Afbouw verslag Extra 230 (hype) 2.4m (22-07 maiden + filmpje)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Wiert Land, 30 jun 2011.

  1. Jerkev

    Jerkev

    Lid geworden:
    16 jan 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Beverwijk
    hier mijn tank constructie nog een proef later netter gemaakt maar op de zelfde manier[​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. razor

    razor Guest

    @jerkev,

    is die kist zo van de fabriek gekomen?

    of heeft hij ooit een fikse rep gehad?


    ik doel niet op de inbouw, maar op het aanzicht van de romp..
     
  3. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Die van mij ziet er iig niet zo uit morgen maar verder met de tank inbouwen.
     
  4. Jerkev

    Jerkev

    Lid geworden:
    16 jan 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Beverwijk
    de romp is geheel nieuw gespoten.

    de landings bevestiging plaaten waren een keer gerepareerd met epoxy maar alles is inmiddels vervangen door triplex met koolstof indekking.

    heb ik geen foto's van.
     
  5. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Afgelopen dagen een paar dingen aan de Extra gedaan de servo's zijn binnen Dymond 9900 voor 1 op richting en 2 op hoogte, ailerons weet ik nog niet ga ik morgen op de club overleggen er zijn in elke vleugel 2 uitsparingen maar 1 moet ook wel voldoende zijn denk ik.

    Brandstoftank plaats bepaald:
    [​IMG]

    Resopijp vast gezet en geplaatst:
    [​IMG]

    Servo Richting geplaatst:
    [​IMG]

    Resobocht gepast:
    [​IMG]

    Plaats onsteking hier komen ook nog de gas en de choke servo te zitten:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. ultim@te

    ultim@te Guest

    hey wiert , hoveel inhoud heeft die tank ?

    en op foto nummer 4 zie ik dat het stuk flexibel strak door het schot heen gaat , ik zou hier meer ruimte omheen maken zodat de uitlaat geen contact maakt met het hout .
    de header wordt echt goed heet en je zal niet de eerste zijn waarvan een kist uitfikt omdat het hout te warm wordt .
    en ik zou als ik jou was een plaatje aluminium maken wat de twee losse landingsgestel poten met elkaar verbind .
    dit zorgt ervoor dat het geheel wat steviger wordt en minder snel zal uitbreken .
    vooralsnog , dit zijn tips hoe ik het zou doen dus je bent niks verplicht .
    dat van die uitlaat door het schot zou ik in ieder geval wel aannemen , als dit fout gaat dan wordt je er niet blij van en het is niet veel extra werk om dit even te doen .

    mvg eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2011
  7. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Ik zal dat gat groter gaan maken heb geen zin in een fikkie...
    De tank inhoud is 0,5l ik weet niet of dat groot genoeg is, ik heb anders nog 1 van een liter liggen maar ik wou et eerst hier mee proberen.

    Over et landingsgestel, moeilijk.. ik probeer 'm zo licht mogelijk te houden dit is al behoorlijk stevig en volgens mij moet je een aardige duik maken wil je et er onderuit rammen, te stevig maken moet ook weer niet..
     
  8. ultim@te

    ultim@te Guest

    hoi , ik vlieg zelf met de 3w 75 en hier zit een liter tank in .
    ik vlieg hier met 10 minuten vliegen ong 1 derde uit .
    dus de 500 cc zal wel voldoende zijn dan , inderdaad gewoon effe proberen dan .

    wat betreft het landings gestel , ik kan op de foto`s niet echt goed zien hoe het verder is ingebouwd , dit was echter een suggestei .
    als je denkt en voelt dat het gestel stevig genoeg is en je hebt er vertrouwen in , dan gewoon zo laten uiteraard .

    vandaag trouwens wezen vliegen , bij de 4è landing bleek dat ik een wiel verloren was in volle vlucht .
    gelukkig mijn kist niet kapot .

    mvg eric
     
  9. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Ik denk dat et wel stevig genoeg is. Mooi dat je geen schade had. Ik had ook zoiets met mijn funtana daar zat een wiel vast waardoor ie haaks linksaf ging bij de landing.
     
  10. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Zo net een uur aan de motor lopen slingeren.. Hij loopt 5sec en gaat dan weer uit krijg 'm dus niet echt lekker aan de gang.. Membramen zien er goed uit en zijn niet hard. Iemand die weet wat de naald instellingen zijn voor een 3w 60 heindel??

    Moeten nog een paar dingen gebeuren voor we de maiden gaan doen.
    Kabels vastzetten en een Powersafe inbouwen.
     
  11. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Weer met de motor bezig geweest net. Motor loopt maar niet echt lekker hij pikt niet echt goed op et lijkt erop dat de timing ook niet helemaal goed staat, hij knalt soms uit de uitlaat bij het aanslaan en bij vol gas loopt ie onregelmatig (pingelen) het verstellen van de naalden leverde in ieder geval niets op en nu ben ik weer terug waar ik gisteren gestopt ben.... Zal nog wel even duren voordat ik 'm lekker lopend heb.
     
  12. n.veldhuis

    n.veldhuis

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    287
    Locatie:
    oldenzaal
    ELECTRO
    De ideale oplossing,
    nooit geklier met motor en is na verloop van tijd ook nog goedkoper:thumbsup:
    ziet er mooi uit, ben benieuwd wanneer en hoe die vliegt:cool:
    Groeten,
    Niek
     
  13. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Electro is in mijn ogen beter dan brandstof, maar ga jij wiert zijn setup betalen ?
    Op dit model hoort gewoon een mooi pruttelmotortje
    Electro is bijna niet betaalbaar op deze grootte (voor mij allesinds niet ;) )
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  14. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    als je je moter kunt afstellen zal je er veel meer mee kunnen vliegen dan elektro daar kun je 5 a7 min vliegen en met benzine kan langer vliegen ;)
     
  15. n.veldhuis

    n.veldhuis

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    287
    Locatie:
    oldenzaal
    :offtopic:idd, vlieg zelf ook brandstof, maar tegenwoordig heb je hele lichte en grote lipo's waarmee je ook heel lang kunt vliegen:teacher:.
    mijn langste vlucht met brandstof calmato is ook 35 min:yes:.
    Groeten, Niek

    :eek:ntopic:
     
  16. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    :offtopic:

    mijn voorkeur gaat nog altijd naar brandstof
     
  17. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Afgelopen weekend weer met de extra bezig het einde komt nu in zicht:

    Cockpit sluitingen ingelijmd en cockpit kap gelijmd
    [​IMG]

    [​IMG]

    Verstevigingen tbv cockpit bouten gelijmd

    [​IMG]

    Hoogteroer bevestiging vast gezet en servo kabels gelegd:

    [​IMG]

    Handig zo'n eiland in de keuken :) :
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Gaat dit niet onzettend wringen:

    [​IMG]

    Ik dacht dat de lengte van aangrijpingspunt naar het draaipunt gelijk moest zijn bij roerhoorn en onderdeel dat de draden aanstuurt. Of ben ik abuis?

    Hugo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Het loopt lekker soepel en voel geen weerstand op de servo van de stangen. ik zal d'r nog eens even naar kijken heb niet een langere roerbevestiging die zal ik dan inelkaar moeten knutselen maar dat lukt vast wel.
     
  20. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Neen, dat gaat geen spanningen op je servo leveren ;)
     

Deel Deze Pagina