reserve onderdelen HoneyBee FP

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jannus, 12 jan 2011.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    299
    Ben als beginner aan het trainen, mijn eerste onderdeel is kapot (een push rod) en er zal nog wel veeeel meer volgen. Wil een set reserveonderdelen aanleggen. De vraag is nu welke onderdelen gaan het meest kapot (zie overigens dat de helft van de onderdelen bij de meeste winkels is uitverkocht) ?

    Is met een trainings gear het hoveren makkelijker te leren of is het een onding ?
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  2. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Jannus
    - push rod
    - center hub
    - Je 4in1 (kun je beveiligenmet een zekering)
    - de flybar
    Meeste zaken kun je zelf herstellen. Een smalle tyrib kun je gebruiken om de push rod te vervangen
    Groeten
    Martin
     
  3. Taya-chan

    Taya-chan

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    450
    Locatie:
    Hoog boven de wolken
    Hm. Dit vind ik best een moelijke vraag. Ik heb zelf nooit met FP (ja, coax, maar niet dit model) gevlogen, maar met CP, en daarbij heb ik de volgende bevindingen: een training gear is zeker een middel om een aantal crashes te voorkomen. Het spaart je geld uit, zeker weten, aan onderdelen. Maar het vliegt wel een beetje anders met die ballen eronder, aangezien het de lucht die de wieken wegslaan net op een andere manier geleidt dan zonder training gear. Daarom zou ik je aanraden om met training gear te vliegen, tot je het wat onder de knie hebt en je niet zo vaak crasht :D Want ik vind dat het zonder wel beter vliegt, maar ja, het spaart wel echt veel $$$$$ uit. :D
     
  4. Dutchstyler

    Dutchstyler

    Lid geworden:
    30 nov 2009
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Waddinxveen
    Heb zelf als vervanging voor die push rods, waar toch de meeste spanning naartoe gaat bij een crash, zijn O-ringen.
    Deze kan je bij elke doe-het-zelf zaak halen.
    En die Trainingskruis heeft bij mij vooral in het begin wel wat geholpen, vooral om dat ding lichtelijk af te stellen. En heeft aardig wat centjes bespaart. Maar zonder vliegt het toch het beste.

    Heb ze even opgemeten voor je met een schuifmaat, dit zijn de maten van het rubberen O-ring:
    Buiten maat: 12.9mm
    binnen maat: 8mm
    dikte: 2.3mm
     
  5. Willem01

    Willem01

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    654
    Nou kan ik niet zo heel goed rekenen. Maar 12,9-8=4,9. Dat, gedeeld door 2 kom je op 2,45 en niet 2,3.

    Willem.
     

Deel Deze Pagina