welke kist

Mijne heren,

Ik heb een luxe probleem.
Onlangs een Os Max 40cc boxermotor overgenomen met een opgeschaalde Charter er achter. De Charter heeft nu een span van ca 210cm maar al bij het starten en lopen vd motor (2 tandjes) kwam het motorschot los.....een tikkeltje teveel ?
Motorke wil ik eigenlijk niet kwijt Charter wel) maar welke kist kan een dergelijke motor aan ?

Wat wil ik vd kist:
-Bovendekker
-rolroer en flaps
-een beetje meer dan alleen maar rondjes vliegen
-slepen, huckepacken ?

Hebben jullie suggestie's ?

Bvd Robin
 
Welke kist?

De Piper j3 Cub of de Piper PA Super Cub van Toni Clark ( practical scale ) natuurlijk.
Vlieg de eerste met 38cc Zenoah....

Een waar genot om te vliegen; echt een kist om lekker mee te onthaasten, maar ook zeer geschikt voor licht aerobatics.

Echt een aanrader en niet te duur.
Google maar eens op Toni Clark en Practical Scale.
Je kunt hier zo alle prijzen vandaan toveren.

Succes met je keuze en groet van Bart.
 
Op de club vliegen verschillende BL'en, iets charmanter mag wel.

Wat is de span van die Piper ?

En een Citabria, span 270cm ?
 
Spanwijdte

Op de club vliegen verschillende BL'en, iets charmanter mag wel.

Wat is de span van die Piper ?

En een Citabria, span 270cm ?


Spanwijdte van de Piper j3 Cub is zo'n 2.80 meter en weegt tussen de 9 en 11 kg.
Geen enkel probleem voor de 40cc boxer.

Groet van Bart.
 
Spanwijdte van de Piper j3 Cub is zo'n 2.80 meter en weegt tussen de 9 en 11 kg.
Geen enkel probleem voor de 40cc boxer.

Groet van Bart.

woehaha! robin, ff paar boompjes kappen anders komt ie met de landing niet door t gat heen!!!

lijkt me wel gaaf, 280 cm aan piper!! wel gelijk bakjes maken vr de para's dan he!!!
 
He Mel,

Ik ga voor een Citabria met flaps enzo (is maar een kleintje...280cm). En aangezien jij onze flaps specialist bent kom ik wel eens bij jou buurten voor tips en raad ;-) .
Zal een nette sleephaak monteren en wellicht een Huckepack, zal wel goed komen. Zal wel een winterproject worden...hé lekker plakken en lijn snuiven...heb er nu al zin in.
 
Back
Top