Denk dat hij naar de club is ... Je naam ( onder ) blijft altijd nog een hele tijd staan nadat je afgesloten hebt, heb ik vastgesteld. een bekende was eens hier bij mij en volgens het forum was hij nog online... mvg Dirk
Jep, net terug, maar geen groot succes.. 1x 6s lipo pakket naar de haaien (in flight) en vervolgens LG deels er onder uit gescheurd (hoe kan het ook anders ), door een niet zo heel slechte landing.. Later meer, moet tegen 5u alweer uit mijn bed..
Geen idee.. Ik vermoed dat dat ene pakket al slecht was en nu de geest heeft gegeven (is ook al een jaar of 3 oud en heeft al redelijk wat ladingen @5c achter de rug). Het staat volledig bol en is een centimeter of 2 dikker geworden. Met de 29x10 werd er nochtans maar 143A uit beide pakketten getrokken, dus +-70A per stuk. Het LG heb ik nog niet goed bekeken, maar het leek er op alsof de carbon doek die er in lag los getrokken was en niet voldoende groot was, maar dat moet ik nog eens wat beter inspecteren. Het was geen perfecte landing, maar ik heb er al veel slechtere gezien met Krill's, die het wel uithielden. De mensen die bij mij stonden waren, net als ik, van mening dat ie dit toch wel had moeten houden, maarja..
Ik weet niet hoe de landing was, maar ik heb al willen merken dat het niet goed kan tegen crab landingen etc. Dus als je wat schuin op de poten komt.
No stress man, het zwaartepunt mocht toch een beetje naar voor. Na de herstellingen gaat ge een sterk LG, een sterke motordome en een goed liggend zwaartepunt hebben... Effe doorbijten nu, en met een 29x12 komt da volgende keer dik in orde! Alleen da ge zo e kl (vervelend) gevoel hebt totdat de herstelling gebeurd is :sad:
Maak da maar vlug e! Misschien kunne we hem ook nog meepakke naar CZ Marc ging kijken voor een remorque! ps: Wood is good en euh, had ge eigenlijk veel power? Of nie kunnen testen?
Balsa, had toch liever het zwaartepunt naar voor gelegd mbv de accu's ipv op deze manier Ma we fixen da wel idd.. Jens, Ik ga mijn best doen, ma kan niks beloven sffs es zien hoe erg het allemaal juist is, en uitvogelen hoe we da gaan maken, want daar heb ik ook nog geen ervaring mee.. Power ging wel, ni zot, maar het bleef wel omhoog gaan. Denk da'k ne 29x12 of 29x14 of iets dergelijks ga zoeken want het vloog zelfs @ full throttle te traag. De final was net boven half gas om u een beeld te schetsen. Vandaar ook dat ik op 1 wiel heb getouched, zo gauw ik de gas af trok (op 10cm hoog) viel da gewoon uit de lucht met die 29" rem van voor Maar we hebben nog 60A over eer we aan I max zitten eh.. Groeten vanop de antwerpse ring Edit: Wood sure is good! plastieke neist nondeju
Jah.. De schade aan het LG: Het "waarom?" heb ik ontdekt nadat ik dat blingbling beugeltje heb losgetrokken, wat net iets moeilijker was dan een stuk tape lostrekken, maar niet heel veel.. Some high quality engineering this is.. De beugel op zich was wel redelijk sterk, en ALS deze goed verlijmd was geweest met het geheel in de romp, zou dit waarschijnlijk voldoende sterkte geven, maar wanneer die, zoals bij mij, enkel een beetje verlijmd is aan de voor en achterkant (de matte strepen links + rechts voor/achter in het carbondoekje in de romp) en niet eens met het houten plankje, dan breekt dit zelfs als je over een molshoop taxied.. Dat carbonnen doekje in de romp is in het midden zelfs niet verlijmd met de romp, vandaar dat dit veel meer blinkt dan de rand voor en achter! Tussen het laminaat van de romp zelf is ook geen carbon te bespeuren. Straffe dinges.. Maandag ochtend model zeker? Eens kijken of ik die beugel los kan bestellen, en na de nodige verstevigingen terug degelijk kan inlijmen, en anders moeten we maar weer creatief worden Er is ook nog schade aan de Dome waar mijn motorbox tegen geschroefd staat, en er is een wielkap aan de vleugel in geslaan, en uiteraard zien de wielkappen zelf er niet meer zo heel goed uit.. Later meer, nu maar eerst even gaan ontstressen op de club
Knullig zeg.. en altijd zonde, de eerste schade aan een nieuwe kist.. maar je zult zien, als het hersteld is, vliegt ie alleen maar beter!
Er zijn inderdaad leukere dingen Maar volle goeie moed er weer aan begonnen vandaag.. Eerst alles terug op z'n plaats gezapped, en daarna alle overtollige epoxy weggeschuurd, zodat de romp weer mooi vlak was van binnen. Dan wat epoxy met microballoons gebruikt om te verstevigen in de hoeken, en er voor te zorgen dat de scherpe hoeken mooi rond werden om carbon doek te kunnen leggen.. Lijkt veel epoxy, maar is in het totaal maar 8gr. Dan carbon doek op maat gemaakt en in de romp gelegd, deze keer trouwens spuitlijm gebruikt om de doek te fixeren, echt een verademing om op deze manier te werken! Dan gesopt in epoxy, ligt nu te drogen.. Komt wel goed.. denk ik..
Het spuitwerk aan de buitenkant zal nog het lastigste worden........om het onzichtbaar te maken dan.....
Je ziet dat niet als je landingsgestel erop zit... en ik heb al krills gezien die eerst in 2 stukken waren en waar je later niets meer kon van zien... Ik zou hem gekocht hebben als zijnde "nieuw" Nice work Michael!
Als je niet had geweten dat er eerst zo'n blingbling ding in gezeten had, zou je denken dat dit af-fabriek zo zat. Dat spuitwerk.. over het grootste gedeelte zit het LG. De rest lijkt mij redelijk intact, hooguit even met een geel lakstiftje de naadjes bijstiften en dan ziet niemand het meer.
Als je een beetje ervaring hebt met spuiten, lijkt me dat inderdaad geen probleem. Helaas heb ik die niet Maar ik ga het de eerste vluchten maar gewoon zo laten, en zien of mijn versie wat steviger is dan die van den Ivo Maar ik ben er voor 99% zeker van dat dat wel zo gaat zijn, Ik heb over de hoeken 3 lagen cfk, over de platte stukken aan de landingsplaat 2 lagen en aan de zijkanten 1 laag gebruikt, die deze keer wel goed aan de romp gehecht hebben. Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Kril met de vraag of ik dat blauw/cfk ding los kan krijgen, maar helaas nog geen antwoord. Tijdens een klein speurtochtje naar hoe dit te maken (waar ik trouwens niet direct een antwoord op vond) ben ik dit CFK LG tegen gekomen. Mijn Alu versie weegt 585gr, dus met "Almost half the weight" reken ik op een 300gr, gewichtswinst/verlies van 285gr dus. Als ik dan nog ergens een CFK vleugelbuis kan vinden die wat lichter is, kan ik het gewonnen gewicht terug in de lipo's steken. Ik weet niet of dat het aan het kapotte lipo pakket lag, of aan het gebruik van de verkeerde prop (waardoor ik veel gas moest geven) maar ik heb maar een minuut of 4 kunnen vliegen. Een beetje extra capaciteit zou dus geen kwaad kunnen. En aangezien ik toch een nieuwe set lipo's moet kopen.. Ik heb net ook ALLE delen afzonderlijk gewogen (mijn weegschaal gaat maar tot 5kg ), en na het maken van de som van alle gewogen componenten zou ik trouwens op een RTF gewicht moeten zitten van 12,8 Kg. Lijkt me niet slecht voor een E-conversie van dit formaat! Heeft er iemand een adresje voor CFK- vleugelbuizen? ik zou er ééntje met een buiten diameter van 39,8mm moeten hebben.. Jens, Henri, Michel, thanks Edit: Lakstiftje zou idd ook moeten kunnen (Henri wist zijn bericht te plaatsen terwijl ik nog aan het typen was aan het mijne)
Mss dat deze wat hebben? www.carbonwinkel.nl (links in menu 'halffabrikaten' en dan 'buizen') maar geloof niet dat ze jouw maat hebben.
Net nog eens nagemeten, en de huidige buis lijkt niet volledig cilindrisch (was dat de juiste term? ) op het dikste punt is ze 40mm, op het dunste punt 39.8mm, zal wel iets met toleranties te maken hebben de zoektocht naar 40mm zal iets makkelijker zijn.. Bij die carbonwinkel hebben ze idd iets bruikbaars, maar ik weet niet of het verstandig is om een niet-dedicated-vleugelbuis te gebruiken? In die Amerikaanse shop van het LG hebben ze ook 40mm carbontubes (voor composite-arf blijkbaar), en maken ze ze gratis op de juiste lengte, misschien daar maar mee bestellen.. totale gewichtsbesparing is dan 385-400gr. Met ThunderPower Prolites 6s6600 zou ik dan op een vlieggewicht van +-13 kg uitkomen, maar wel met 30% meer capaciteit..
Hier hebben ze er eentje: Willkommen bei Elster Modellbau Hier staat 40mm tussen, desnoods op een draaibank met schuurpapier wat aanpassen hé. Allez, binnenkort terug vliegen dus. Alleen jammer dat die mensen van Krill met zoveel know how en bouwervaring nog van die blunders maken.