Tsja, glimlach: ik heb lekker gereden, en ben erg blij met de ronde tijden. Maar had liever wat concurrentie in mijn competitie gehad. Uit het met 3 en 4 ronden verschil winnen van nummer 2 en 3 (omdat het een andere klasse auto is), behaal je ook niet zoveel genot.
Tja de revo's schreeuwen we willen wedstrijden ... dan kunnen ze rijden dan komen ze niet rijden. Andre je kan altijd een 1:8 kopen hoor
@Nard Cox: Jep, dat is wel de bedoeling, het springen gaat goed het landen nog niet altijd naar m'n zin daar wordt aan gewerkt. ik had de replacement onderdelen (zwart) van Traxxas erop gezet, nu weer terug naar de originele cups die bij de assen zaten... De breuk kwam waarschijnlijk wel door een landing maar het onderdeel brak niet tijdens de landing. Als ik naar de breuk kijk ziet deze er behoorlijk broos uit. Zo de materiaalkunde boeken er maar weer eens bijpakken @ Gv288: in de 5605_front.pdf staat dat de complete front shaft 5451X is. Zelf gebruik ik de performance upgrade 5451R. @Bricks: Als ik de volgende keer kan ben ik er graag bij Baal enorm dat ik niet kon... Het online volgen was een uitkomst!! Maar niet hetzelfde als er zijn. @Pinky-II: Heb het nog niet geschreeuwd meen ik maar zou het wel leuk vinden Ook m'n Revo zou het weleens leuk vinden om niet alleen uitgelaten te worden... Net even met m'n Revo overlegd en die wil graag met andere Revo's klagen over het abuse, bij dit overleg is geenszins sprake geweest van enig schreeuwen ;-)
Volgende keer kan denk ik al de traxxas days worden. De 1e staat gepland op 16 mei, wederom op de mooiste 1:8 ofroad baan van de Randstad ==> Purmerend. En anders weer No-nitro, 13 juni, Mol
driveshaft Ik heb het niet over de 4 shafts naar de wielen (axle driveshaft), maar over die ene driveshaft die het vermogen naar het voorste differentieel brengt (center front driveshaft). Heeft iemand daar een nummer van, en liefst een sterkere upgrade? Alvast bedankt Heb ze ondertussen gevonden: 5650RTraxxas CVD Driveshafts, Center E-Revo/Summit
Tja.. Ik zit helaas in schotland. Spektrum heeft dan wel een goed berijk, maar dat lijkt me een beetje optimistisch. anyways Bricks, deze zomer gaan er in Almelo iig wedstrijden gehouden worden. (heb zelf een tellus, dus kan het zelf ook organiseren) Kunnen er iig al 4 ERBE's zijn van mensen die ik ken in almelo. Middendiff halen, doet ook wonderen vor de kracht die op je assen komt te staan. daarom blijven bij jou de plastic assen ook heel, jij rijdt ook met een middendiff. (of vergis ik me nu?) Zonder het middendiff gingen bij mij de kunststof assen ook kapot (maargoed, dat was wel hoofdzakelijk op demo-dagen, aka, gek doen. ) met het middendiff heb ik nog niets van de aandrijving kapot gereden. (en een kameraad van mij, met dezelfde slipperclutch afstelling, heeft laatst nog een diff gesloopt.) wat denk je hoe brushless Truggies zo goed heel blijven zonder slipperclutch? niet omdat de aandrijving o-zoveel steviger is. (want het enige wat over het algemeen steviger is zijn de diff casings, en daar heb ik nog totaal geen problemen mee gehad bij de Revo. ) De kracht word over alle assen verdeels met een middendiff. dus bij het accelereren krijgen neit alleen de achterste assen flink iets voor de kiezen, ditto met hard remmen en de voorassen. True, hard remmen is moeilijker met een middendiff als je weinig grip hebt, maar de voordelen maken dat imo echt weer goed. (bij lage grip zillen de voorwielen grip houden en vooruit blijven draaien, de achterwielen krijgen minder grip omdat het gewicht naar voren verplaatst door het remmen. omdat de motor stil staat door het harde remmen, zullen nu de achterwielen achteruit gaan draaien. daarom krijg je dat handrem effect bij hard remmen. het voordeel is wel, als je zo hard had geremd zonder middendiff had je voordiff na een tijdje gezegt "doe het zelf maar" *krakend geluid*.
