Als je tailwag hebt, ook zichtbaar op de monitor en je bent het na een re-bind (tijdelijk) kwijt ga je moeite krijgen om dit vast te stellen Een RF module die op 10% van het vermogen zend valt hier ook niet onder, evenals een defect display. Ik vloog overigens mode 2, dus geen van de zenders is open geweest en waren alle drie nieuw. De 4e kan/ga ik niet proberen aangezien nagenoeg alles ondertussen verkocht is. Bob
Defect display en 10% vermogen niet inderdaad, maar dat zijn enkele gevallen die je overal ziet bij elk type apparaat, niets is perfect. Spontane stuur acties uit de zender baart me veel meer zorgen, dat kan best een structueel probleem zijn. Het verbaasd me dan dat het op 1 plek zoveel zenders zijn en op andere plekken niets. Opgelost na een rebind zou verklaarbaar kunnen zijn als aan/uit soms ook helpt. Heeft dat ook wel eens iets opgelost toevallig?
Yup de rudder weergave stond synchroon mee te kwispelen op de monitor en de monitor stond braaf stil na de re-bind. Bob
Ik ben er nog steeds HEEL blij mee en vlieg ook op de "probleem locatie" Heb er een van de allereerste levering...
Ik heb wat contact met Andy Kunz via RcGroups, de DX8 firmware developer. Het probleem met de wieberende kanalen in de servo monitor zou bij de service dienst bekend zijn en zo verholpen kunnen worden.
Betekend dat opsturen? En is dat bij elke DX8 het geval? Tot nu toe nog geen problemen bij de DX8 zenders in het noorden van het land .
En wat is de oorzaak volgens hem? Leuk dat het opgelost kan worden maar ik wil wel graag weten wat ze gaan doen!
Ik vlieg ook op de "probleem locatie". De dx8 die ik kocht (1.04) had vanaf het begin 2 problemen. RF moduul was niet goed: regelmatig zender en ontvanger 2 keer aan zetten om contact te krijgen. En de heck (mode 3) en de aillerons (mode 1) bewogen uit zichzelf. Bij de eerste keer opsturen is het moduul vervangen. Bij de 2e keer opsturen kreeg ik een nieuwe: de versie met dsmx op het glas van het display. Hij is 2 keer opgestuurd omdat ik eerst dacht dat het aan de beast lag. Deze zender functioneert nu zonder problemen. Dat pleit voor het antwoord wat Niek gaf dat de problemen bekend zijn en verholpen kunnen worden. Een beetje openheid hier over zou echter geen kwaad kunnen. 1 en ander is prettig opgelost door MR Hobby uit Ridderkerk. Omdat ik de eerste keer schade had gevlogen met de Hexa kreeg ik van Spectrum, na een dringende mail, 2 ontvangers toegestuurd ter compensatie. Ben.
Okee, dus goed en slecht nieuws Goede nieuws is dat het opgelost kan worden, slechte nieuws is dat er dus wel een probleem is.... de vraag is alleen of elke zender daar last van kan krijgen of dat het alleen in bepaalde series zo is.....
Ik heb het ook gehad. Wederom zelfde onverklaarbare storing. Vol down, motor uit, met de neus in de sloot en cam koppie onder. 3 jaar lang geen camera's defect, nu binnen drie weken twee camera's koppie onder. Ik ga maar weer terug naar de oude vertrouwde MX16 of MX12. Dus bij deze, te ruil, een DX8, met 2 AR8000, 1 AR7600, 1 AR6255, 1 AR500, 1 AR6200, 4 Orange, 2 TM1100 telemetrie met de hele rataplan, en een TM1000 telemetrie met de hele rataplan (bl RPM sensor). Ruilen tegen een MX12 of MX16 met wat ontvangers. 2,4 of 35 maakt niet uit. De DX8 lijkt het weer/nog steeds prima te doen. Maar mijn vertrouwen is weg. Als iemand zo wil ruilen, dan graag, ik hoef niets toe, eventueel betaal ik zelf bij. Je hebt kans dat je de DX8 zou moeten opsturen mocht hij wel een probleem hebben, maar daar wil ik me niet meer druk om maken. Bonnetjes e.d. zitten er bij! Groet, Aldert
Mmmh.. kloten, dat wou ik dus juist niet horen..... Heb je toevallig gekeken naar de monitor op de zender?
Ik zal het me wel verbeeld hebben? Alles staat hier nog, alles doet het nog, en is nog één geheel! Zal wel aan de dag hebben gelegen . Vertrouwen is er ook weer!
Ik heb de knoop dan toch maar door gehakt en de dx8 aangekocht. Ik loop echter tegen het volgende probleemp(je) ik heb hem in mode 4 gekregen en wil nu dat de throttle stick omgekeerd werkt . stick van me af motor uit stick naar me toe motor aan . Op zich geen probleem via servo reverse maar kan dit ook zonder servo reverse ? Daar naast is het probleem nu dat als ik de timer op de throttle stick zet dat deze nog steeds stick naar me toe als 0% ziet en stick van me weg als 100% ziet. Dat geeft als probleem dat ik dus bij 25% gas de timer wil laten lopen dat eigenlijk heel de tijd loopt en op 75% de timer uit gaat.