Grote problemen, durf niet meer te vliegen

Zo ja, viel de motor ook uit?
Is je BEC wel sterk genoeg?
Heb je al een aparte BEC geprobeert.

Nee de motor viel niet uit.
En verder heb ik nergens last van gehad voor een jaar lang vliegen met deze electronika.
Een aparte BEC heb ik niet liggen, en weet niet of dat wel in mijn 450je past.
 
Dan kun je toch op je klompen aanvoelen dat die verbinding niet deugt :rolleyes:

Ik twijfel niet aan jouw soldeerverbinding, maar wel aan de verbinding van beiden connectors. Ik heb hier chinese deans die mooi zwaar in elkaar schuiven, maar bij de geringste trilling of beweging geen contact meer hebben.
 
En zou de accu niet het probleem kunnen hebben veroorzaakt ?

Ik zal ook niet meer twijvelen aan mijn soldering.
Van de week een nieuwe ESC erinzetten, met voorgetinde soldering.
Het draadje is te kort geworden van de huidige ESC voor nog een soldering.

En deze specefieke accu zal ik niet meer gebruiken uit voorzorg.

Neerstorten is 1 ding, maar dit, grrrrr.
Bedankt voor alle hulp.
 
Even verheldering over het knipperen van een Spektrum ontvanger.
Knipperen hoeft NIET te betekenen dat er een stroomonderbreking is geweest.
Het knipperen geeft aan dat er een ontvangst onderbreking is geweest.
Dit kan zijn door:
- Stroomonderbreking
- Slecht ontvangst door slechte positionerering ontvangers (omhult door Carbon)
- Slecht zendbereik = zender probleem

.

Wat zijn dan de oplossingen van het knipperen van de spectrumontvanger door omhulling door carbon?
 
full


De ontvanger plaatsing kan het ook niet zijn, helemaal contactvrij die antennetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal ook eens de range-test doen.
En dit zijn de Originele plugjes uit China die iedereen tegenwoordig gebruikt, dus daar twijvel ik ook niet aan.
 
Laatst bewerkt:
En zou de accu niet het probleem kunnen hebben veroorzaakt ?

Ik zal ook niet meer twijvelen aan mijn soldering.
Van de week een nieuwe ESC erinzetten, met voorgetinde soldering.
Het draadje is te kort geworden van de huidige ESC voor nog een soldering.

En deze specefieke accu zal ik niet meer gebruiken uit voorzorg.

Neerstorten is 1 ding, maar dit, grrrrr.
Bedankt voor alle hulp.

Een andere accu proberen is zeker geen slecht idee.

Je hoeft voor een te korte bedrading niet onmiddelijk een nieuwe ESC te kopen.
Je kan, mits enige voorzichtigheid, krimpkous van de huidige regelaar doen, de te korte bedrading van de printplaat los soldéren en gewoon nieuwe (in dit geval langere) bedrading aan de regelaar solderen. Hierbij de bedrading zeker voor vertinnen en voorzichtig zijn voor de Fet's en banen op de print.
Nieuwe krimpkous rond de regelaar en alles is klaar.
Zoals reeds eerder gemeld, enige voorzichtigheid is hier wel aan de orde.
 
Sorry hoor... je legt een probleem voor en plaatst dan een foto van iets wat het niet kan zijn volgens jou. :confused:
Prima foto trouwens, leuk zo`n geel frame.
 
Parkflyer ontvangers zijn alleen gegarandeerd tot minder range.
Op zich werken ze prima in een 450. Dit heb ik ook lang gevlogen.

De plaating is prima, dat is het niet.
Carbon reflecteert 2,4Ghz signalen, dus omhullen in in een carbon romp is vragen om problemen. Als je dit hebt moet je de ontvanger uit de romp halen of in ieder geval de antennes. Hier heb ik wel een kitjes voor gezien.
Maar dit is bij jou niet het geval.

Aangezien jou soldeerkunsten niet perfect lijken als ik het zo lees zou ik hulp hiermee vragen. Het is werkelijk zo gepiept en goedkoper dan een nieuwe ESC.

Daarnaast: RANGE CHECK !!!!!!!
dat als ALLEREERSTE nu doen.
 
Ik heb de text net gelezen, en alles zou goed moeten zijn.
Je kan helaas niet binnenin kijken, in die XT60 plugjes.
Ik heb de kabel eringepropt, heel stil gehouden, punt van bout door het gaatje gestoken, tin erin gedaan tot het helemaal vol zat, en een mooi spiegelend laagje werd.
Dit alles op 330 graden, en heeft ongeveer 10 seconden geduurt.
Is hier iets mis mee ?

Soldeer mag je zolang niet verhitten! Kijk er maar naar, hij zal dof zijn ipv zilver glimmen
(als ie afgekoelt is natuurlijk) en is ie dat nu niet dan zal hij dat binnen een jaar wel worden. 330 graden is ook zwaar overdreven. Ze noemen dat soldeerrot. (grijs brokkelig) Ik neem aan dat je gewoon 40/60 gebruikt hebt met harskern (belangrijk voor stekkers en geen s39 enz). Dit smelt al bij 185 graden dus waarom 330!
 
als jij het hele jaar hebt gevlogen zonder problemen dan zou ik het in een heel andere richting zoeken : de accu. door het koude weer neemt de inwendige weerstand van je lipo erg toe, hierdoor daalt de spanning onder belasing, tijdens het vliegen dus veel meer dan op een mooie zonnige lente dag . Dat kan dan als reultaat geven dat de spanning soms zo laag wordt, dat de bec van je regelaar in de problemen komt. Vervolgens krijgt de ontvanger even kort een te lage spanning en , floeps, verbinding weg... en dan duurt het even voordat die weer terug is.

Dit is echter wel lastig op de werkbank te testen zonder meetaparatuur / datalogger ...

Wat je kunt proberen is een check met draaiende motor, dan verschuif je de motor zodat deze niet meer tegen het hoofdtandwiel aankomt en laat deze gewoon draaien. Dan is er toch een vorm van belasting (je moet iets proberen). Je stelt fail safe in op de ontvanger, zodat de motor uit gaatbij problemen. Vervolgens flink met de sticks blijven roeren en kijken of de motor stil valt, zoja dan is de accuspanning te laag geworden.

Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top