Jammer te horen dat de maiden zo afgelopen is. Ik vind het wel maar een povere uitleg van Krill dat die lijmverbinding moeilijk te controleren is. Dan mag het voor mij toch wat minder blingbling zijn en een zichtbare lijmverbinding. Zelf ben ik begonnen aan een EF 70" Extra EXP, daar heb ik ook al redelijk wat aan moeten aanpassen om het naar men zin te krijgen. Kwaliteit is dus niet altijd recht evenredig met de prijs. Hoe hard ge in't zak kunt gezet worden is dat wel. @ Derosa Jouw motorsteun lijkt zo lang? (Edit: heb juist gezien dat jouw motorbox anders is dan die op de mijne zit, bizar) Zo heb ik het gemaakt:
hallo joeri de lengte van de motorsteun is 85mm, omdat de scorpion niet zo een lange motor is idd er zijn nog andere fouten van EF in hun handleiding.
Dat ziet er zeker stevig genoeg uit Michel! Gewicht? Idd wel vreemd dat er 2 verschillende motorboxen zijn Joeri, Heb je gelijk in. Langs de andere kant heb ik dit weekend in Romilly dezelfde yak gezien van een fransman, waar bij deze constructie oersterk was!! Er worden van dit soort moeren gebruikt om het LG vast te zetten: Tijdens de landing (met 5 Bft 90° crosswind) is zijn toestel in een geultje tussen de betonpiste en de graspiste terecht gekomen, waardoor zijn landingsgestel er ook onderuit is gekomen. Bij hem was er echter helemaal niets aan de romp/constructie, maar is de flens van de moer gewoon losgescheurd van het gedeelte met de schroefdraad in!! Ik vrees dat ik gewoon een maandagmorgen exemplaar heb gehad, en die heb je bij elk merk.. Ik heb ondertussen trouwens zowel de onderdelen van Krill, als die van Graphtech binnengekregen, maar wegens tijdgebrek nog niet heel veel verder geraakt. De herstelling is echter wel klaar (voorlopig).. Krill items: Ze hebben hun beugel dus ook nog aangepast nadat ik mijn toestel heb gekocht.. De triplexplaat heb ik er uit gehaald, en het carbon matje weggesneden, dit geef naar mijn mening geen enkele meerwaarde aangezien dit hier al uitgehard is.. De beugel zelf heb ik ook moeten aanpassen om deze tussen mijn batterijplank steuntjes door te krijgen. Dan de beugel ingelijmd met 24u epoxy gemixt met carbonvezels (reststukjes doek fijngeknipt) Zit wel vast denk ik De vleugelbuis en LG van Graphtech, die trouwens beide perfect passen. Gewichtswinst: 326 gr (LG:225 WT:101) En ik heb geen invoertaksen moeten betalen, dus de prijs voor de 2 viel ook goed mee.. De lipo's zouden ook in 't kort moeten binnenkomen bij Aerobertics, dus tegen dan nog wielen/wielkappen er onder zetten, en dan kunnen we weer
Michel, Dat is niet eerlijk eh, ik wil het totaalgewicht weten Henri, Vond ik ook, en die 326gr gaat rechtstreeks naar lipo gewicht! Weet niet of ik het hier al vermeld had, maar ik ga nu gebruik maken van 14s10000 icm een 28x12, dat zou 'nogal' wat power moeten leveren.. En het gewichtsverschil t.o.v. de Hyperions die ik had is +-300gr. Zo blijf ik op een totaalgewicht van 12,8kg. De Yak van die fransman met een DA120 woog trouwens 12,3kg. Had ik dus vrij goed ingeschat in den beginne..
Ik zal eens kijken of ik vanavond een filmpje kan maken van de power die ik heb met 12s2p 5300mAh. ik heb echt meer dan genoeg power met de 29x12, en de snelheid is perfect, en vliegtijd tot nu tot 7 tot 8 minuten, tijd op gas. Daarbij weegt mijn kist 14 kg . Bart
Ja en dan is dit nog met, langsaam meer gas geven, dus niet in een keer vol gas. , dit is samen met een goed vlieg snelheid, ook de reden dat ik niks aan de setup ga veranderen. Moet wel zeggen dat dit de eerste keer was bij het bedenken van een electro setup dat het first time right was inclusief propeller . Pluspunt, het is ook nog eens een stille setup. Bart,
Hey Bart, bedankt voor het filmpje.. Het ziet er inderdaad uit alsof je genoeg power hebt op 12s! Ik vrees dat ik dan een beetje raket-achtige eigenschappen zal hebben op 14s @ 12,8Kg.. Ook leuk natuurlijk! Kleine update van mijn kant, het toestel was volledig terug klaar, maar bij de eerste test bleek dat de frontplaat van de motor, waartegen de prop is gemonteerd, krom is geplooid door het raken van de prop in het gras. De motor is intussen terug naar plettenberg, waar ze een nieuwe frontplaat zullen monteren, en opnieuw balanceren. Dan kunnen we er weer voor gaan
Jammer, had niet verwacht dat je dat kapot kon maken, ik heb daar nog die verlenging van 1.6 cm opzitten. Dan is het voor mij echt geen harrier landingen want dan tikt de prop nog al snel tegen de grond. Ben al behoorlijk aan de kist gewend, gisteren coupling er uit gemixed, had toch nog wel wat nodig zowel links als rechts, wel ongeveer het zelfde Had gisteren voor het eerst een heel rondje rolling harrier was me nog niet gelukt met geen enkel vliegtuig Bart,
Ik had het eigenlijk ook niet verwacht, maar als je de constructie van de motor bekijkt, is het niet zo heel verwonderlijk.. Dat heb je nu éénmaal als je een zo licht mogelijke motor wilt, waar al het enigszins overtollige materiaal is weggehaald.. Het resultaat naar gewicht toe is er dan ook naar eh! Trouwens geen slecht woord over de Plet, hun motoren zijn nu eenmaal ontworpen om te vliegen, niet om te crash-landen Proficiat, bigger is nu eenmaal better eh
> Proficiat, bigger is nu eenmaal better eh niet te hard roepen, anders gaat iedereen nog denken dat ik daarom zo groot vlieg Bart,