Ben als beginner aan het trainen, mijn eerste onderdeel is kapot (een push rod) en er zal nog wel veeeel meer volgen. Wil een set reserveonderdelen aanleggen. De vraag is nu welke onderdelen gaan het meest kapot (zie overigens dat de helft van de onderdelen bij de meeste winkels is uitverkocht) ? Is met een trainings gear het hoveren makkelijker te leren of is het een onding ?
Jannus - push rod - center hub - Je 4in1 (kun je beveiligenmet een zekering) - de flybar Meeste zaken kun je zelf herstellen. Een smalle tyrib kun je gebruiken om de push rod te vervangen Groeten Martin
Hm. Dit vind ik best een moelijke vraag. Ik heb zelf nooit met FP (ja, coax, maar niet dit model) gevlogen, maar met CP, en daarbij heb ik de volgende bevindingen: een training gear is zeker een middel om een aantal crashes te voorkomen. Het spaart je geld uit, zeker weten, aan onderdelen. Maar het vliegt wel een beetje anders met die ballen eronder, aangezien het de lucht die de wieken wegslaan net op een andere manier geleidt dan zonder training gear. Daarom zou ik je aanraden om met training gear te vliegen, tot je het wat onder de knie hebt en je niet zo vaak crasht Want ik vind dat het zonder wel beter vliegt, maar ja, het spaart wel echt veel $$$$$ uit.
Heb zelf als vervanging voor die push rods, waar toch de meeste spanning naartoe gaat bij een crash, zijn O-ringen. Deze kan je bij elke doe-het-zelf zaak halen. En die Trainingskruis heeft bij mij vooral in het begin wel wat geholpen, vooral om dat ding lichtelijk af te stellen. En heeft aardig wat centjes bespaart. Maar zonder vliegt het toch het beste. Heb ze even opgemeten voor je met een schuifmaat, dit zijn de maten van het rubberen O-ring: Buiten maat: 12.9mm binnen maat: 8mm dikte: 2.3mm
Nou kan ik niet zo heel goed rekenen. Maar 12,9-8=4,9. Dat, gedeeld door 2 kom je op 2,45 en niet 2,3. Willem.