EG aircraft

Discussie in 'F3A-X' gestart door derosa, 26 aug 2010.

  1. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    heeft er al iemand gevlogen met een extra 300 33% van EG-aircraft aub
    ben geintereseerd in zo eentje
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Foto,s E N Z zou handig zijn
    Dan weeten mensen waar je het over hebs
    En voor wat voor motor

    Is het dees toevalig
    [​IMG]

    Smanwijte 2591 lengte 2236 voledig houtbouw

    Kost 600 euro

    Of dees
    [​IMG]
    Zelfde prijs maar wat hoger van kwalitijt
    en veel mooier spanwijte 2385 lengte 2050mm
    voor 60 tot 100 cc
    epoxsie romp houtrbouw vleugols
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Nee het is deze:

    [​IMG]

    Heb zelf geen ervaring met EG modellen, maar heb het bouwverslag van Thierry Brandjes gelezen (EG MX-2) en ziet er zeer goed uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    inderdaad deze en ook die yak 55 sp vind ik mooi
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Dat is dus dezelfde kist
    Aleen met andere bespaning
    Komt uit dezelfde fabriek
    Vraag maar aan thierry

    Maar ik mis nogsteeds de specificaties
    Die exstra is er in 100 maar ook in 50 cc
    De 100 cc is kwa specificaties precies hetzelfde
    Is ook gewoon dezelfde kist

    Die yak 54 en die andere kisten ken ik ook
    Komen ook uit cina
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
  7. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    100cc
     
  8. Fries Westerman

    Fries Westerman

    Lid geworden:
    18 mei 2007
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Seek and you will find
    Hoi,
    Zover als ik het kan zien lijkt de MX-2 kist van EG Aircraft op de Goldwing versie. Echter zitten bij de EG Aircraft versie alle carbon delen die je maar kan bedenken. Bij de goldwing versie was dat bij de MX-2 niet het geval.
    Er zitten bij mijn geval kleine verschillen in de vleugel aan romp constructie.

    M.a.w. het lijkt wel of de goldwing versie een soort van prototype is geweest die separaat verder gaat op de markt.
    In de MX-2 versie zitten in ieder geval extra carbon liggers in de romp en vleugel naast de houten liggers. De folie is zeer tot extreem goed gefolied. Alles past goed.

    Natuurlijk vinden deze kisten zijn oorsprong van productie in China. Wil je echter een uniek design kwa striping, dan zal je in ieder geval iets meer moeten betalen dan de directe chinese versie.
    Kijk naar carbon delen indien mogelijk en leg de verschillen naast elkaar zou ik zeggen. In mijn geval scheelde de goldwing versie ongeveer 150 euro in geld. Echter voor die extra 150 euro had ik:
    1. Een uniek folie design (Gary Ward)
    2. Carbon spinner
    3. Carbon wingtube
    4. Carbon Main gear
    5. Carbon tail tube
    6. EG Aircraft T-Shirt en Pet (hahahaha)

    Greetz,
    Thierry
     
  9. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    bedankt thierry
    maar hoe zijn de vliegeigenschappen, slow flight enz
     
  10. Fries Westerman

    Fries Westerman

    Lid geworden:
    18 mei 2007
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Seek and you will find
    Walgelijk strak en het ding kan heeeeel langzaam.

    Je zult verbaast zijn.

    Greetz,
    Thierry
     
  11. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    maar ik twijfel tussen de extra 300 of yak 55m
     
  12. Ado

    Ado

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Lelystad
    De extra 300 heeft in werkelijkheid geen middenvleugel, dit model wel.
    Waarschijnlijk bedoeld om meskant eigenschappen te verbeteren.
    Dus zijn er behoorlijk wat dingen gewijzigd t.o.v. origineel ten gunste van de vliegeigenschappen. Eigenlijk is het meer een extra 260 die heeft ook een middenvleugel.
    Een Yak, die zal waarschijnlijk betere langzaamvlucht eigenschappen hebben in downlines ivm die dikke snuit.

    Tja je bent extra fan of Yak fan. Dus je zult zelf moeten kiezen.

    Hoop dat je dr wat aan hebt.

    Greetz.
     
  13. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Yak of Extra..... Komt neer op de looks... welke vind je het mooist? Ik zou het wel weten! EXXXXTRA!!
     
  14. derosa

    derosa

    Lid geworden:
    18 jul 2005
    Berichten:
    522
    Locatie:
    Tongeren-belgie
    heb een beslissing genomen en heb deze gekocht bij bert

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    NL
    Kijk, mooie keus. Ga je zeker geen spijt van krijgen, volgas aanduiken. En dan vol gas alles de hoek in duwen. Heerlijk. Dat ding breekt u niet in de lucht! Spreek uit ervaring.
     
  16. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    hey toffe keuze,

    en met een 3W 110 erin een beestje
     
  17. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    En met een DA 120 een beest :p
     
  18. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Het is jammer dat EG aircrafts de productie van modellen schijnt te stoppen
    heb ik gehoord
     
  19. Fries Westerman

    Fries Westerman

    Lid geworden:
    18 mei 2007
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Seek and you will find
  20. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    De zakenpartner van eg aircraft
    De fabriek zit in cina
    Wel bale als het waar blijkt te zijn
    Ik had me net aangemeld om deeler te worden voor nederland
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010

Deel Deze Pagina