Belt CPX of...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jimmy_zeropm, 9 jul 2011.

  1. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Na een lang seizoen met een NE solo pro te hebben gevlogen is daar de lol een beetje af en wil ik de volgende stap gaan zetten. Zelf bouwen lijkt me nog een beetje te lastig en dus dacht ik aan een geschikte ready to fly voor een enigsinds bescheiden budget (150-300 euro).

    Na veel lezen en zien op internet lijkt mij de e-sky belt CPX een goede keuze. Mede gezien ik met de tijd ook wel een andere fuselage wil gaan proberen en dit mij een redelijk toegankelijke volgende stap lijkt.

    Wat denken jullie. Is er een ander toestel wat ik zeker ook moet overwegen?

    Groeten en veel vliegplezier,

    Jim
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi!
    Mag ik jou mijn persoonlijke mening geven.
    Koop in hemelsnaam GEEN Esky Belt CPX heli.
    Ik heb voorheen 3 stuks Esky Belt CP heli's gehad.
    1 woord: rotzooi.
    Zowel in kwaliteit van het materiaal als in kwaliteit van elektronika.
    Je kunt je centen nog beter besteden in de aankoop van een Walkera CP heli.
    Of nog beter: een KDS CP heli.
    Het punt van Forums en info lezen is dat er zoveel mensen hun eigen mening geven over produkten.
    Niets mis mee, maar zoveel mensen zoveel meningen.
    Ik beloof je te zeggen dat het merk Esky op een nog lager niveau staat dan het merk Walkera.
    Je kunt je centen vaak maar 1 keer uitgeven, en met een Esky CP heli krijg je bakken vol ergenis en een heli die of slecht strak vliegend te krijgen is of binnen niet al te veel vluchtjes last van slijtage krijgt op de onderdelen waardoor het een slecht vliegend toestel wordt.
    Soort van bodemloze put dus, want je steekt er elke keer weer geld in.
    Indien je kiest voor een kloon 450 size heli als zoals een CopterX450/HK450Pro/KDS450SV, dan praat je toch over een heel soort andere kwaliteit helikopters.
    Je zult het zonder de ervaring tussen de genoemde machines misschien niet geloven, maar dat weet je pas als je net als ik zulke ervaring achter de rug hebt.
    En helaas kost zo'n leerschool altijd centen.
    Ik kan alleen maar zeggen: kies verstandig en veel lezen over verschillende soorten CP heli's zal je verrijken.
    Choose wise!!
    Vr Gr E
     
  3. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Ik ben het eens met Dylan.

    Koop geen Esky, het lijkt leuk om in te stappen maar eer je zover bent dat ie een beetje fatsoenlijk kan vliegen ben je al een paar 100 euro aan upgrades verder.

    En dan nog is het maar de vraag of het ooit optimaal stuurt of loopt.

    Het blijft goedkope china-crap, het gaat daar voornamelijk om volume i.p.v kwaliteit en het zal na verloop van tijd duurkoop worden.

    Sorry als ik iemand beledigd heb.
     
  4. andreas

    andreas

    Lid geworden:
    29 mei 2003
    Berichten:
    79
    Locatie:
    brunssum
    Hoi Jim,

    Zoals Dylan al zegt, zoveel mensen zoveel meningen, ik ben het dan ook niet eens met de vorige reacties.
    Ik heb nu mijn 2de belt cp V2 ( de eerste met de neus de grond in geboord na een te lage en mislukt looping LOL )
    Het enige dat ik vervangen heb bij deze helis zijn de srvo's verder vlieg ik er origineel mee.
    Je leest wel vaker dat de ECS uit branden maar mij is het nog niet gelukt, en ik vlieg 3 a 4 accu's leeg zonder rustperiode. Landern voll accu erin en gaan met die banaan niks regelaar laten afkoelen.

    Het is best een leuke heli vor dat geld, onderdelen zijn lekker goedkoop, crashen doe je toch als beginner, eender met welke heli. Dan is het fijn als je geen honderden euro's aan onderdelen hoeft te spenderen.
    Ik zou zeggen ga voor die CPX, vlieg er mee en vervang tzt de servo's dan weet ik zeker dat je vele uren vliegplezier zult beleven.

