In/op welke voertuig rijdt u?

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ak73 pro a, 25 sep 2005.

  1. Xilence

    Xilence

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    151
    Locatie:
    somewere near the zuid hollandse islands
    Totdat ze de golf GTI van 2009 naast zich heeft staan. Zal ze nog een rare bek trekken denk. :)

     
  2. KeesNelis

    KeesNelis

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    17

    Dan moet je alleen een goede bestuurder erin hebben zitten die dat bij kan schakelen he..
    En de meeste petjes die in een GTI rijden kunnen nog maar net de koppeling intrappen in 3 seconden.. En dan ben je al te laat..:banana:
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Die golf heeft een DSG bak.. hoeft je geen koppeling voor in te trappen. :p

    Wel grappig dat de 2009 Golf gti 6.9 sec er over doet... dat doet de Corrado VR6 (van '92 tot '95 gemaakt!) ook. :? beetje jammer.
    maargoed, gelukkig is er nog de Golf R en de Scirocco R.


    @Keesnelis: je zegt wel dat je een goede bestuurder nodig hebt die kan schakelen.. terwijl het in die espace ook niet hoeft. :p Plus laten we even voor opstellen dat de Golf 6 GTI toch een beetje te duur is als dat die nog als petjes-auto gebruikt word. (neemt niet weg dat je ook wel debielen in een mk6 gti zult zien.. mja, die heb je elke auto wel zitten.

    Wel mooi dat die Espace zo vlot is. (alleen jammer dat ik die dingen oer lelijk vind. :( )




    Rijdt nu zelf een nieuwe Caddy van de zaak. (1.6 tdi, 75kw) houdt de Corrado er uiteraard gewoon bij. :D
    wat ik nu wel weer super vind is dat de Corrado nu weer echt snel aanvoelt. als je er dagelijks in rijdt went het toch wel aardig. (wat op zich gewoon jammer is)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  4. KeesNelis

    KeesNelis

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    17
    @Klamath,
    ik doel niet echt op de Espace en de tijd die hij nodig heeft maar meer op het feit dat een auto die in 6.9sec. op 100 kan komen dat niet zal halen als je niet snel genoeg meeschakelt.. Dus het ging puur om het feit dat je snel en correct moet schakelen om die tijd te kunnen halen..

    Maar ach, we hebben het toch maar over auto's die je niet kunt gebruiken waarvoor ze gebouwd zijn..
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ach.. met zo'n dsg bak is het toch allemaal makkelijk. 1 druk op de knop en je schakeld. (zou me niets verbazen als die mk6 gti ook launch control heeft oid. :p )

    Maar idd, in nederland mag je toch niets. en er zijn veel mensen onderweg in de auto die niet kunnen rijden (of gewoon heel wazig rijden. :? ) dus ja.. maakt allemaal ook niet zoveel uit.
     
  6. dedriejees

    dedriejees Guest

    ach een tiende seconde verschil met een espace van 10 jaar oud. En dan nog mee automaat! Die golf heeft een DSG bak en kost 4 x zo veel. De mijne koste aankoop 5000,- en nog eens 1500,- voor de tuning.

    En we kanne 3 kinders meeslepen op vakantie naar Frankrijk incl alle toebehoren zie ik de golf nog nie doen.

    Wel lachen trouwen 1200 kilo vouwwagen erachter en gewoon 130 heuvel op:). Ik denk dat we het nog nie zo slecht doen ken minder leuke familie bakken.

    Grtz Dré
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nikt mis mee iig. zal het alleen in de bochten flink moeten afleggen. :D

    Maar idd.. en dan zeggen veel mensen dat nieuwer beter is.. :confused:
     
  8. dedriejees

    dedriejees Guest

    En dan heb ik onderstaand aan het onderstel gedaan. zeker merkbaar in de bochten en menig auto tot 2008/ 2009 moet het afleggen.

    17 stalen velgen met lagere banden, klote voor je km teller maar beter in het bochten werk.

    Veren van een 2.0 rondom betekend ivm hoger gewicht dan 2.0 25mm verlaging. de veren reageren straffer ivm hoger gewicht en hebben een soort van vertraging wat prettig werkt.

    10mm verbreders rondom.

    Grtz Dré

    Ps maar tegen een golf GTI van 2010 DSG met petje leg ik het af. Maar dat gezicht als ik ze op het langere stuk inhaal en tot de 120 redelijk bij hou???


