PSS Boeing 737 (power scale soaring)

190$ vind ik met mijn studenten loontje toch redelijk veel voor een schuim kist. Als ik hem zelf zou bouwen kost het me dat 20€ + veel bouwuren maar dat is de fun ervan he ;) En Fotor, als je ooit eens van plan bent om een mal van de neus te maken, ik ben de eerste he! ;)

groeten en succes met de afbouw
 
hmm, ik heb een kleine KW aan men DC-9 van 1,8kg hangen!!! :mrgreen:
maar dat is ook men in het achterhoofd om grotere modellen te maken na deze als proef/leerstuk.

Ik kijk al uit naar je maiden!
 
190$ vind ik met mijn studenten loontje toch redelijk veel voor een schuim kist. Als ik hem zelf zou bouwen kost het me dat 20€ + veel bouwuren maar dat is de fun ervan he ;) En Fotor, als je ooit eens van plan bent om een mal van de neus te maken, ik ben de eerste he! ;)

groeten en succes met de afbouw

maar wel een ander soort schuim, en je krijgt uiteraard niet alleen schuim maar ook wat carbon staven in de vleugel.
 
Ik snap best dat het een aardig bedrag is. Voor de complete kist (incl motoren, servo's, ontvanger, accu's, verzendkosten etc) ben ik toch ruim over de €500 kwijt, en dan gebruik ik HK servo's en accu's.

Voor dat geld krijg je wel een heeeel gaaf vliegtuig, met veel toebehoren (intrekbaar landingsgestel e.d.), mooi schaal. Voor mij is het het geld absoluut waard, maar het blijft een aardig bedrag bij een studentenloontje. Voor hetzelfde geld kan je heel veel (iets minder gave maar nog steeds hele leuke) projectjes bouwen.
 
Je weet wel waar ik naartoe wil he ;)
Men DC-9 op dit moment zit toch ook al aan een 200 euro denk ik, maar hij is wel af voor die prijs. Het bouwen van een scale kist samen met de maiden is voor mij wel het leukste, niet zo zeer het vliegen.
 
Volgens mij is dat manneke net zo trots als z'n vader. ;-)

Mooi ding. Als hij net zo goed vliegt als hij er zo uitziet, ga jij heel blij worden ...

Ben benieuwd naar het filmpje.

Dirk.
 
En zitten de pootjes er al onder, je bent ze wel aan het [URL="
[/URL] volgens mij.

Jacob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, ik wordt in de gaten gehouden.... :???:

Pootjes zitten er nog niet onder. Morgen ga ik met een collega de vleugels lichtgrijs spuiten. Wielen worden pas aan het eind gemonteerd. Verlichting is al wel ingebouwd. Stickers zijn in de maak. Door allerlei drukte gaat het niet zo snel als mogelijk is, maar er wordt zeker aan deze kist gewerkt. Ik denk hem met 2 weken wel klaar te hebben.

Dit is mijn eerste project met schakelbare verlichting en retracts. Bijzonder fascinerend spul waarbij ik me met de testopstelling in moest houden om het niet meteen te verslijten.
Altijd leuk, die vreugdedansjes (kennen jullie vast wel) :banana:
 
Laatst bewerkt:
Mooi toestel zeg !

Ik heb een BAe-146, spanwijdte 190 cm, gewicht 3.5 kg. Kan maximaal 10 minuten
in de lucht blijven met twee keer 4-cellen A123.

Overigens, dezelfde overeenkomst; een Transavia-model...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geinig ding! Ik wist niet eens dat Trans een 146 gevlogen heeft (nou ja, ingehuurd).

Spuiten is in volle gang, wordt mooi.
 
Thanks, was in 1997. Volgens de overlevering had ie de bijnaam 'Flappie' bij Transavia.

De machine was vanuit een wetlease bij FlightLine UK, die helaas falliet is gegaan in 2010
geloof ik.

Ben wel nieuwsgierig naar de livery voor de 737-700, of dat de verf houdt.

Ook de cockpitramen van je 737 zijn interessant, misschien als je daar nog een foto
van kunt posten ?

Cockpits zijn razend moeilijk om op schaal te krijgen, is echt het 'gezicht' van het vliegtuig.

Succes, ik blijf tuned-in bij dit topic.
 
Verf houdt niet super op dit soort materiaal, maar het lijkt voorlopig genoeg. Ik zal echter voorzichtig moeten blijven met opslag en vervoer, er komen makkelijk stukjes verf van het schuim als je niet uitkijkt.

Voor de ramen kan je hier een mooie vergelijking zien, links het echte vliegtuig, rechts het model. De ramen zijn niet helemaal correct wat betreft maatvoering(één van de zeer weinige plaatsen waar het net niet mooi schaal is) en ze lopen wat rond ipv helemaal recht, maar het komt wel in de buurt.
Ik heb op reststukjes geprobeerd wat bij te vijlen/schuren, maar het materiaal krijgt daar een erg ruw en lelijk oppervlak van. Ik krijg het niet netjes. Alleen snijden lijkt een mooi oppervlak te geven. Aanpassen van de ramen (recht maken) lijkt me eerder een lelijker resultaat te geven dan net-niet-schaal maar mooie gladde ramen.

Marcelair, ben je toevallig een groene collega?
 
Hallo Raymond, nee geen 'groene collega' wel een paar kennissen daaro.

Zeg, zitten er voor de rest bij je 737-700 geen stickers bij ?

Ik heb nog een copy van de stickers van de BAe, ik stuur wel een mail.
 
Bij de kit zitten standaard stickers voor alle ramen, dus ook cockpit, en de originele Boeing livery. Transavia stickers zijn bij Windrider te bestellen, maar ik maak ze zelf met een bevriende modelbouwer die een CNC plotter heeft. De kist krijgt trouwens de huidige livery, niet de vorige zoals op jouw model.
 
Back
Top