Auto slaat af wanneer ik rem

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door XpreZ, 25 mrt 2011.

  1. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Hoi, ik heb een probleempje. Als ik met de auto rem slaat de motor af. Ook als ik de trim op de zender op zijn hoogst zet en dan rem slaat hij ook af.

    Weet iemand hier de oplossing van?
     
  2. huisboom

    huisboom

    Lid geworden:
    8 jan 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    westervoort
    Denk toch dat de afstelling van de motor niet goed staat.Gewoon alles even op de fabrieks afstellingen zetten en weer even proberen.
    Gr Carlo Huisman..
     
  3. kattekamp

    kattekamp

    Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Veenendaal
    Als je je stationair toerental afstelt met de zendertrim maar de regelschroef op de carburateur niet goed staat dan kan het zijn dat je de klep in de carburateur te ver dicht trekt en zodoende de motor af laat slaan als je remt..
     
  4. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Dank voor beide reacties!! Heb het forum ff doorgespit en kwam dus dit tegen voor het afstellen.

    "Afstelling van de carb voor een G2D is simpel, H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open"

    (mijn auto is een g2d) Ik heb nog nooit een grote auto afgesteld. Welke kant moet ik de schroeven draaien om hem af te stellen?
     
  5. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    1,5 slag open betekend er helemaal in en dan 1,5 slag er terug uit

    Mvg, Sander.
     
  6. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Ja, dus de schroef gewoon helemaal dicht draaien en 1,5 eruit draaien, maar naar welke kant draai ik de schroeven in? Gewoon met de klok mee?
     
  7. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
    ja idd.

    Mvg.
     
  8. gecko265

    gecko265

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Hoogvliet
    met de klok mee is indraaien idd. (zie je natuurlijk ook goed dat hij naar binnen draait.) en let even op bij het uitdraaien, 1,5 slag is dus 360 + 180 graden draaien (ongeveer 3 keer overpakken op je schroevendraaier)
     
  9. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Oke, echt hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen een mooi plaatsje zoeken om hem af te stellen en dan maar hopen dat de auto niet afslaat tijdens het remmen. De laatste vraag is natuurlijk. Welke schroeven zijn de H en de L schroef?
     
  10. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Ik heb even op de motor gekeken. Er staat een H en een L op. Ik neem aan dat dat voor hoog en laag staat? Welke moet ik dan verstellen? De H of de L, of moet ik deze alle 2 verstellen?
     
  11. gecko265

    gecko265

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Hoogvliet
  12. gecko265

    gecko265

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Hoogvliet
    zoals al eerder gezegd.

    Afstelling van de carb voor een G2D is simpel, H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open"

    beiden dus. maar voor stationair is de L naald het belangrijkst..
     
  13. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Ik zal je eerlijk zeggen 'schaam' dat ik niet weet welk type het is, Ja een zenoah G2d maar daar blijft het ook bij. Wat ik dus op de Carb zie, Is een H en een L dus nam ik aan dat dat voor Hoog en laag staat =)
     
  14. johannes

    johannes

    Lid geworden:
    9 jun 2009
    Berichten:
    254
    Locatie:
    Witharen
    de H naald is voor het afstellen van het brandstofmengsel in de Hoge toeren, dus top snelheid.

    de L naald is voor het afstellen van het brandstofmengsel in de Lage toeren, dus voor het optrekken en het stationair lopen.
     
  15. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Dan zal ik deze morgen af gaan stellen. Ik had de auto gebracht naar de modelbouw winkel. Dat is toch bij mij om de hoek, kan ik zo naar toe lopen. Die man zou volgens hemzelf de auto hebben afgesteld en zou er een proefrit mee gereden hebben.Hij vertelde dat de auto niet meer afslaat tijdens het remmen. Echter was dit dus niet zo. Hij slaat gewoon steeds af tijdens het remmen. De auto blijft wel mooi rustig lopen.
     
  16. shootemup

    shootemup

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Stekene
  17. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Shoot, dat is een hele mooie link, die print ik dan ook direct uit! om hem later te fine tunen :)

    maar H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open. Moet de auto toch ook direct starten en ook dan op de rem kunnen staan, zonder het afslaan
     
  18. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Vul je gegevens eens volledig in.woonplaats bv
    Mischien woont er wel iemand om de hoek bij je die je kan helpen.
    Kom anders eens langs bij raco kunnen we het een en ander uitleggen.
    www.raco2000.nl
     
  19. Rudy Smit

    Rudy Smit

    Lid geworden:
    16 sep 2009
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Deventer
    Onder de H en L schroef zit nog en schroef.
    Deze kun je afstellen (gas hevel).
    Als deze niet goed staat, wordt bij het remmen de cab dicht getrokken.
    Hij krijgt dan geen benzine.
    Ik denk dat daar je probleem zit.
     
  20. XpreZ

    XpreZ

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    28
    Oke dus dan misschien het gasheveltje? Weet je ook hoe het afgesteld moet worden?
     

Deel Deze Pagina