magic hand 100 cc sukhoy

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door j.weel, 5 jul 2010.

  1. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Haloo iedereen
    Ik ben nieuw in deeze tak van de modelvliegsport
    Normaalgezecht vlieg ik grote wo2 schaalkisten
    Nou was ik een tijd geleden tog aangestoken met het airobatic virus
    door Thierry brandjes
    Mijn keus viel al gouw op de sukhoy van magic hand uit cina
    De foto,s zagen er leuk uit en de prijs bevalt mij ook wel
    De kist kost 600 euro
    Ik heb het model ondrtussen en ik moet zegen
    Het ziet er goed uit
    al waren er een aantal dingen die ik niet echt mooi vond
    De opening in de neuskap was veel te klein
    en de roosters in de kap waren dicht
    Ook vond ik de neuskap wel erg blauw
    Dus heb ik een paar dingetjes verandert
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    foto,s

    Hiet de foto,s van de sukhoy
    De motor is de 100 cc sv boxser die voorheen door rc wheely verkocht werden
    ik heb dees overgenomen van een meede forumer
    Al heb ik ondertussen wel sinjalen gehoort dat deeze motoren niet echt goed zijn
    De motor heeft ondertussen gelopen en er lijkt niks mis mee
    al moet ik wel zeggen dat een DLE er beter uit ziet
    En ook lichter is
    Alles servo's zijn digitaal metal gear van spring rc
    ik moet dus aan een powerbox
    Ik heb de neusring aangepast het gat groter gemaakt en een verstevigingsring ingelijmd en ik heb de roosters open gemaakt
    Ook heb ik de neusring en de roosters gespoten om wat meer kleur in de kist te brengen
    Ik vind het een leuke sukhoy voor een leuk bedragje

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hat gat is te groot van voren naar mijn mening.

    Je moet nog wel luchtgeleiding inbouwen om de motor optimaal te koelen .

    De luchtuitlaat moet zeker 3x zo groot zijn als de inlaat .;)

    Mvg johan
     
  4. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Bedankt Johan ik was het bijna vergeten
    Of het gat voor nu te groot is voor schaal zou in niet weten ik heb gewoon op foto,s van een echte sukhoy gekeken en vond daar veel verschillen in
    Ik vond dit het mooist
    en daar gaat het mij om
    er komt ook nog een dummymotor voor dus nodig heb ik het zeker
    En wat de inlaat en uitlaat lucht inhoud daar ben ik van op de hoogte
    Er zit een behoorlijk groot gat in de onderkant van de kap voor de uitstroom lucht
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2010
  5. GiBi

    GiBi

    Lid geworden:
    2 okt 2007
    Berichten:
    510
    Locatie:
    nijlen city
    dit zijn theorie die niet echt kloppen! de uitlaat van de lucht speelt niet echt zoveel rol maar JVDO weet daar meer van!
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dat is geen theorie maar jare lange ervaring uit de praxis .

    En iedere motor fabrikant schrijft dat .

    Ook John van Gastel hat zondag op de BLC Meeting problemen met de grote extra en gaat de inlaat door geleiders verkleinern.

    Mvg Johan
     
  7. rc-addict

    rc-addict

    Lid geworden:
    17 dec 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    kasterlee
    ik denk dak weet wat gibi bedoelt ...

    Toni Clark beweert ook dat dit "zever" is ... ik moei me er voor de rest niet mee , weet toch hoe dit verder gaat :p
     
  8. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Wat word met " zever " bedoelt ?

    Mvg Johan
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Leuk maar euuuuu de luchtinlaat word bij mij kleiner door het monteren van een dummy stermotor het oog wil ook wat
    Verders komer er aluminium luchtgeleiders die er voor gaan zorgen dat de motor aan de achterkant ook voldoende lucht krijgt om te koelen

    en ja wat is zever dat vraag ik me ook wel af

    Maar wat vinden julie van mijn sukhoy
    Niet gek he
    Hij is er ook in het rood
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    3/1 hoeft niet persé zo te zijn. Als de lucht GOED rond de motor MOET dan is het geen probleem als de uitlaat kleiner is. Ik heb al heel wat voorbeelden gezien van perfecte koeling waar de uitlaat zeker NIET 3/1 is. Zo ook de Albatros van Toni Clark (1 van zijn showmodelen van vorig seizoen).
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Aleen weet ik niet of je een albatros kunt vergelijken met een sukhoy die in de lucht aan de prop moet hangen
    dat zie ik een wo1 kist niet gouw doen
     