     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Heb zelf onder m'n auto ook een Geel koni onderstel gezet (40mm verlaging.. had op zich wel iets minder mogen zijn.. maargoed)
    Kan met 50 zonder enig drama een rotonde rond. ( maargoed, m'n auto weegt ook maar 1150kg)
    Ik denk alleen niet dat menig auto het moet afleggen tegen je espace, ik denk alleen dat de meeste mensen het gewoon niet doen. (de Caddy die ik nu voor de zaak rijdt wil bijv ook best een bovht om, ok, hij's nu nog helemaal leeg, maar toch. :D

    PS: Ik denk niet dat je een 2010 Golf gti met een petje er in tegen zult komen... die dingen zijn veels te duur.
     
  10. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Wat is dat nou weer voor bullsh*t verhaal over die gasten met een GTI en Petjes

    Ik rij zelf ook een GTI, ben 21 maar een petje, nee hoor

    Dus vertel eens, wat is er nou dan mis met mij, of mijn GTI?:confused:

    Nou, om het maar een beetje compleet te houden

    Peugeot 206 GTI
    Standaard 140 pk > nu 155 pk
    17 inch velgen
    Schroefset
    Veerpootbrug
    En nog wel een hele lijst...
    Binnekort ermee naar de Nurburgring

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.681
    Locatie:
    Rijnsburg
    Is geen koeienpoep....Het is gewoon opvallend hoeveel jonge mannen (met de stoel zo ver achterover dat ze niet over het stuur heen kunnen kijken, naar rechts hangend om met de rechterhand goed bij de stereo te kunnen, 1 handje midden boven op het stuur, het raam open om anderen van hun rammelende hoedenplank mee te laten genieten) met een pet scheef op hun hoofd achter het stuur zitten ;-)
     
  12. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Heeft jou moeder je nooit geleerd dat je niet alle mensen over een kam mag scheren:???:

    Maar even over jou verhaal:

    Petje - Nee bedankt
    Stoel achterover - Nee bedankt
    Over het stuur heen kijken - lukt altijd met mijn 1,96 M
    Raam open - alleen als het lekker weer is, waarom anders een Panorama dak??
    Mijn hoedenplank ligt overigens vast, en daar zitten ook geen speakers in

    Oke oke, ik heb wel de audio aangepast, maar dat heb ik voor mezelf gedaan, niet voor anderen:wink:

    Noem het dan gewoon, zoals de rest van Nederland, Petjesvolk in afgeragte bakken

    Want mijn auto is zeker niet afgetrapt:)
    Ik ben zelf auto liefhebber (das wel vloeken met een Franse auto), dus ben er gewoon vaak mee bezig
    Mensen die mijn auto beter kennen, weten bijvoorbeeld dat ik ook geen half werk eraan lever:wink:
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    :lol: da's een goeie. :D erg leuk detail trouwens, die groene strepen rond de grilles.


    ik weet precies wat je bedoelt.. Ben zelf 23 en rijdt in een VR6,.. om een of andere reden verwacht iedereen dan dat je aso gaat rijden of zo. :? dat je de auto rijdt omdat je hem gewoon mooi vind, en een VR6 hebt omdat de techtniek van 't blok gewoon gaaf is staat niemand bij stil.

    Moet alleen Justus ook gelijk geven... er zijn wel erg veel debielen op straat die menen zich te moeten bewijzen oid. (krijg ze om een of andere reden altijd wel naast me staan bij een stoplicht. :? )
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.681
    Locatie:
    Rijnsburg
    Als je niet aan die eigenschappen voldoet hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen off-roadracer? :)

    Ik bedoel het als grapje (dacht eigenlijk dat dat ook jouw insteek was haha) want er zijn meer autoliefhebbers dan halve zolen op de weg.
    Mijn insteek is dat eigenlijk alle auto's wel leuk zijn (alleen de mijne is leuker maar dat had ik al eens gezegd hahaha) en alles wat mensen aan auto's doen om meer plezier van hun auto te hebben is gerechtvaardigd. Ik heb niets aan mijn auto veranderd en nog heb ik het heerlijk naar mijn zin....dat laatste is waar het om gaat toch??

    En het halve zolen gehalte in volvo's, bmw's en audi's is niet anders dan in GTI'tjes hoor. Waar ik erg moe van wordt zijn die leasebakken die er niet tegen kunnen als er een amerikaan links voorbij komt en dan gas bij geven. Ik heb even aan mijn cruisecontrol getwijfeld maar geen van de gps-programmatjes op de telefoon kunnen dat bevestigen.
    Als ik zo'n overhemdje in zijn spiegel zie kijken, nog en keer om het zeker te weten, dan steevaast de andere kan op gaat kijken terwijl hij ietsje meer gas geeft........zucht!!

