Nieuwe heli stuk...

  • Topicstarter Topicstarter Jeff
  • Startdatum Startdatum
J

Jeff

Guest
Dag allemaal ,

Mocht vandaag weer naar de
modelbouwwinkel... :D kar leeg naar binnen,
2karren vol naar buiten :eek:
Maar... ik heb zo'n micro heli gekocht ,
een jamara gyro en gewoon opgeladen volgens
pc zoals het moest en nu wou ik net eens gaan vliegen
en ik doe motor testje voor ik op stijg
en de 2 bladen werden telkens wat , ( 2-3 mm)
omhoog getrokken , ik vermoed dat dit iets met
speling te maken heeft , misschien iemand met
hetzelfde probleem???Raad kan ook altijd van pas komen :D

Groetjes
Jeff
 
Dag allemaal ,

Mocht vandaag weer naar de
modelbouwwinkel... :D kar leeg naar binnen,
2karren vol naar buiten :eek:
Maar... ik heb zo'n micro heli gekocht ,
een jamara gyro en gewoon opgeladen volgens
pc zoals het moest en nu wou ik net eens gaan vliegen
en ik doe motor testje voor ik op stijg
en de 2 bladen werden telkens wat , ( 2-3 mm)
omhoog getrokken , ik vermoed dat dit iets met
speling te maken heeft , misschien iemand met
hetzelfde probleem???Raad kan ook altijd van pas komen :D

Groetjes
Jeff
Dat gebeurt vaak bij mijn Lama V4 en nog andere 3ch en micro 3ch is dat gewoon zo .
Bij mijn overspeed micro 3ch is dat ook zo.
 
Dat gebeurt vaak bij mijn Lama V4 en nog andere 3ch en micro 3ch is dat gewoon zo .
Bij mijn overspeed micro 3ch is dat ook zo.
Ah ok , dus dan ben ik het niet geweest :D.
Maar wat heb je daar precies aan gedaan?

Groetjes
Jeff
 
En dat een beetje strak doen helpt ook niet heel goed.
Zijn de blades wit ?
Als dat zo is zijn ze flexibel dus worden ze verbogen.
Heb je het gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
En dat een beetje strak doen helpt ook niet heel goed.
Zijn de blades wit ?
Als dat zo is zijn ze flexibel dus worden ze verbogen.
Heb je het gedaan ?
Nee , ze zijn zwart

groetjes

Jeff
 
Dag allemaal ,

ik doe motor testje voor ik op stijg
en de 2 bladen werden telkens wat , ( 2-3 mm)
omhoog getrokken , ik vermoed dat dit iets met
speling te maken heeft , misschien iemand met
hetzelfde probleem???Raad kan ook altijd van pas komen :D

Hoi Jeff,

Gefeliciteerd met je aankoop. Welkom bij de coax club.
Je geeft aan dat je een test hebt gedaan maar niet of je ook hebt gevlogen. Vliegt de heli nu wel of niet?

De schroefjes van de bladen moeten zodanig aangedraaid zijn dat de bladen nog net soepel heen en weer kunnen bewegen. Als je gas geeft terwijl je de heli vasthoudt zul je altijd zien dat de bladen iets omhoog buigen.

Bert
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeff,

Bedoel je dat beide rotors (onderste en bovenste) wat naar boven komen bij het draaien?
Deze speling zie je dan ook als je de helikopter aan de rotor optilt.

Een beetje speling is niet zo erg, maar waar je op moet letten is dat de tandwieltjes van de motortjes op dezelfde hoogte blijven als de grotere tandwielen van de rotor as. Als deze niet volledig contact maken omdat de hoogte tenopzichte van elkaar verschoven is, heb je verlies van vermogen en natuurlijk snellere, ongelijke slijtage aan de tandwielen!

De genoemde 3 mm lijkt me vrij veel.
Je zou eens kunnen kijken naar de borging van de rotoras, helemaal onderaan de as, of bovenaan, meestal een schroefje aan de zijkant van de bevestiging van de bovenste rotor/flybar combinatie.
Wees wel voorzichtig dat je de as niet verbuigt!
Omdat hij nieuw is kan je hem in dat geval ook terugbrengen naar de winkel en een hem omruilen lijkt me.

Als de tandwielen gewoon goed contacthouden als je vliegt is er niet direct een probleem lijkt me.


Peter
 
Hoi Jeff,

Bedoel je dat beide rotors (onderste en bovenste) wat naar boven komen bij het draaien?
Deze speling zie je dan ook als je de helikopter aan de rotor optilt.

Een beetje speling is niet zo erg, maar waar je op moet letten is dat de tandwieltjes van de motortjes op dezelfde hoogte blijven als de grotere tandwielen van de rotor as. Als deze niet volledig contact maken omdat de hoogte tenopzichte van elkaar verschoven is, heb je verlies van vermogen en natuurlijk snellere, ongelijke slijtage aan de tandwielen!

De genoemde 3 mm lijkt me vrij veel.
Je zou eens kunnen kijken naar de borging van de rotoras, helemaal onderaan de as, of bovenaan, meestal een schroefje aan de zijkant van de bevestiging van de bovenste rotor/flybar combinatie.
Wees wel voorzichtig dat je de as niet verbuigt!
Omdat hij nieuw is kan je hem in dat geval ook terugbrengen naar de winkel en een hem omruilen lijkt me.

Als de tandwielen gewoon goed contacthouden als je vliegt is er niet direct een probleem lijkt me.


Peter
Hoi ,

Bedankt voor je reactie en ja , ik heb hem
nog mogen omruilen voor een nieuwe.
Nu alleen deze nog testen :D

groetjes
 
Back
Top