differentieel kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou mensen ben ik weer,

vandaag aan sleutelen gegaan wil best weten hoe zoiets nou helemaal in elkaar zit,

meenemer =van tandwiel zat vast, dus met hamer los moeten maken tang alles geprobeer ging niet daarna zat ik aan me wiel te draaien merkte ik dat andere wiel niet draaide, draai zelf aan staaf waar meenemer zat dan draait 1 wiel goed en de ander een beetje...

dus nog het diff tandwiel even geblokt toen aan wiel gedraaidt draait de ander wel mee...


dus mensen ik weet het niet meer is ie nou kapot?
 
hallo,
als je de as die de gearbox in gaat vast houdt (daar waar rem ook op zit) en je draait nu 1 wiel rond moet het andere wiel tegengesteld gaan draaien dan is diff. niet kapot.
als je 1 wiel draaid zonder die as vast te houden zal zowel het andere wiel als de as draaien welke harder draait wordt bepaald door de mate van diff.blokkering en toerental dat je draaid. als andere wiel niet meedraaid zou het wel eens kunnen dat er geen of teweinig olie in diff. zit.

de hoeveelheid en dikte van de olie bepaald de mate van diff.blokage

verder is het onverstandig om tandwielen met een hamer of ander grof geweld te gaan verwijderen is niet de manier , zit ie nog ergens geborgd of moet ie er naar de andere kant af ?

merk en type auto en/of foto maakt het dikwijls duidelijker
 
fg

idd heb een fg, en idd heb ook op bigscale forum draadje lopen, lijkt me makkelijk om zo van meerdere mensen een antw te krijgen en de meningen is te vergelijken..

alle borg pinnen waren der uit zat gewoon knijter vast. Maar bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top