GoFly rc

  • Topicstarter Topicstarter mrpurple
  • Startdatum Startdatum
M

mrpurple

Guest
Heeft er hier iemand ervaring met deze modellen?

Lijken me redelijk nieuw aangezien ik er online niet veel reviews van kan vinden.

Zou als beginnerstoestel moeten dienen.
Raar maar waar, is het de lage prijs die me afschrikt:wink: (you get what you pay for)

Mijn grote vraag is:

Leer je hiermee echt iets mee of is het gewoon speelgoed waar je na 2 vluchten bent op uitgekeken?

Alvast bedankt.
 
Als je Goflyrc modellen bedoeld, zoals hun AT-6 ,thunderbolt enzo, die vliegen echt prima, brushless, en de 2.4GHz zender enzo zit erbij, ik heb oa hun edf jet gehad, en vloog zeer goed, en mooi afgewerkt
 
Ik heb er ook eentje, de Go Fly Rc Evolution. Ik heb er al even mee gevlogen , maar er was een probleem met het zwaartepunt. In de winkel waar ik hem had gekocht, hadden ze mij de modellen van goflyrc aangeraden, omdat ze gewoon goede beginners vliegtuigen zijn en omdat ze super goed verkochten.
 
Ikzelf heb een Go Fly - Evolution en heb hem eerst nog wat moeten aanpassen voordat hij goed wilde vliegen. De CG was een lastige om goedte krijgen. Verder een fijn toestel.

Het leuke ervan is trouwens dat als hij sneuveld je de onderdelen weer kan gebruiken voor een ander model.
Ikzelf ben o.a begonnen met een vervangend toestel te bouwen.

Groetjes Lude
 
Laatst bewerkt:
Heb de Go-Fly RC Evolution Pro ingevolgen voor een kennis.

Zelfde ervaring hier: zwaartepunt helemaal niet op de juiste plaats als je hem zo uit de doos vliegt (staartlastig). Bijna 40 gr lood vooraan onder de motorkap om het zwaartepunt nog maar in de buurt van de hoofdligger te krijgen. (Dat is bijna 10% extra gewicht!)

Hierdoor wordt het toestel dus zwaarder met bijkomende gevolgen: hogere vleugelbelasting en dus sneller vliegen (en dat wil je nu net niet bij een beginnersmodel) en landingsgestel te zwak (prop prak af bij landing aangezien het landingsgestel te sterk doorbuigt door het hogere gewicht).

Je leert hiermee hoe belangrijk de ligging van het zwaartepunt is, maar voor je dat door hebt als beginner ligt ie waarschijnlijk al in de prullenmand.

Ik raad dit toestel af.

Geen ervaring met de andere modellen van Go Fly RC
 
Ikzelf heb een Go Fly - Evolution en heb hem eerst nog wat moeten aanpassen voordat hij goed wilde vliegen. De CG was een lastige om goedte krijgen. Verder een fijn toestel.

Het leuke ervan is trouwens dat als hij sneuveld je de onderdelen weer kan gebruiken voor een ander model.
Ikzelf ben o.a begonnen met een vervangend toestel te bouwen.

Groetjes Lude

Hoe heb jij het zwaartepunt goed gekregen? :D
 
Hoe heb jij het zwaartepunt goed gekregen? :D

Niet zo te horen... aangezien hij al aan de bouw van een vervangend toestel is begonnen ;)

Bovendien mist deze kist de power om de beloofde loops eruit te halen (en nu al helemaal met het extra gewicht)

In mijn geval was er verder geen schade...
@lukaonline: ik heb een leuk kistje voor jou, kopen? :wink:
 
Kijk eens naar de nieuwe Axion RC toestellen (zelfde verdeler), deze zijn wat hoogwaardiger. Oa. een gelijkend toestel net als de Easy Star etc.
 
Ik sluit mij gedeeltelijk aan bij Johan. Het is inderdaad van het formaat speelgoed en denk niet echt geschikt als beginnerskistje... Kijk dan naar een easystar...
 
Niet zo te horen... aangezien hij al aan de bouw van een vervangend toestel is begonnen ;)

Bovendien mist deze kist de power om de beloofde loops eruit te halen (en nu al helemaal met het extra gewicht)

In mijn geval was er verder geen schade...
@lukaonline: ik heb een leuk kistje voor jou, kopen? :wink:

Had jij dan de versie zonder brushless motor?
 
Ik ken iemand van bij onze groep die de T-45 gekocht heeft van Go fly rc.

Dat ding vliegt toch echt wel leuk hoor.

Niet super snel maar het heeft dezelfde eigenschappen als mijn eigen T-45 van hobbyking en Sapac.

Grts Dave
 
@hydrox54:
De kist is niet van mij, maar als ik me goed herinner was ie toch brushless... wat ik me wel herinner is dat ik zowat 3/4 throttle moest vliegen om het ding in horizontale vlucht te houden... met die resterende 1/4 haal je nooit een looping vanuit horizontale vlucht.
 
PS: In dit filmpje maakt hij toch wat loopings
36eIk8cIoyo[/media] fly rc evolution 2 - YouTube

Vreemd... Het lijkt wel om een ander toestel te gaan. In mijn geval zat er natuurlijk wel die 40 gr lood onder de motorkap om het zwaartepunt goed te krijgen. Maar dat kan volgens mij niet zo'n groot verschil geven...

