Ik zat al een tijdje te geilen op die nieuwe serie van hun,. Met name die GF35 (JSF) vond ik erg aanlokkelijk om aan te schaffen. Ik las ook alleen maar goede dingen over de vliegeigenschappen dus ben ik wat verder gaan spitten en heb me oog op de GF9F laten vallen,.Dat moet zijn natuurlijk de F-9F Panther. Mede omdat ik in de Flightsim dat ding zo makkelijk te besturen vond en het een hele lage stall snelheid had. Iets wat ik toch erg makkelijk vind voor een parkflyer. Voor een zeer betaalbare prijs en helemaal compleet met borstel loos en regelaar en servo's. Het air frame is graupner eigen,.bere sterk en het is een ARTF dus zo in elkaar geplakt. De gear is er zo af te halen dus buik landingen is dus ook een mogelijkheid,.. Met de maiden was ik zeer,.zeer blij dat idd de vliegeigenschappen geweldig zijn en is hij net zo makkelijk te vliegen als me A-10. Alleen wel een stukkie sneller en meer wendbaar,..ik kan ,m zeker aan raden en vroeg me af of er al meer GF piloten te vinden waren hier,. https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9366 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9364 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9362 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9363 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9358 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9361 https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9360 http://www.graupner.de/de/ RC forums review http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=871110 edit: linkjes
... he hallo wat is volgens jouw snel? ik heb de bae hawk gehad van graupner wat een dweil van een kist!!!! na 1 vlucht de standaart setup eruit gesloopt en een h.e.t.setup erin stuk beter.....alleen vleugels wel verstevigt met een carbon staafje want de vleugels begonnen wat te vladderen net als een vogel... gr anne
hallo Anne,.. Ik zij ook niet snel maar sneller dan,.dit geval me A-10 van GWS met gewoon nog 2x S300 borstel motoren. Het is een park flyer dus echt een air racer hoef je er niet van te verwachten. Dan moet je idd een andere set-up er in zetten en ik denk ook de body met glasfiber bewerken. Ik vind ,m prima zo,.ik heb ook voor de F9 gekozen omdat ze in het echt ook niet super snel zijn. Hij heeft zelfs nog rechte vleugels ipv pijl vorm maar dat geeft hem ook zeer makkelijke vlieg eigenschappen,.iets wat ik erg fijn vind,.kan er nu mee zelfs in het park achter me huis mee vliegen. Ik ken het model niet wat je heb alleen van plaatje maar het verbaast me dat je klapper vleugels heb. Heb nu in totaal incl deze 5 graupner kisten gehad en ze waren allemaal erg sterk van bouw. Maar goed,.ben net ook ff wezen vliegen ondanks de harde wind maar het is en blijft een heel leuk ding en gaat hij zelfs mee op vakantie volgende maand
Is die F-35 Lightning II van Graupner wat om mee te beginnen met EDF vliegen? Ik vlieg nu ruim 20 jaar met gemotoriseerde nitro vliegtuigen en zweefvliegtuigen. Heeft iemand ervaringen met dit vliegtuig?
klein verslagje,. Als ik zo rond lees en dat kan je zelf ook zien dat er wat draadjes over zijn,.is het een erg leuk en makkelijk kistje om mee vliegen maar om mee te beginnen weet ik het niet. Overigens is er met dat ding veel problemen met de fan unit,. Deze F9F is me 2e EDf kist en net als de eerste [A-10 van GWS] heb ik gekozen voor een kist met brede spanwijdte om simpelweg de makkelijkere vliegeigenschappen. Om te beginnen was dat nu achteraf gezien een perfecte keus,.ik heb meer dan zat vlieg ervaring met prop kisten maar dit is heel anders vliegen. De A-10 was ook de perfecte overgang,.makkelijk te besturen omdat het een echte slow flyer is maar toch al "anders". Deze F9F met ze BL set up is de perfecte volgende stap voor mij maar had ik echt niet gelijk als eerste moeten hebben. Dit is zooo veel sneller dan wat ik hier op zolder heb staan dat had ik ook niet verwacht. Ik durf gerust te zeggen dat dit gekke edfje met z,n 70 cm spanwijdte me 2 trainer brandstofkisten verslaat qua snelheid. Ik ben nu een vlucht of 30 verder met dat ding en heb rustig vlucht voor vlucht me snelheid op zitten voeren en ik dacht dat die wel mee zou vallen maar dat hield maar niet op. Paar keer plank gas een duik genomen en dan fly-by en ik dacht echt dat hij uit elkaar zou klappen zo hard ging dat langs mee heen. Je heb dan ook gewoon een paar rondjes nodig om af te remmen Ik had het ook aardig goed met de degelijkheid van de kist,.1 keer storing gehad en toen hem bijna nog aan de grond weten te krijgen maar net voor de landing had hij weer een hik up en klapte tegen de weg aan en ging een paar keer over kop,.rechter vleugel brak ook af. Maar zo netjes in 1 breuk dat het heel makkelijk te lijmen was met epoxy en simpel de breuk lijn weg was te werken, de vleugels versterkt met een 3 mm koolstof balkje,.wat verf hier en daar en we konden weer. Intern de ontvanger en regelaar vervangen,.die waren history,.regelaar is een Carlson 40A geworden en daar is hij aanzienlijk sneller door geworden Enige wat echt van af het begin een min punt was het landing gestel,.elke keer weer terug buigen en dat wordt van kwaad tot erger dus snel vervangen door veel dikker veer staal. Hij is wat kleur rijker geworden wat vaker zo is bij kisten van mij die lang heel blijven. In het begin was het best nog eng zo snel etc maar nu eenmaal met wat meer ervaring erg verslavend en een zeer goed aankoop geweest.