  12. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    de albatros laat hij ook aan zijn prop hangen

    ik wil het jou nog wel zien doen met de sukhoi.

    en daar gaat het trouwens om, mooie kist maar niet geschikt voor F3A-X (daar is dit draadje toch voor) Reden : te korte romp, te hoge positie stabilo

    Maar een leuke acro kist, dat zeker. Verwacht echter geen pure 3D capaciteiten of vergelijkbaar vliegen met een extreme flight kist
     
  13. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ik zou eerst zelf nog moeten leren prophangen maar ik heb wel al een filmpje gezien waar iemand met deeze sukhoy dat moeiteloos doet

    Ik vlieg al heel lang maar alemaal warbirds
    en daar deed ik geen gekke dingen mee
    ik heb wel wat airobatic ervaring maar die kisten waren alemaal net niet in staat aan de prop te hangen
    zoals de graupner exstra 330 shp
    de 45 thor valt erg tegen kwa vermogen ga kijken wat een dle 30 doet
     
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Met een beetje mazol ga ik komend weekend de sukhoy voor het eerst vliegen
    Zwaartepunt is ok en ik ben luchtgelijders aan het maken om lucht langs de achterkant van de cilinders te stuuren
    Ik moet nog wel eve kijken voor een grotere tank
    De tank die er bij zat was 800 cc en dat ramt de 100 cc motor er zo doorheen
    aleen jammer dat de zaak waar ik mijn tanken vandaan haalde af is gebrand
     
  15. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik heb 750 ml in mijn sukhoi zitten met de 3W 110, 15 minuten vliegen is geen probleem.
     
  16. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Ik dacht ook, loopt die motor van j.weel misschien ONTZETTEND rijk, dan wil ie wel flink slurpen. Eenmaal afgesteld kun je met 800cc inderdaad lang genoeg vliegen. Persoonlijk maak ik maar zelden vluchten langer dan 10 minuten.
     
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Het is een SV motor ik denk dat die niet zo zuinig zijn als een dle of 3w
    Maar op inloop liep i 18 minuten tank leeg
    Na afstellen 25 minuten
    Dus 10 tot 15 minuten lukt wel maar ik ben anders gewend
    Mijn exsra 330 shp kon bijna 30 minuten vliegen en dan had ik nog over
    En mijn warbirds kunnen alemaal ruim 20 minuten vliegen met nog ruim over
    Maar daar vlieg je anders mee
    ik ga het eerst zo wel proberen
    En hou hem gewoon goed in de gaten
     
  18. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Heeft er iemand ervaring met het ompolen van servo's
    Ik heb 1 servo die voor het mooie precies tegengesteld mort draaien aan de andere
    Ik heb digitale servo's van spring rc
     
  19. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    en op welk roer zit deze servo ?
     
  20. Fries Westerman

    Fries Westerman

    Lid geworden:
    18 mei 2007
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Seek and you will find
    Hoi,

    Het lijkt erop dat je iets met het hoogte roer gaat doen. Beter zou zijn dat je dat via de zender doet en de hoogte functie verdeeld/mixt over twee kanalen.
    Dit is eenvoudiger en beter i.v.m. het afstellen van het midden EN de uiterste standen. Als je uiterste standen niet kloppen, wordt het spannend in de lucht als je aan het spelen bent. Verder zal je wellicht moeite kunnen krijgen om de kist goed af te kunnen stellen.

    Verder als je niet kan mixen, zou ik zeker met deze kist in gedachte, gebruik maken van een emcotec DPSI RV mini 5 magic. Hierin zit een mixer voor dit soort spul. Dus 1 kanaal in en 2 servo's gemixed uit. Je kunt de uiterste standen en het middel apart inregelen.

    Ik hoop dat je wat heb aan deze info

    Greetz,
    Thierry
     

Deel Deze Pagina