HK500/TRex 500 RJX flybarless kop,foto's???

Discussie in 'Flybarless' gestart door Marcel, 19 sep 2010.

  1. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.086
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo,

    Wie vliegt er met een HK500/Trex 500 en een RJX 500 size flybarless kop?
    Ik zou graag wat close-up foto's willen zien van hoe het allemaal precies in elkaar zit ;-)
    En ik heb enkel dat A4 PDF-je van de RJX website over de kop zelf,maar hoe het vanaf de swash naar de kop loopt niet.
    Zo zie ik ook dat de bladegrips op het A4-tje andersom afgebeeld staan als dat ik bij andere flybarless heads zie,klopt dat?

    GRoeten,
    Marcel
     
  2. riesroni

    riesroni

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Almelo
    Hoi

    Hier mijn (ex) Trex 500 met rjx head

    Misschien dat je er wat mee kan
    Vliegt in ieder geval super

    Groet,
    Richard

    [​IMG]
     
  3. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.086
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt Richard,

    Bij de kop heb je 3 gaten waar de jesusbolt in kan zie ik,volgens mij zit ie bij jouw in het middelste gaatje als ik het zo zie?

    Denk dat ik ook maar de middelste kies ;-)

    Wat voor pitch-bereik heb je?

    Groeten,
    Marcel
     
  4. riesroni

    riesroni

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Almelo
    Hoi

    12 graden pitch

    Groet,
    Richard
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Wanneer gaat ie de lucht in Marcel?
    Kom ik kijken :)

    Groetjes
    Eric
     
  6. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.086
    Locatie:
    Tilburg
    Pfoe nog geen idee Eric!
    De motor en regelaar zitten nu in mijn andere 500,die heeft zondag gevlogen,maar de accu was wel erg snel leeg(en sponzig ;-)

    De flybarless kop is nu gemonteerd in ieder geval.
    Is het bij de RJX flybarless kop trouwens ook zo dat de zilveren heveltjes horizontaal moeten staan bij 0graden pitch?

    Groeten,
    Marcel
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    We zien hem vanzelf :)
    Lijkt me wel dat ze horizontaal moeten staan bij 0ยบ Marcel.
    Dan heb je dezelfde verdeling pos. en neg.
    Is alleen om de swashring mee te nemen.
     
  8. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hoi, ik heb ook het plan om mijn HK/Trex500 om te bouwen naar FBL. Kun je dan de std Align carbon bladen gebruiken of heb jij wat anders erop?

    Alvast bedankt voor de reactie, Marco.
     
  9. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    In een andere discussie (Align flybarless kit) op het forum Flybarless staat het volgende:

    "Grootste verschil tussen fbl bladen en fb bladen is het gewicht en de plaats van het zwaartepunt

    Maar fbl bladen zijn bij lange na niet noodzakelijk.
    De standaard align bladen deden het erg goed op mijn 450
    Heb er nu een setje van edge fbl bladen op zitten, en deze werken inderdaad wat beter..
    Maar je vind altijd wel iets wat beter is
    en het is nu niet bepaald zo dat fbl bladen goedkoop zijn."

    __________________

    Je kunt dus gewoon met normale bladen vliegen.

    Groet Han
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  10. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Ik vond persoonlijk de EDGE FBL niet zo leuk vliegen (600 mm), heb ze terug weggedaan. Nu heb ik de flybarred versie liggen om eens te proberen (is nog niet gebeurd).

    Mijn Protos 500 vlieg ik flybarless met de stock SAB blades en dat gaat perfect.

    Flybarless blades vliegen wel degelijk anders, maar persoonlijk vind ik het niet beter. Er zit een hoop commercie aan vast, EDGE vooral sponsort zeer veel toppiloten om hun product populair te maken. Die piloten zouden zelfs met zelfgezaagde plankjes nog beter vliegen dan veel anderen. Ik vind persoonlijk dat elk merk blades anders vliegt, sommigen vind ik leuker, anderen minder leuk, ongeacht of ze al dan niet FBL zijn.

    Normaal gezien zijn die blades wel zo gebalanceerd dat ze het werk van de servo's een beetje verlichten. Je hebt immers de hefboomwerking niet meer die in een flybarred kop de servo's het werk wat lichter maakt.
     

Deel Deze Pagina