    (zullen we nu ook de blondjes met zonnebrillen op de hak nemen?...dan hebben we bijna iedereen gehad haha!)
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
  15. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Over dat gedeelte van 'speakers die in de hoedenplank liggen te rammelen' nog

    Ik vind het altijd wel grappig als er zo'n sjonnie naast mn staat met z'n geductapede ragbak, toevallig de laatste in een Golf III

    Stond daar met z'n hardcore te beuken
    Dus ik m'n raam even open, ook geluid even harder gezet, maar gewoon top 40 muziek:p
    Als blikken toch konden doden:p

    Deze week overigens maar even een compo setje bestellen:)

    @Justus, ik vind amerikaanse auto's echt geweldig, alleen slurpen ze me iets te hard;)
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Goh ik rij nu eenmaal met een Golf 6 GTI en wat een straf dat het is :D

    Nu ik wil altijd wel eens een sprintje trekken, momenteel loopt hij origineel (219pk en 300nm koppel) en denk ik dat je serieus moogt gas geven om te volgen! Als ik een beetje naar de originele specs kijk 190pk ongeveer en een 0-100 tijd in 10.6 seconden. Tuning zeg je, op een atmosferisch blok is dat nooit ontzettend veel, dus ik vrees nooit dat je die 3 seconden gaat overbruggen :$
    Trouwens met de Gtech blijf ik steeds onder de 6.9 tijd origineel. Draait altijd rond de 6.7 seconden...

    DSG heeft inderdaad launchcontrol :D
    Gewone bak ook :D gewoon koppeling intrappen, gas onder (blijft net voor de 4k hangen) en het koppelingske lossen :D

    Ohja ik draag helemaal geen petjes :(
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  17. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik rij met een Golf 4 TDI met 90pk en ik laat m'n kameraad achter die ook met een Golf 4 TDI rijdt, maar dan met 110pk :D
    Pas vanaf 120-140km/h gaat ie me voorbij door z'n zwaardere motor. Daaronder blijf ik hem voor als ik geen schakelfout maak.
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Moet eerlijk zeggen dat me dat een beetje tegen valt om eerlijk te zijn.
    (de originele GTI tijd.) Mijn auto is 17 jaar oud, en van hetzelfde merk notabene, en die doet er met hetzelfde vermogen (190pk) en 'maar' 245nm (@4200rpm) 6.9 seconden over volgens de papieren.

    Verder moet ik je gelijk geven.. atmosferisch tunen is echt moeilijk.
    In de Corrado van m'n vader zijn grotere kleppen in gekomen, scherpere nokkenassen en de kop is geflowed. resultaat is 220pk, en dat is ook zo'n beetje het max wat je uit een 12klepper vr6 kunt halen. (zonder drukvulling... dan kun je de 400 redden.. mja, waar heb je eht dan nog over? )
    Is wel een vermogenswinst van 30pk, maar daarvoor is er toen ook een vermogen aan dat blok verspijkerd. voor minder geld heb je nu een compressor ombouw en kom je op 270~280pk uit. (hoewel ik atmosferisch tunen dan wel weer gaver vind. :D
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad maar je moet het gewicht en de uitrusting van 19 jaar ook allemaal erbij nemen eh Klamath :D Ik rij jaarlijks toch een dikke 30 000km met de GTI dus hij mag wel wat comfort hebben, daarmee dat ik ook voor deze gegaan ben...

    Ohja toeval wil dat ik deze zaterdag een collega van het werk tegengekomen ben met zijn standaard Golf 3 VR6 2.8. Moet zeggen de wagen en motor zagen er nog picco bello uit!!! Echter bij het rijden bleek al heel vlug dat er wel degelijk een verschil zit. Bij de 0-100 had ik een goede wagenlengte voorsprong, bij de hernemingen nam ik steeds meer als een wagen voorsprong en liep netjes uit...

    Maar nogmaals de sound kan ik niet aan tippen, de 6 GTI klinkt niet slecht maar die VR6 klonk zo netjes... was ik wel jaloers op :D
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Heb voor m'n Corrado net een compleet origineel motorblok gekocht, welke nog maar 2000km gelopen heeft. :) (Ben wezen kijken, met een endoscoop in de cilinders gegaan om de hoonstrepen te bekijken. nog extreem aanwezig, dus die km stand geloof ik ook wel. :D
    Kan niet wachter tot ik dat blok hier heb liggen. Heb ook nog een 6-bak van een R32 liggen. hier nog een TDI eindoverbrenging in, en dan heb ik een extra 6e versnelling (1 tm 5 veranderd met die tdi eindoverbrenging nagenoeg niet.)
    Genoeg te doen deze zomer! maar als ik dat eenmaal af heb, heb ik ook weer echt wat leuks staan lijkt me. :) (plus dat een VR6 2000 toeren laten draaien bij 120km/h wel goed zou moeten zijn voor het brandstofverbruik. :D)
     

Deel Deze Pagina