    IK vlieg nu ongeveer een jaar met de belt en hij bevalt mij nog prima.
    Maar goed dat is mijn mening en ervaring,uiteraard zullen het velen niet met mij eens zijn maar er zijn ook legio mensen die wel mijn mening delen.

    Succes met hetmake van een keuze,

    Groet
    Andreas
     
  5. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Bedankt voor ieders reactie. Tja lastig lastig blijkt nu wel. Wat een ieder al zegt er zijn veel meningen.. Ik ben uiteindelijk op de CPX terug gekomen na het zien van vooral video reviews uit de USA. Uitpakken en vliegen is daar over het algemeen het verhaal..

    Ik ben wel bereid om het budget 'iets' bij te stellen als het echt heel veel zou schelen in de ellende...

    Mijn doel van de aankoop is;

    - van 4 channel naar 6 channel leren
    - groter in formaat
    - 'stabiel' buiten vliegen
    - met zender en klaar out-of-the-box
    - in te toekomst en andere fuselage toepassen

    Ik ben niet perse aan de 450 maat gebonden maar het leek mij de meest voor de hand liggende maat...

    Ik lees en zie ook veel over de t-rex modellen maar die lijken mij een aanzienlijk stuk duurder.. Hoe is de kwaliteit daarvan?

    Groeten,

    jim
     
  6. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Hoi,

    Ik ben ook met een Belt CP v2 begonnen als mijn eerste CP heli. In eerste instantie vond ik hem ook helemaal te gek. Maar net als boven genoemd was ik alleen maar bezig met afstellen upgraden en repareren. Nu vlieg ik met een clone, de HK450GT, en wat een verschil. Het is nog niet de kwaliteit van een echt merk als align, maar het vliegt wel veel beter dan een E-sky Belt CP. :D
     
  7. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik ben het dan ook eens met Andreas, ik heb de CPX nu net 3 dagen en het is gewoon een goedkope helicopter om mee te leren vliegen, tzou zonde zijn als je er veel geld insteekt en je vliegt het alleen maar stuk.

    Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met mijn CPX tot nu toe, zit goed in elkaar, het vliegt en ik heb hem goed stabiel eigenlijk:D
    Me ESC heb ik wel uit voorzorg's maatregelen vervangen voor een KDS type.

    Bovendien zijn er ZAT onderdelen beschikbaar voor de heli, dus vlieg gerust is wat stuk!;)

    EDIT: Let ook op, de CPX heeft verbeteringen ten opzichte van de standaard CP belts ( v2 ook ) zoals Dylan noemt.
    Zo is de rotorhead verschillend, en stabieler. ( Ja ik heb met de V2 gevlogen, is anders als een CPX )
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Een kds 450(c) valt ook nog in je bufget, vele alen beter dan de HK, wel iets minder dan align.
    Maar prijs kwali dik in orde.
     
  9. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Ik zie dat het een beetje forum ding is om Esky als bagger te beschouwen,
    erg jammer want er zijn ook mensen die er gewoon eg erg veel plezier mee hebben !

    ik wil ook erg graag een Trex vliegen en zal er misschien best achter komen dat het allemaal beter vliegt maar tot nu toe ben ik meer dan tevreden ..

    ik heb nu 1x belt cp v1 getest, vliegt prima uit de doos (wel alles eerst na checken),
    en test later een v2 versie (omgebouwd) na afstellen vliegt deze toch ook naar mijn behoren...

