Logo 600 3D omgebouwd naar 600 SE

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door will, 4 mei 2011.

  1. will

    will

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    69
    Locatie:
    koningslust
    Hoi Heren

    Heb altijd met de standaard set gevlogen van de logo 600 3D.
    60 bladen, tail 95, motor Hacker turbine A50-12 8-pole, kontronik jive HV 80.
    10 S 5000 mah lipo's, overbrenging 153-15 tandwielen.

    Nu omgebouwd naar een 600SE.
    69 rotorbladen tail 105 mm, aandrijving het zelfde.
    Toeren zijn wel omlaag gezet naar 1600-1700 toeren per min.
    Vanmiddag gevlogen, alleen de regelaar wordt te warm, na 7 min stopt hij er mee, regelaar toerd hem langzaam terug tot hij stil staat.

    Nu is mijn vraag:
    is de tandwiel verhouding niet juist?
    wat zijn wel de goede overbrengingen?
    wat zijn de idealen toeren voor een 600SE.
    moet ik een koelelement op de regelaar zetten? was anders nooit nodig.
    is de motor te licht?
    of zijn er nog andere dingen die ik aan moet passen.


    ben wel geen echte 3D vlieger.


    Mvg

    Will
     
  2. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    First the obvious, was je lipo niet gewoon leeg na 7 minuten? en was het dus de Low Voltage Cutoff?

    Zo nee, heb je gekeken hoeveel lampjes er knipperde op de Jive?

    Koelelement op de Jive is altijd aan te raden, ook al trekt hij het wel zonder het is altijd beter als hij koeler blijft.

    Hoeveel kV is je motor? Voor een SE is 1900rpm de max, eerder 1800rpm.
    Hoeveel procent gas heb je op je zender en is dat spektrum, futaba en wel/niet gecalibreerd?
     
  3. will

    will

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    69
    Locatie:
    koningslust
    Hoi

    In de lipo zat nog 30% in, in de 2 lipo zat nog 25% in.

    Heb niet naar de lampjes gekeken, wist ik niet, nog nooit problemen met mijn jive gehad, vlieg in mode 4.

    De motor heeft 800 KV.

    Ik heb een Futaba zender T12FG, mijn gaskurve staat in idle1 op 45%,
    idle2 op 52,5%.
     
  4. Aaalie

    Aaalie Guest

    Met een 800Kv'er ga je het niet redden. Er zijn geen tandwielen klein genoeg om de juiste vertanding te halen. Wil je met 1600-1700 toeren vliegen, dan "moet" je op zoek naar een motor beneden de 500Kv, en dan het liefst zo klein mogelijk tandwiel op de motor. Je Governor zal dan uitkomen rond de 80-85%, dan lacht de regelaar, en blijft hij super koel. Tevens haal je dan de 15 minuten makkelijk.
     
  5. Lennovich1

    Lennovich1

    Lid geworden:
    13 nov 2008
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Moerbeke-Waas
    ik vlieg mijn se met de pyro 450 kv, 85 procent governor en 1920 toeren, regelaar is koud na een vlucht van 7 min. Denk dat je naar een andere motor moet om een juiste verhouding te bekomen.
     
  6. will

    will

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    69
    Locatie:
    koningslust
    Hoi

    Het lijkt er op dat het een andere motor moet worden.
    Als het een pyro wordt, moet het dan een 700-45 worden of een 700-52.
    Wat is het verschil, wat is beter.
    Moet dat een motor zijn met een lange as of een korte?
    Wat voor tandwiel verhouding moet het zijn, 106-11 of 106-12?

    En met wat voor lijm plak je het koelelement erop?

    Mvg

    Will
     
  7. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dan zou je voor de 700-45 moeten gaan. liefst lange as. deze kan je later gebruiken icm de counterbearing(om motorlagers+accus te beschermen)

    Koelelement: Arctic Silver Adhesive
     
  8. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    700-45 is 450 kV, 700-52 is 520 kV.

    Maar in de 600SE lijkt een mod 1 maingear me wel aangewezen hoor, dus de 106T ipv de 153T. Toch wat steviger, je bent tenslotte met een kleine 90-size aan de slag.

    Qua vertanding ook meer aangepast, kan je makkelijk met een 450, zelfs met een 520 kV-motor aan de gewenste toeren komen, zeker op 10S. Zelfs op 12S goed te doen.

    Counterbearing om de lipo's te beschermen heeft geen zin, als je de lipo's goed vastzet dan komt de grootste dreiging van de mainshaft die door het frame geduwd wordt bij een eventuele inverted crash. Ik had een 700-45L gekocht, maar heb uiteindelijk gewoon de shaft afgezaagd, de L heeft volgens mij geen meerwaarde voor de Logo.

    Koelelement bevestig je met arctic silver of soortgenoten, de lijm waarmee je een koelelement op een processor bevestigt (via de computerzaak of Ebay makkelijk te vinden).
     

Deel Deze Pagina