Toch wel, ma dan HAAT ik da nog 't duurt alleen iets minder lang Eyla Eyla daar kan ik niks aan doen als uwe rolroer servo spontaan opfikt terwijl ik met de rudder servo bezig ben
Servo's afgesteld, zender ingesteld, Motor draait.. Motorkap nog plaatsen, prop zoeken, Jeti box zoeken (god weet waar ik die weer gelaten heb).. Slowly running out of excuses Edit: Ahja, ook nog velcro vinden, nieuwe ontvanger accu kopen, Air exit holes maken en ik zal nog wel een paar dingen tegenkomen gaandeweg waarschijnlijk..
Ik heb zo is mijne servo van mijne gas laten opsporen in mijne FL-extra Was vergete da die nog ni was ingesteld toen ik mijn uitslagen was aant programeren... Grz Timen
Misschien de batterijplank in het midden ook opvangen. Dan kan ze niet op en neer bewegen ( doorplooien in het midden ) door al de "G's " die er getrokken worden.
Vanwege het algemene wantrouwen in mijn batterijplankmaakkunsten (Geen nood, ik ben voorzitter van dat clubje ) heb ik idd in het center nog een extra ondersteuning gemaakt om de batterijplank een eerlijke kans te geven om het nodige vlieggeweld te overleven Men neme een carbon buis van 10x12 op de juiste lengte, en 2 hardhouten Duveltjes met de juiste buitendiameter. Hier heb ik dan in het center een gat in geboord en draad ingetapt (met dank aan Pa Lespinoy ), en de duveltjes ingelijmd met Endfest en in de oven gelegd. Vervolgens uit de restjes van de motorsteun een voldoende dik plankje gemaakt, waarin een M4 schroefje met verzonken kop kan geschroefd worden. Op deze manier maak ik een verbinding tussen de batterijplank en het LG.. Ik vermoed dat het op deze manier toch wel enige mishandeling zal kunnen verdragen.. Enkele foto's ter verduidelijking: Beter zo?
Lespinoy, Ik kon mij nog herinneren dat je intresten had in getallen van de setup met 29 x 12s mejzlik, Als voor speld 180A gemeten static trust is nu 20 kg, maar dat is zonder motor en cockpit kap, waar dus nog wat meer Bart
Ah, ok, bedankt! Had het in jouw topic ook al gevraagd Ik heb hier nog een 29x10S op een ander toestel staan, ik denk dat ik die eerst maar eens ga proberen..
Ik denk toch dat je die pitch van 12 nodig hebt door het lage toerental, Met 10 pitch verlies je toch weer zo'n 20% pitch speed. Moet er nog mee vliegen maar misschien moet ik nog naar een grotere pitch Bart,
Dat zou heel goed kunnen.. Maar ik ga toch de eerste vlucht maken met die 29x10, zodat ik een beetje een beeld krijg van hoe het daarmee vliegt, en op basis daar van een prop kiezen..
De voorbije dagen bezig geweest met hetgeen waar ik het meest tegen op zag op de to-do list, het maken van de lucht-uitlaten in de romp.. Eerst een carbonmatje in de romp gelegd. Volgens Krill moet je altijd verstevigen op de plaatsen waar je materiaal gaat wegnemen, en deze manier is veel makkelijker dan achteraf rovings te leggen. Vanwaar die matte plekken komen weet ik niet (komt door de flits, in het echt zie je dit niet). Het is overal uitgehard, en heeft overal gehecht. Als leidraad heb ik het geheel uitgetekend in Autocad, en daarna met lijmspray op de romp gekleefd. (veel makkelijker als met de hand zitten tekenen en meten ) Ruw uithalen met de dremel. Dan verder afwerken met de hand, of beter, met wat schuurpapier in de hand En het resultaat: Niet perfect, maar voor mij goed genoeg! Nu maar hopen dat er door deze ingreep voldoende lucht uit de romp kan..
Mmmh.. Prop en motorkap geplaatst, jeti box gevonden en regelaar ingesteld.. Dus als ik nu de ontvangeraccu's en velcrostraps uit de EF yak haal, zou ik vanavond al kunnen gaan vliegen.. What to do .. What to do ..
Niet overhaasten, ge zijt er nu al zo lang aan bezig... Al zou ik NU willen vliegen moest ik u zijn hahaha
Ge hebt 110% gelijk, Maar idd, die onbedwingbare drang om da ding in de auto te zwieren eh.. Zeker aangezien ik zowiezo tegen 19u naar de club ga :twisted: