Spektrum DX8

Ik ben toch niet zo blij met die zenders die spontaan gek gaan doen, dan kan je je zender dus nooit vertrouwen zo. Ik heb juist de DX8 gekocht omdat ik mijn nieuwe zender niet vertrouwde, een crash kost meer. Nu denk ik erover om weer een andere te kopen als de oorzaak niet bekend wordt. Daarom zou ik graag wat meer informatie zien van de zenders / combinaties met problemen. Zou iedereen (voor zover mogelijk) de onderstaande gegevens willen plaatsen van een probleem zender?

- Versie nummer software (vb v1.4, v2.01)
- Versie nummer zender uit de accu bak (vb HS008X, HS009X)
- Versie nummer zender uit de software (vb HC011X)
- Gebruiks duur (+/-, in maanden oid)
- Type accu (origineel NiMh, origineel LiPo, anders)
- Type ontvanger (en versie indien mogelijk)
- Type storing (haperingen, uitval, bereik problemen, spontane servo bewegingen)

Misschien is er een patroon te vinden of iets anders wat verder kan worden onderzocht, of iniedergeval gemeld aan spektrum.
 
Dit is uit de manual van de T8FG, pagina 56 Function menu

When you select model and wing (swash) tupes you will find that the optimized combinations of servo output channels and functions have been already preset. If you would like you can freely change combinations of servo output channels, functions (aleron, elevator, etc) and control (sticks, switches and trim levers)

Dit is toch de functie die jullie zoeken of niet?

Hoe dan ook denk ik dat op dit moment de beste zender op de markt de T8FG is, voor mij althans wel.
 
Gister ingesteld voor de easystar, wat een waanzinnig apparaat die DX8 :yes:
Master/Slave instellingen zijn ook gaaf, je kunt zelfs per kanaal aangeven of de leerling wel of geen controle heeft over dat bewuste kanaal :worship:
 
Ja kanaal, niet functie dus eigenlijk compleet onbruikbaar ;) Als jij een kanaal reversed moet dat ook in de leerling zender............. beetje onhandig. Qua leerling leraar zit de jr / spektrum lijn enorm fout tov futaba edg :)
 
Potmeter verloop problemen op rol of richting ook raar,
schoonmaken helpt even,
zender uit - wachten - aan, helpt soms ook..

Zijn er onderdelen die heet worden/ verloop / verbruik / gedonder kunnen veroorzaken?
 
Schoonmaken van de potmeter ni de zender?

Daarom ben ik ook benieuwd naar de gebruikte accu, wellicht dat met lipo iets heter wordt oid?
 
het is nu gewoon een paar maanden afwachten ,en dan zal er toch wel eens wat bekend worden???
heb zelf een mail gestuurd ,maar tot nu toe nog steeds geen antwoord gekregen ,mijn zender deed het de laatste keer weer gewoon maar het zit mij niet lekker want wanneer komt het weer terug????ik hou het wel even bij mijn dx6.
 
geprobeerd zonder lipo maar met mijn NMH accu ,en wat denk je....ja weer storing op de staart van mijn heli ,en nog een andere piloot bij ons op de club ook de andere accu er in en ja hoor ,weer de storing .
dus conclusie,maakt niet uit lipo of originele zender accu.
 
Vorige week een nog steeds onverklaarbare crash met HOK. Tijdens rustig overvliegen... motor uit en vol down. DSM2 (AR6200). Eenmaal op de grond de brokstukken in model gelegd, en alles werkte (weer) zoals het hoorde te werken. Aanwezig een enkele Assan vlieger, nog een DX8 en een Sanwa.
Nogmaals, het kan van alles zijn geweest, en wijs dus niet naar de zender.

Afgelopen week vele vluchten zonder problemen. DSM2 (AR7600). Ik was hierbij helemaal alleen. Echter wel een 2,4Ghz telemetrie zender aan boord (TM1000), en een 5,8Ghz (200mW) video zender aan boord. Ook boven woonwijken, en zelfs boven de Mac Donalds (waar de Assan wel soms een uitdaging had).

Gisteren gevlogen met de heli, en dan DSMX (AR8000). 2,4Ghz telemetrie zender (TM1100aan boord. Geen rudderwaggel.

Vandaag gevlogen samen met veel Assan vliegers en een Corona, ging super! Zowel erg laag als mega hoog (stipje) géén enkel probleempje. Ook niet laag over andere Assan zenders, en zelf op afstand. Dit was zeker niet denkbaar met de DSM2, nu met de DSMX (AR6255) gaat dit prima. Ook geen "rudderwaggel", echter vloog ik ook rudderless vandaag ;) .