Jazeker dat ze hier te verkrijgen zijn,.ik heb beide bij Quartel gehaald. Quartel Modelbouw B.V. Quartel Modelbouw B.V. Ze zullen online best nog goedkoper te vinden zijn maar ik heb daar ooit gewerkt en kom er nog graag.
ik heb vrijdag de GF-35 gekocht en vandaag maar eens in elkaar gezet (nou ja, de vleugels, neuscone, tailerons en kielvlakken gelijmd), dat was welgeteld een klein half uur werk. ik heb een 3 cel 2100 mAh turnigy Lipo als stroombron en de zenderset is een futaba T7C 2.4 GHz en standaard ontvanger. Het hele toestel uitgewogen en de roeruitslagen volgens het boekje ingesteld. A.s. woensdag is er weer de 2 wekelijkse clubavond en ik neem het toestel dan mee om te laten keuren en de uislagen te laten controleren evenals het zwaartepunt. Bij geschikt weer zal er zaterdag een testvlucht gedaan worden en als ik het ding een beetje doorheb dan ga ik er een taps lopende straalbuis in monteren zodat de snelheid hoger wordt.
Cool man,.het schijnt de beste te wezen van de serie qua vliegeigenschappen. Dat is goed na te lezen op verschillende forums,.let alleen goed op ! met de fan, dat deze niet tegen de behuizing aan loopt of kan gaan lopen ! controleer en test dat eerst goed,. Een probleem van de GF-35 die zo ver ik weet niet bij de andere GF's voor komt, is dat de fan bladen tegen de behuizing aan kunnen gaan lopen en dat was ook volop te lezen op de verschillende forums. Het heeft al veel verdriet doen veroorzaken omdat een catastrofale crash vaak het gevolg is. De bladen willen uiteindelijk gewelddadig afbreken bij hoge toeren en door de behuizing heen slaan met versnipperde gevolgen. Maar het is en blijft een zeer mooie kist en hij is erg goedkoop gezien ze bl configuratie. Ik heb ,m ook nog hoog op de verlanglijst staan maar heb de laatste tijd weer veel nieuwe kisten er bij en zit voorlopig op de grens wat me vriendin en bergruimte kan hebben
Ik heb de f-35 ook, hij vliegt heerlijk! Klinkt ook super als die voorbij komt zoemen... Alleen knal ik vaak een elevon of een stukje eraf bij de landing. Dit komt omdat je hem dan wilt uitmelken, maar dat betekent wel dat er een breekbaar puntje eerst het gras raakt. Geef maar vol up, dan zie je wat ik bedoel. Ik raad aan om hem in een flink lang gras te landen... Ik was zelf ook te ongeduldig en heb hem geprobeerd te landen in bevroren graspollen. Dat moet je dus niet doen! Veel plezier....
ik heb de fan gecontroleerd en deze loopt gelukkig niet tegen de behuizing aan, ik had het al gelezen op de diverse fora. bedankt in ieder geval voor het meedenken landen doe ik gewoon netjes op het strakgemaaide modelvliegveld dus dat moet eigenlijk geen probleem opleveren.
zou jij een foto kunnen maken waar het zwaarte punt ligt op jou F 35? ik heb hem ook en nog nooit fatsoenlijk me kunnen vliegen m.v.g martijn peeters
Gerard, al gevlogen met de GF-35? Ik ben me langzaamaan ook aan het verdiepen in het EDF gebeuren om dat eens te proberen.
Als je de snelhijd van de gf 35 gaat opvoeren raad ik aan ook de vleugols te verstevigen Wij hebben dit weekend een gf 35 stuk getrokken in de lucht Wel een spectaculair gezicht overigens VLAP weg vleugol Wij hadden trouwens gewoon de impelerjunot van de eurofichter gemonteerd in de GF 35
Ik begrijp nog steeds niet waar het zwaarte punt moet komen liggen in de text staat het heel onduidelijk kan ieman er een foto van maken ? m.v.g Martijn Peeters
Nee nog niet helaas, ik wacht even wat betere weersomstandigheden af (en de tijd van een zeer ervaren vlieger). aan de onderzijde zie je de voorste gleuf waar de servokabels doorheen lopen, als ik de beschrijving goed begrijp, ligt het zwaartepunt 22mm voor deze gleuf.
Zwaartepunt heb ik 22mm vanaf de inkeping waar de servodraadjes de romp uit komen. Dus vanaf deze inkeping, die een dwarse streep vormt aan de onderkant van de romp, 22mm richting de neus. Bijna waar die zeshoekige vormpjes beginnen onderaan de romp... Als ik een 3s2200mah lipo gebruik zit ik altijd gelijk goed. In het eerste 'compartimentje' vanaf de motor ligt dan de ontvanger en halverwege het tweede vakje begint de lipo... Misschien lukt het niet goed omdat je lipo te licht is? Of omdat je geen lichte up heb staan op de elevators standaard? Bij mij heb ik de elevators een klein beetje up staan terwijl de ailerons wel mooi aansluiten op de vleugel... Hoop dat het helpt...
gisteren de GF-35 in laten vliegen en vandaag zelf er mee gevlogen, roeruitslagen waren wat aan de grote kant dus iets terug gezet evenals expo terug gezet naar -10% ipv -30% het vliegtuig vliegt erg goed en heeft een eigen stabiliteit. snelheid zit er flink in maar langzamer gaat ook prima. landen is een eitje. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.