Okay, ik ben overtuigd ga een middendiff halen en m'n versnellingsbak demonteren aangezien deze niet samen gaan . Slipperclutch, tsja de afstelling van dat ding vind ik maar lastig. Tips?
Ik heb de slipperclutch op het memoent vrijwel helemaal vast zitten. als ik vanuit stilstand ineens vol gas naar achtern geef hoor je hem even, maar behalve dat eigenlijk helemaal niet. (helemaal aan draaien (note, vast is vast, als de veer op elkaar edrukt zit ben je er!) en dan een kwart tot een halve slag weer los.)
Pcies, zo staat het ook in de manual, ik hoor de mijne nooit, ik zal hem iets losser zetten. Maandag is het misschien toch wat ruiger gegaan dan gedacht, blijkt net dat een van de stalen assen ook krom is. Ik ga ombouwen en dan voor de middendiff, dit kost me teveel zo, bedankt.
Dat klinkt wel goed, het effect van zo'n middendiff. Had er al eerder over gelezen, dat het rijgedrag verbeterd. Daar ben ik zo ook wel tevreden over. Maar ik verslijt aandrijfassen bij de vleet. Ik ben niet zo'n voorstander van stalen assen. Meestal heeft dat tot gevolg dat er iets anders (en duurders) stuk gaat. Als het middendiff helpt tegen slijtage van de assen is dat wel wat. Waar kan ik zo'n middendiff vinden? Is het dit Traxxas nummer? 5614. En zijn er ergens foto's te vinden hoe dat er gemonteerd uit ziet?
het middendiff ziet er net zo uit als wat er origineel in de gearbox zit. alleen heeft het middendiff dus een diff in het tandwiel zitten, en de originele situatie is een as welke met een meenemer in een tandwiel zit. Veel mensen vinden de originele olie in het diff te dun. (100k als ik me goed herinner.) Heb het zelf nooit vervangen, vind het wel prettig rijden. Ik zou eens kijken op liquidrc, daar staat zo'n middendiff normaal wel te koop.
Zo, mijn E-Revo staat te koop Ik stop helemaal met de hobby (Dus m'n E-Maxx komt ook te koop te staan)
Waarom?? Ik herken die foto's. Daar heb ik eindeloos naar liggen staren toen ik zelf nog geen wagen had EDIT: lees faal van mij, excuus:
Whaha leuk, de Rustler is enkele maanden geleden al verkocht (Heb er nog 106,4km/u mee gehaald op GPS) De E-Maxx wil ik liever alleen via die Forum verkopen Jah, mijn 1:1 auto vroeg de laatste tijd nogal om wat onderhoud, heb er in een half jaar voor 1700 euro aan onderhoud ingestopt, en zuinig is hij ook niet (1 op 10) Het is overigens een Peugeot 206 GTI S16 (1000 kilo, 2.0 16V met 140pk:-D) En ik deed ook al niets meer met die RC, maak ik er liever iemand anders blij mee
Ik ken het. Heb mijzelf onlangs ook m'n eerste auto gekocht. Een Corrado VR6 (1150 kilo met 190pk standaard.) maar 1:10 vind ik wel erg onzuinig moet ik eerlijk zeggen. ik rijdt gemiddeld 1 op 13 met die van mij. (en dat is een 2.9l v6 ok, is 'maar' een 12 klepper maar dan nog.) Ik zou verwachten dat een 4 pitter zuiniger is. de 2l 16v motoren van de corrado zijn iig zuiniger dan de VR6. Jammer dat je je rc auto's verkoopt. Ik heb zelf nog geluk dat ik thuis woon. kan ik een onverstandige auto rijden en me nog met rc bezig houden.
Ik heb 1:8 gereden de afgelopen paar maanden (in de zomer 1:10) met een Opel Corsa 1.4 automaatje. Ding zuipt als een dolle (en ik rij extreem zuinig, 100 of 200 meter uitrollen is voor mij normaal), ik rij vaak kortere afstanden dus constant choke er op. Motor wordt sowieso nooit warm (op de teller in de auto) wat ook niet echt helpt. ntopic: Inderdaad jammer dat je je RC's verkoopt. Ik woon ook nog thuis dus kan me ook nog van alles permitteren. Aankomende zondag hopelijk mijn eerste ERBE in het echt zien : ''I'm so exicted, I just can't hide it, I'm about to lose control and I think I like it ... ''