Veel bouwprojecten en weinig te vliegen. Dan maar een leuk ARFje. Vandaag door de postbode bezorgd.. Goldwing Models MX-2 (Greg Poe) WING SPAN: 57" (1450mm) LENGTH: 53" (1350mm) WING AREA: 646sq.in. (41.7sq.dm.) FLYING WEIGHT: 4.6-5.3lbs (2100-2400g) BRUSHLESS MOTOR: 4250-7 APC14x7-E LI-POLY: 4S-5S 3700-5000mAh Glow: .46-.52 2C .52-.82 4C RADIO: 4CH / 5Servos (Glow) or 4CH 4 Servos / 60 - 85 Amp ESC (Electric) Bij mij komt er en .46 in. Had ik nog liggen. Weet niet hoe de folie van Goldwing RC is, dus voor de zekerheid de hele kist in een dun laagje blanke lak. Morgen dagje vrij, dus zal morgen even plaatjes schieten tijdens het assembleren. Is een ARF dus echt bouwen is het niet te noemen.. Dit zit er allemaal bij De echte Dit is de groene versie van Goldwing RC:
Ben begonnen. Als eerst de CA scharnieren inlijmen. De servo aansturing. (sorry voor de onscherpe foto) En toen al 2 vleugels klaar Hoogte roer ingelijmt en Stabilo staat in de epoxie te drogen. Straks de hoogteroer aansturing monteren, en de rudder inlijmen. Maar nu eerst het tail wieletje assembleren en de tank. Genoeg achter de c: Later meer... Gegroet! Nou nog 1tje dan voor wat sfeer beelden.
Weer lekker bezig geweest, Vleugels zijn klaar, roeren ge-epoxied, en de stickers geplakt. Tank zit erin en de pull pull aansturing is gemonteerd en vast gelijmt. Morgen eens verder met de hoogte roer servo en beginnen met de motor mount. Is een PH-0.46 Groet, Kevin
Leuke kist Kevin. Mooi om te zien dat nog niet iedereen op electro overstapt. Ben benieuwd hoe de kist vliegt. Enige waar ik aan twijfel is je motorkeuze. Te zien aan het gewicht van de kist verwacht ik met een 7,5cc geen enorme pull-out bv. Zit ook op de ondergrens van wat de fabrikant aan geeft. Maar goed, andere motor kan altijd nog (of bv een mooie WestonUk throttle pipe erop, geeft ook 20% meer power). Ga het volgen. Groet Raoul PS: je laatste foto's zijn niet zichtbaar
Over stappen op electro is een NO GO. Vind de geur en het geluid persoonlijk onmisbaar, Wat motor keuze, was ik benieuwd hoe zwaar deze kist ging uitpakken. Heb nog meerdere liggen dus maatje groter zit er zo in. Zal even kijken naar de plaatjes.
Update-je Vandaag de tank ingebouwd, vleugels zijn helemaal klaar. Romp bezig geweest met de pull pull. Straks de aan/uit schakelaar monteren en de zooi van draden netjes weg werken in de romp. De motorsteun in passend gemaakt, overmorgen even de motor er voor hangen en de motorkap uit dremelen.
Update Weer lekker bezig geweest tussen het werken en 2 kinderen door.. Rudder zit er nu perfect in en ook alle servo's werken naar behoren.. (uitslagen) motortje zit erin en alles onder de kap toegankelijk gemaakt. Spinner zit nog los.. Hopelijk op deze manier niet zoveel last van de brandstof op de kist. Mmmmmm, zwaarte punt??? Morgen de cockpit een beetje op ruimen. En het zwaarte punt bepalen met mn accu.
Blijft een deftig bakje . En 'ethanol kicks gas' grinnik, laat het de grote jongens hier maar niet lezen. Ben benieuwd hoe die vliegt, leuke kandidaat voor over een tijd aan te schaffen misschien.
Motor Vandaag even het motortje in laten lopen, klinkt niet onaardig. Nu even wachten op lekker weer, zal proberen een filmpje te maken van de maiden. Gr.
Maiden!! Vandaag het kistje de lucht ingestuurd. Tanken Alles nog een keer controleren Zender bibberend in de handen, En dan toch maar een keer richting volgas. Die .46 toch een prima motortje voor deze kist, gaat verticaal om hoog en stopt niet!! Moest wel behoorlijk rechts trim geven op de ailerons. Na 5 rondjes eens een landing inzetten. oei dan gaat ie ineens langzaam! tegen het stall punt aan... Al met al een prima landing en vlucht. (stiekum een prop hit bij stilstand.) Dan de 2e vlucht maar. Ff tanken en gaan met die banaan. Rolls en loopings gaan heerlijk en bij iets meer dan half gas hij als een soepele rakker de kant op die ik wil. Maaaaarrr toen!!!!@@#@$@! nweer: Geen reactie meer op mijn gas! Dan is het lang vliegen zeg met minder dan half gas. Pffff tankje leeg vliegen! Ben 35min aan het sturen geweest!!! gelukkig gewoon netjes aan de grond gezet en eens kijken wat er aan de hand is. Oorzaak oude servo overleden. Zal je net zien bij de 2e vlucht al. Vanavond nieuwe erin en weer hopen op weer wat lekkerder weer. Filmpje zal ik volgende keer maken, was niemand die mee wilde vandaag. Pfff beetje regen af en toe. .
Gefeliciteerd met je maiden! en balen van die servo zeg! dat zal wel een beetje zweten zijn geweest haha
Blij om te horen dat de .46 zijn dienst goed doet . En overleden throttle servo's op brandstofkisten zijn altijd klote. Heb het eens gehad tijdens het taxien. Gas stond te laag voor op te kunnen stijgen maar te hoog om de kist (makkelijk) tot stilstand te brengen. Kun je joggen over het veld om de staart te pakken te krijgen . Erg vermakelijk voor anderen. Benieuwd naar een filmpje!
Maar als een servo overlijd, dan gaat de kracht er toch af ? op de meeste carburatuers zit iets van een veertje oid, die hem altijd dicht trekt toch ?
Servootje Zo servootje zit erin, misschien straks nog ff naar het veld, beestje moet even uitgelaten worden. dit keer een futaba "S3152" erin.