Qua vermogen lang niet genoeg inderdaad maar het is een voorbeeld voor de steun en koeling. Je zou de motor voorop het kruis kunnen monteren bv. De box constructie door de buizen en kruizen zorgt voor de stabiliteit. Dit krijg je echt niet kapot in de lucht Afstand motor schot tot voorkant motor was iets van 21cm oid, normaal zit hier een 50cc op. Als je ook zo'n 2 traps constructie maakt dan wordt het erg sterk. Anders in 3 trappen Gewicht zal meevallen als je gelamineerde carbon schotten gebruikt.
@Lespy; Benoit heeft bij zijn 88" yak met plet en klapprop de klapprop eens in de motorkap gekregen in een flat spin... gevolg: inverted flat spin landing
Check, klapprop idee terug van de baan.. Inverted flatspin landingen zijn COOL, als iemand anders ze doet
nee,Ik heb mijn prop niet in mijn motorkap gelanceerd (al was dat zo ongeveer het enige wat ik niet deed lol)
Tja, dat heb je met die rare ronde kappen, totaal niet bedacht voor een electromotor... Doe mij maar een F3A neus. Draaien de koelgaten achterin de motor niet dan?
lol Nee, achterzijde motor is fixed (stator), voorzijde (rotor) draait.. op de tekening van de motor is links de voorzijde (propzijde), rechts de achterzijde (montagezijde).
Dat had ik allemaal begrepen. Dat ronde deel van 74,5mm diameter en 7mm dik dat staat stil. Maar daar zitten geen koelgaten in. Het ding van 103mm diameter en 61.5mm lang draait. Vooraan voornamelijk koelgat, en achteraan 2 klapprop montage dingen en 4 gebogen koelsleuven, volgens mij draaien die gewoon met de rest van de rotor mee en zit aan de binnenkant daarvan een lager.
Ik denk dat je idd gelijk hebt.. Dan kunnen de koelgaten ook anders geplaatst worden zoals je al zei..
Niet van mij hoor, is gewoon een foto die ik op het net vond (een van de weinige waar de achterkant van de motor op staat..) maar het zijn inderdaad geen kleintjes