Misschien is in de video een andere setup gebruikt? . Ik heb bij een tweede testvlucht de uitslagen wat vergroot door het verplaatsen van de stuurstangen in de control horns... maar dan nog was ie lang niet zo wendbaar als deze... Voor het overige geen wijzigingen.

Ik denk gewoon ff luidop:
Die 40 gr extra zou misschien kunnen te maken hebben met een overschakeling van NiMH accu bij eerste modellen naar LiPo accu bij latere modellen (kan iemand bevestigen of ontkennen?). Als het accu compartiment niet exact ter hoogte van het zwaartepunt zit moet je natuurlijk het kleinere gewicht van een LiPo voor het zwaartepunt compenseren met extra gewicht... (je zou verwachten dat de fabrikant dat zelf voorziet).

Uiteindelijk win je dus weinig of niets (tenzij je er een LiPo accu met grotere capaciteit - en dus meer gewicht- in krijgt in combinatie met wat minder gewicht). Alleen weet ik niet meer of dat accu compartiment bij dit model voor of ter hoogte van het zwaartepunt ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd... Het lijkt wel om een ander toestel te gaan. In mijn geval zat er natuurlijk wel die 40 gr lood onder de motorkap om het zwaartepunt goed te krijgen. Maar dat kan volgens mij niet zo'n groot verschil geven...

Heb ik nu goed gezien dat de bestickering op de staart van het model in de video paars was? Bij het model dat ik ingevlogen heb was dat groen...

Als het accu compartiment niet exact ter hoogte van het zwaartepunt zit moet je natuurlijk het kleinere gewicht van een LiPo voor het zwaartepunt compenseren met extra gewicht... (je zou verwachten dat de fabrikant dat zelf voorziet).

Hetzelfde geldt trouwens ook voor de omschakeling van Brushed naar Brushless motor. Lagere gewicht van een brushless motor voor het zwaartepunt moet je compenseren (en achter het zwaartepunt gewicht verminderen is meestal niet realiseerbaar).

Bij omschakeling van brushed met NiMH naar Brushless met LiPo wordt het dus 2 maal gewicht compenseren.

Dit alles uiteraard in de veronderstelling dat alle andere factoren gelijk blijven.
 
@HansL

Ja, in het filmpje zie je (zoals de naam zegt) een Go Fly rc Evolution met paarse/roze stickers en het vliegtuig met groene stickers is de Go Fly rc Evolution Pro :wink:
 
Dan moet het inderdaad wel zo zijn dat de problemen met het zwaartepunt van de pro versie (groen) te maken hebben de omschakeling van NiMH naar LiPo en van brushed naar brushless...

Mijn vermoeden wordt alleen maar bevestigd door de volgende productomschrijvingen

Evolution (paars):
(Go Fly RC Evolution 4ch 2,4ghz vliegtuig RTF - TopRC.nl)
"Het model Evolution is het perfecte vervolg op de Starter II. De Evolution wordt gestuurd over 3 assen. "
...
"Vliegtijden van meer dan 8 minuten zijn geen uitzondering met het bijgeleverde oplaadbare 9.6v 650mAh Ni-MH batterijpack."

Evolution Pro (groen):
(Go Fly RC Evolution Pro 4ch 2,4ghz vliegtuig RTF - TopRC.nl)
"De Evolution PRO is uitgerust met een krachtige 1230KV outrunner borstelloze motor. POWER ZONDER GRENZEN! De Evolution PRO wordt gestuurd over 3 assen."
...
"Vliegtijden van meer dan 12 minuten zijn geen uitzondering met de los verkrijgbare 3S 1300mAh Li-Po batterijpack (Li-Po lader & Li-Po batterij combo)."

Bij de paarse Evolution wordt geen vermelding gemaakt van een brushless motor (en zal er dus geen hebben, enkel brushed), daarnaast is de paarse Evolution standaard voorzien van een NiMH accu, terwijl de groene Evolution Pro niet geleverd wordt met accu. Je moet zelf een LiPo bij aanschaffen...

Als de paarse Evolution zo uit de doos kan worden gevolgen, is het mijn inziens doenbaar om hiermee je eerste stappen te zetten al dan niet met begeleiding (zonder begeleiding is sim ervaring wel aan te raden)
Heb je geen van beiden dan zou ik toch eerder de alom bekende Easystar aanbevelen omdat ie nog robuuster is (geen landingsgestel, hooggeplaatste duwschroef, ...)
 
Als de paarse Evolution zo uit de doos kan worden gevolgen, is het mijn inziens doenbaar om hiermee je eerste stappen te zetten al dan niet met begeleiding (zonder begeleiding is sim ervaring wel aan te raden)
Heb je geen van beiden dan zou ik toch eerder de alom bekende Easystar aanbevelen omdat ie nog robuuster is (geen landingsgestel, hooggeplaatste duwschroef, ...)
Ja ik heb de Evolution (paars) maar toch had ik nog een probleempje met het zwaartepunt dat ze nu zijn aan het oplossen in de winkel waar ik hem had gekocht. Daardoor heb ik er nog niet mee gevlogen. De eigenaar van de winkel had er zelf ook één...Ik heb ook al veel geoefend met Rc Desk Pilot
 
Back
Top