    Eigenlijk hetzelfde voor mijn HB2's ik hoor dat mensen 5 meter nodig hebben om te liften 1 meter is voldoende.. of ik heb op de een of anderen manier erg veel geluk met afstellen of iets dergelijks.. of anders weet ik het ook niet meer...:(

    Het blijft aan jou jimmy :)
     
  10. Jurjen Heli

    Jurjen Heli

    Lid geworden:
    5 jun 2011
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Den Haag
    Hoe beter het toestel is hoe minder geld je er aan kwijt raakt.
    Ik heb zelf van mijn eigen geld een T-rex 450 sport gekocht ik heb er nog niet mee gevlogen maar ben er mee bezig om alles goed af te stellen en in elkaar te zetten. het ziet er allemaal goed uit maar mij is vertelt dat je veel beter met een grotere heli kan beginnen (nu praat ik over de 600) aangezien deze een stuk beter tegen wind kunnen en ook nog is een stuk stabieler zijn. Want als je lessen neemt vlieg je met 700 size heli of sterker nog een Raptor 90. <- das mijn les heli :p
    Enfin de keuze ligt uiteindelijk helemaal bij jezelf. ik ga je ook niks aanraden ofzo want daar krijg je later dan misschien spijt van en daar wil ik niet de dupe van zijn :p

    veel succes met je keus!!

    Groeten,
    Jurjen
     
  11. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    Tsja, sommige E-Sky modellen zijn gewoon ook niet zo goed, daar kan ik ook niet anders van zeggen. Echter heb ik ook al tijden een King V2 en dáár heb ik gewoon nog nooit problemen mee gehad, prima heli, daar ben ik mee begonnen twee jaar geleden en het ding zoemt nog steeds als een gelukkig bijtje, dus over de King niets anders dan lof!

    Maar de Belt CPx heeft gewoon, ook uit mijn ervaringen, mankementen. Zo strippen de tandwielen heel snel als je een ietsje te ruige landing maakt, inderdaad heb ik ook spontaan opgebrande ESC's meegemaakt;
    Zolang je Belt in de lucht blijft, is het een prima heli. Echter is hij zo onderhoudsgevoelig dat ik in ieder geval de dubbele tijd moest sleutelen van de vliegtijd, terwijl het bij de King netjes in verhouding is.

    Als iemand per sé iets van E-Sky wil nemen vanwege een budget, zou ik echt een King aanraden. Hij is maar een heel klein stukje kleiner dan de Belt, maar gewoon veel prettiger en betrouwbaarder, mijns inziens. Jammer is dat de V2 nog maar heel moeilijk te verkrijgen is, en de V3 een stuk slechter is...

    Succes met je keuze :), jimmy_zeropm!
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.180
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja, ik mag niks slechts (zelfs niet een heel klein beetje) meer zeggen over E-Sky, want dan worden er sommige mensen meteen heel erg boos (terwijl ik die lullige reacties hier dan weer niet zie als iemand anders E-Sky WEL tot op het bot afkraakt....) maar laat ik het zo zeggen:

    Ik ken Taya Chan persoonlijk, en ik weet waar ze het over heeft, en ik weet dus ook dat ZIJ ook weet waar ze het over heeft.

    Ga er maar van uit dat wat zij zegt, klopt......

    Groet, Bert

    PS: Taya, lekker gevlogen vanmiddag, meissie! (oh ja, je kunt ook tijdens het typen van je antwoord gewoon naar beneden scrollen om even de naam van TS op te zoeken hoor ;) )
     
  13. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    @brutus:
    (Even off-topic: :) Ik heb heel vaak gehad dat ik, als ik aan het typen en zo was, dat als ik dan ook maar enig andere handeling met de computer verrichte, ik mijn hele bericht weer kwijt was... :( Dus ik nam geen risico. Stom van mij om me niet te realiseren dat ik gewoon achteraf de naam nog even in kon editen zonder risico mijn bericht te verliezen :rolleyes: Enne, bedankt!)
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.180
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Verkoopt E-Sky dan nu ook al laptopjes dan?:p

    (geintje.... moet kunnen....)

    Groet, Bert
     
  15. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    En wacht maar tot je iets beters gevlogen hebt, dan is zeker dat kloon spul ook troep hoor ;) vooral als je veel vliegt en duurzaamheid belangrijker wordt. Ik heb een goede 450 sport setup maar sinds ik een compass atom 500 heb is dat de heli waar ik het liefst mee vlieg; nog meer vermogen, beter te zien, veel minder last van wind en vliegt gewoon nog fijner. Groter heeft vast nog meer voordeel wat dat betreft maar moet ergens voorlopig de grens trekken. In het begin lag die grens voor mij bij een esky heli omdat ik daarmee een 'goedkope' start kon maken, een rtf set van 160,- was toen al heel wat :)
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, denk ook wel dat er "wat" verschil zit tussen de copterX en kds, maar das vermoedelijk weer net zoveel verschil als de kds en de align..

