Aluminium fusee

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door remoom, 22 sep 2011.

  1. remoom

    remoom

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Geldermalsen
    hallo,
    jaja mijn hobby is begonnen,hahaha!!
    en hobby mag geld kosten ,zeggen ze toch!!

    dus heb voor mijn baja 2wd achter nieuwe brug ,ophanging en Aluminium fusee s gekocht,prachtig spul allemaal!!
    maar ik als leek zijnde ,probeer het allemaal zelf te monteren,voor de een is dat makkelijke als de ander,het gaat me opzich goed af.
    alleen bij de fusee staakt het.
    ik krijg de lagers, niet de plastic fusee ,is daar een handeling voor ?
    of wie zou mijn dat uit kunnen leggen?
     
  2. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    De lagers gaan er in met lager passing dus strak.
    Ook moeten deze er echt recht in gaan (vergeet niet de busjes).
    Leg de lagers in de vriezer daar door krimpen ze iets en kan je ze zo in de fussee tikken.
    Of je maakt met een Fohn de fusees warm waar door deze iets uitzetten en dan de lagers er in tikken.
     
  3. steef !!!

    steef !!!

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    355
    Locatie:
    sliedrecht
    of een combinatie van die twee
     
  4. remoom

    remoom

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Geldermalsen
    oke dank voor de reaktie ,
    maar kan ik ze ook wisselen,
    ik bedoel de oude lagers die goed zijn om zetten in de nieuwe?
    dus ook in de vriezer om ze eruit te krijgen of zeg je van koop nieuwe?
    hoor het graag..
     
  5. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Als ik een nieuwe allu achterbrug zou bestellen zou ik ook meteen 6 nieuwe lager er bij doen. ( dat zijn de kosten niet )

    Om de lager in de allu fuse te krijgen zou ik hem warm stokken en dan het lager er in laten vallen, niet er in slaan ! ! ! maar als die toch wat dieper er in moet en je moet hem een tikje geven dan altijd op de buitenkrans slaan ! ! !
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  6. Tovos

    Tovos

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    En, niet met de hamer er op gaan hengsten,beter klosje hout of nogbeter kunststof hamer gebruiken.
     
  7. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Als je toch moet/wilt slaan is het beste om een staaf massief messing of allu te menen wat even groot is als het lager en daar dan een tik op te geven.

    GR Robin
     
  8. remoom

    remoom

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Geldermalsen
    nooit geweten dat je dat zo moest doen!!!
    dank je wel...
    waar dit forum wel niet goed voor is ...hahahaha superrr
     
  9. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Ik weet niet hoe groot deze lagers zijn, maar ik gebruik in real life altijd een oude lager, waar de binnenkant niet meer inzit om de nieuwe lagers er in te tikken.

    met het inviezen/opwarmen moet je wel snel handelen anders is je lager weer opgewarmt en schiet je er niks meer op
     
  10. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Ja wij weten het niet klopt :rolleyes: (heb nog nooit de lagers in handen gehad),
    maar dop 15 of 17 gaat prima hoor.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2011

Deel Deze Pagina