Instellen Castle ice 80 HV regelaar

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Flyinglawyer, 11 jul 2011.

  1. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo, in de handleiding van de Castle ice 80 HV regelaar staat aan de ene kant dat de standaardinstelling voor de throttle is dat hij automatisch de throttle-range bepaalt. Daarvoor moet je 4 sec lang na inschakelen full throttle geven. Aan de andere kant staat in dezelfde handleiding het volgende:

    1. Turn your transmitter ON and set the throttle stick to mid
    throttle.
    2. Connect the main power battery to the speed controller.
    The speed controller will remain disarmed and will not
    operate the motor until it sees zero throttle.
    3. When you are ready to fly, move the throttle stick to the
    lowest position on your transmitter.

    Hoe ziet de regelaar full throttle als je maar tot midstick gaat? Weet iemand wat nu de juiste manier is bij inschakelen om de throttle range te laten bepalen door de regelaar?

    Dank alvast!
    grt
    Mark
     
  2. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    Niemand ervaringen met deze regelaar?
     
  3. Boldie

    Boldie

    Lid geworden:
    22 sep 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Vlaardingen
    Je engelse stukje uit de handleiding stelt geen Full trottle in maar vertelt je dat de ESC niet Armed is (Leterlijk: geladen, beter is: actief) als je throttle niet op nul staat.

    Of terwijl: als je throttle stick niet op nul staat en je sluit je lipo aan, zal de motor niet gaan draaien. Je moet dan eerst de throttle stick op nul zetten om de ESC te activeren.
     
  4. helios

    helios

    Lid geworden:
    28 aug 2011
    Berichten:
    84
    Zet full throttle-Zet tx aan-sluit Rx aan-Wacht tot de bevestigingstoon van de esc-Stick 0 throttle bevestegingstoon en klaar is kees.

    Grtz
     
  5. CrashTestDummy

    CrashTestDummy

    Lid geworden:
    21 mei 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Ede
    Volgens mij haal je 2 dingen uit de handleiding door elkaar (of ik begrijp je niet goed :)).

    1. Als je full-stick geeft en dan inschakelt, dan "leert" de ESC wat op jouw zender ook daadwerkelijk full-stick is.

    2. Als je mid-stick (ongeveer) geeft, dan blijft de ESC "dis-armed" oftwel inactief en word de motor niet aangestuurd.
    Dat is een beveiliging die voorkomt dat je motor direct begint te draaien als je op je zender per ongeluk je gas niet hebt dichtgezet. Pas nadat je dit gedaan hebt zal je ESC actief worden.
     

Deel Deze Pagina