    Echter de align was me veel te duur om in te stappen, en ik dnek niet dat ik dat verschi ooit ga merken, moet nog leren side/nose in hoveren... Dus voordat ik toe ben aan echt een rondje heel rustig vliegen, zijn we al een jaar verder denk ik... ALS ik al zover kom, wie weet blijf ik gewoon altijd in hover.. En daar is niets mis mee, ik heb plezier, en DAAR gaat het om. Heb echter voldoende vertrouwen dat een copterX / KDS dat met gemak moet kunnen. Wellicht een HK450 ook nog wel. ;)

    Als ik echt ga vliegen , en het slaat aan, wie weet komt er dan een echt merk zoals een logo of zo... Maar voor nu is de kds lekker goedkoop, in crashkosten ;) (nog niet nodig gehad)
     
  17. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Precies, dat vond ik destijds ook. Leren hoveren en de eerste stappen in het vliegen heb je niet per se een top kwaliteit heli nodig. Een programmeerbare zender vond ik wel echt een vooruitgang tov die van esky waar je niets op kan instellen om de besturing bijvoorbeeld minder nerveus te maken.
    Dat maakt de goedkopere heli's toch goed om te leren, een logo crashen zou veel duurder zijn. Al kan het wel zijn dat je iets als een logo minder zal crashen dan een (goedkope) kleine heli omdat zo'n groter model toch stabieler, in zekere zin gemakkelijker te vliegen, en beter te zien is.
     
  18. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    Een Logo (10) is een heerlijk machientje (ahum ;)), eigen ervaring :) Mijnen zijn heel tam en makkelijk te vliegen, echter heb je idd een groot probleem als je ze in de grond boort. Voor een beginner zou ik ze niet aanraden, puur vanwege het crashgevaar en het prijskaartje wat eraan hangt. Ik zou liever een paar HK's prakken dan mijn Logo's...

    Een HK450 is overigens voor het geld best leuk. Heb ik ook in mijn bezit gehad, hield het zelfs in windkracht 5/6, zelfs met de goedkope troep aan onderdelen die ik erop had gezet, maar het ding is uiteindelijk uit elkaar gerammeld ook al had ik het nog zo goed geborgd... xD Ach ja, zoals ik al zei, voor het geld is HK leuk maar als je echt wil vliegen zou ik iets anders nemen. Ik weet ook niet of ik een beginner een HK zou aanraden, die van mij was namelijk nogal onderhoudsgevoelig.

    Dat een grotere heli minder nerveus in de lucht hangt en makkelijker te zien is, is zeker waar. Maar ik ben begonnen met een 350 en dat was ook goed te doen hoor dus als beginner ben je echt niet per se gebonden aan grote bakbeesten :)
     
  19. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Jeetje hoe meer ik lees hoe meer ik mijn idee aan het bijstellen ben... Ik weet toen ik instapte iedereen mij een coax aanrade ipv een fp solo pro. Dat heb ik toen toch wel gedaan en ik was aardig snel vriendjes met de solo pro.

    Ik vraag mij dus af nu ik mensen zelfs over 'vlieglessen' hoor praten... Is het verschil ZO groot?

    Ik ga mijn budget bijstellen naar 450 euro. Hiervoor moet er ook een zender bij zitten en ready to fly. De maat mag evt ook iets groter.

    Ik denk aan een KDS 450... wie zegt er 'ja' ;)
     
  20. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    Je bedoelt het verschil tussen vliegles nemen en gewoon zelf maar wat aanmodderen?

    Overigens heb ik ook wel met een KDS 450 gevlogen (niet van mijzelf, maar toch) en dat zijn, mijns inziens, hele degelijke machines. Erg veel ervaring heb ik er echter niet mee dus je zult mijn mening hierover met een korreltje zout moeten nemen.
     

Deel Deze Pagina