Ik ben blij met deze zender. Vooral het instellen gaat makkelijk en de telemetrie is geweldig. Hij lijkt het goed te (kunnen) doen. Een paar aandachtspuntjes, met name met het gebruik van niet originele ontvangers. Verder prima "ding", het vertrouwen is er (weer).


Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
motor uit heb ik ook gehad en vol down en snel er na ging de motor weer aan.
daarna nog 6 vluchten gedaan geen probleem .
vandaag mooi weer lekker vliegen en ja hoor rudder storing .dus kijk uit als je het eenmaal heb gehad blijft het wachten op de volgende.
 
motor uit heb ik ook gehad en vol down en snel er na ging de motor weer aan.
daarna nog 6 vluchten gedaan geen probleem .
vandaag mooi weer lekker vliegen en ja hoor rudder storing .dus kijk uit als je het eenmaal heb gehad blijft het wachten op de volgende.
ik geef het bij deze op .ik wil geen schade aan mijn heli of aan andere personen,nee het is voorbij voor deze zender retour winkel.
 
Vorige week een nog steeds onverklaarbare crash met HOK. Tijdens rustig overvliegen... motor uit en vol down. DSM2 (AR6200). Eenmaal op de grond de brokstukken in model gelegd, en alles werkte (weer) zoals het hoorde te werken. Aanwezig een enkele Assan vlieger, nog een DX8 en een Sanwa.
Nogmaals, het kan van alles zijn geweest, en wijs dus niet naar de zender.

Afgelopen week vele vluchten zonder problemen. DSM2 (AR7600). Ik was hierbij helemaal alleen. Echter wel een 2,4Ghz telemetrie zender aan boord (TM1000), en een 5,8Ghz (200mW) video zender aan boord. Ook boven woonwijken, en zelfs boven de Mac Donalds (waar de Assan wel soms een uitdaging had).

Gisteren gevlogen met de heli, en dan DSMX (AR8000). 2,4Ghz telemetrie zender (TM1100aan boord. Geen rudderwaggel.

Vandaag gevlogen samen met veel Assan vliegers en een Corona, ging super! Zowel erg laag als mega hoog (stipje) géén enkel probleempje. Ook niet laag over andere Assan zenders, en zelf op afstand. Dit was zeker niet denkbaar met de DSM2, nu met de DSMX (AR6255) gaat dit prima. Ook geen "rudderwaggel", echter vloog ik ook rudderless vandaag ;) .



Ik ben blij met deze zender. Vooral het instellen gaat makkelijk en de telemetrie is geweldig. Hij lijkt het goed te (kunnen) doen. Een paar aandachtspuntjes, met name met het gebruik van niet originele ontvangers. Verder prima "ding", het vertrouwen is er (weer).


Vriendelijke groeten,
Aldert

Als ik AR6200 hoor dan kriebelt het al, das nu niet de beste RX die Spektrum op de markt heeft gebracht
 
Vind de AR 6200 juist wel een fijne rx. Wat is er mis? Ik weet, als je opnieuw moet binden, dat je dan moet uitkijken. Maar verder een goede ontvanger, goed bereik, en het minste last van m'n eigen Assan!
 
Mmh, in mijn MD530 heli was het ook een AR6200 die spontaan uitviel. Gelukkig heb ik niet veel van deze ontvangers, en ze doen het goed waar ze inzitten tot nu toe. Misschien is het een probleem met de AR6200 opzich (was nog voor de DX8).
 
ik heb ook een aantal AR-6200's in gebruik, enkele in ieder geval al meer dan een jaar. In combinatie met mn DX7 nog nooit problemen gehad met die ontvanger.
 
De problemen die ik heb gehad met de AR6200 hebben helemaal niets met de DX8 te maken.
Static en lage ontvanger spanning.
daar zijn ze heel gevoelig voor.
En dat levert een reset of brownout op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De problemen die ik heb gehad met de AR6200 hebben helemaal niets met de DX8 te maken.
Static en lage ontvanger spanning.
daar zijn ze heel gevoelig voor.
En dat levert een reset of brownout op.

Idd, staat los van de DX8, een AR6200 komt er bij mij nooit meer in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste allemaal

Ik heb nu een futaba 7C en zou een dx8 overwegen omdat ik enkel elektro vlieg ( vliegtuigen ) en de telemetrie functie steekt men ogen al geruime tijd uit. Ik ben niet het type dat om te besparen ontvangers van een ander merk koopt omdat ik dat niet vertrouw. Na het lezen van dit draadje twijfel ik wel een beetje.

Zouden jullie de overstap nog maken ?
 
Back
Top