationair dan ?
     
  8. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Koppeling mag niet aan slaan stationair maar motor moet ook niet af slaan ( wijst zich eigelijk van zich zelf wel )

    Ik zou niet wetten waarom dat ongezond is voor de motor.
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat is dus de grootste fout die je kunt maken bij een auto :!::!:

    Op het moment dat je gaat remmen slaat je motor dan af ...
    Je stelt bij een auto het stationair af met de schroef niet met je servo.

    Beschreven probleem lijkt mij een afstellingsprobleem , en dan met name iets te arm staan. Andere mogelijkheid is ook nog te veel zooi onder de zwarte kap die de koelkop afdekt.

    In allebei de gevallen wordt de motor te warm en gaat ie kuren vertonen.
    Tis ook verstandig om de tank ontluchting ff te checken.

    Heb je je tankdop op het moment dat de auto zo reageert weleens los gedraaid ?? Zoja en hoor je een sis (van het aanzuigen van lucht) is je tankontluchting niet in orde en moet je die ff aanpassen.....
     
  10. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik gebruik geen gas servo als rem servo, dus als ik rem heb ik daar geen last van. ( sorry, was vergeten bij te zeggen )

    Als je je gas servo ook gebruikt om te remmen gaat dat niet werken ! ! !
     
  11. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    dat kan idd wel zijn, want er zit wel wat vuil onder de zwarte kap over men motor, maar ik dacht absoluut niet dat dat de oorzaak zou zijn, hartelijk bedankt iedereen :)
     
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Er zit over het algemeen wel een flinke pluk gras onder die kap na een paar rondjes rijden.

    Probleem wat je dan krijgt is dat de geforceerde luchtkoeling dan niet meer werkt omdat de lucht niet meer kan stromen zoals dat hoort.

    Gevolg is dat je blok een stuk minder koeling krijgt en na een tijdje rijden gewoon te warm wordt met de genoemde problemen als gevolg ;)

    Dat is altijd het eerste wat ik check als mijn motor raar gaat doen , meestal kan ik dan een flinke pluk gras en zooi onder de kap en tussen de koelribben vandaan gaan plukken ;)
     
  13. Ruben.

    Ruben.

    Lid geworden:
    23 dec 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    2180 ekeren, antwerpen, belgië
    en dit heb ik nog niet geprobeerd, en hoe moet ik men tankontluchting dan aanpassen ?
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Een nippel van b.v. een oud nitrotankje in de tankdop schroeven 9Met een stukje slang eraan) en zorgen dat er een goed gaatje in de rubberdop in de tankdop zit.

    Gebeurt nog weleens dat die dicht gaan zitten , met een vacuum getrokken tank als gevolg... Tank vacuum betekent minder brandstof naar de motor en daar krijg je ook weer problemen mee...
     

Deel Deze Pagina