Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Is er hier iemand die 3s lipo gebruikt in een standaard xl-5 slash? De regelaar lijkt te werken met 3s en zodra de cellen aan 4.00v komen is het hetzelfde voltage als een vol 8-cel nimh pack. Na enkele minuten rijden zijn de regelaar en motor ongerveer 30°C.
    Is het veilig om een paar dagen zo te rijden tot ik mjin brushless setje heb?
     
  2. toob

    toob

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    je kan wel daarna ff upgraden naar brushless als xl-5 geblust is;)
     
  4. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Ik heb al een EZRun 60A 8.5t setje gekocht, maar het is nog onderweg van Engeland.

    Ik heb het toch nog maar eens geprobeerd en alles ging perfect... De regelaar was echt koud en de motor ongeveer 35°C. De derde cel geeft me trouwens net de kracht die ik mis om door de sneeuw te raken :)
     
  5. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ik heb 50k weight in de diff zitten dat helpt ENORM op losse ondergronden omat je niet alle power dumpt door de wheel die geen grip heef:p (en maakt het ding uberhoubt een stuk controlabler op ondergronden...)
     
  6. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik had er 300k WT inzitten. Het is er alleen weer uit dus tijd om het diff dicht te maken.
     
  7. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    nieuwe paintjob+banden/velgen!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ja mijn kleine broertje (21:p) vond het leuk mijn design even te editten... de painjob is vrij simpel, zwart spuiten, afmasken met 5mm tamiya tape, wit brushen (nog met een ouderwetse kwast gedaan man:p), rode tamiya clear spuiten en dan de rims nog een coatje of 2 en dan ben je set:)
     
  8. jan.van.gent

    jan.van.gent

    Lid geworden:
    9 nov 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Gent (België)
    Ik heb een vraagje ivm de traxxas slash tranny.

    Voor een project zou ik de tranny gebruiken van de traxxas.
    Aanvankelijk zal die gebruikt worden met 1 uitgang geblokkeerd zodat al het koppel dus naar de andere kant gaat. (zoals je 1 wiel vasthoudt en het koppel dus naar het ander wiel wordt gestuurd). Aangezien het eigenlijk het principe is van een ball-diff heb ik schrik dat bij zo een diff, het diff hierdoor te warm krijgt door de wrijving. Of moet ik hiervoor geen schrik hebben? Wat zijn de ervaringen van deze tranny?
    De motor die gebruikt zou worden: LRP X12 4.5 turns

    Zijn er eigenlijk kitjes beschikbaar voor deze tranny of moet je gewoon elk onderdeel nummer apart bestellen?

    Mvg,

    Jan
     
  9. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Dan zou je moeten denken aan een diff spool.
     
  10. jan.van.gent

    jan.van.gent

    Lid geworden:
    9 nov 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Gent (België)
    Dat is juist het omgekeerde van wat ik nodig heb vrees ik.
    Ik wil geen diff-lock. Ik wil dat het diff werkt als een gewoon diff (geen LSD)

    Dus nog even kort samengevat:
    Stel dat de motor is gemonteerd op de tranny. 1 uitgang gaat naar een wiel. De andere uitgang gaat nergens naar toe (wordt niet gebruikt). Als je dit doet bij een gewoon (non-LSD) diff krijgt je wiel 0 koppel omdat de losse kant gewoon doorslipt. Dit wil ik ook, dus als de losse kant effectief los staat, het wiel geen koppel krijgt, dus een aandrijving die uitschakelbaar is. Maar als de "losse kant" geblokkeerd wordt door de uitgaande as daar vast te houden, gaat er wel koppel van de motor naar het wiel. En is de tranmissie dus ingeschakeld.

    Het doel is dus een aan/uit schakelbare tranmissie te maken door al dan niet vast houden van een uitgang van het diff.
     
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    interessant. Wat ga je hier eigenlijkmee doen?
    En antwoord op je vraag: ik zou een 2e hands Slash o.i.d. kopen. De losse tandwielkast kan je niet kopen zover ik weet. Het hoort bij het chassis van de Slash. Je zou dus een roller kunnen kopen misschien. Motor heb je al?
     
  12. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  13. Slash kap

    Hallo,

    ik zit te twijvelen

    tussen de orignele kap van de Traxxas Slash of van TA SC10

    de prijs bij minicars is 37,50 voor de SC10 kap en moet zelf nog gespoten worden............

    is iet duur lijkt mij?? of juist wel??

    ik heb namelijk de Traxxas Slash van mickietjuh over gekocht en gelijk alles maar een beetje schoon gemaakt want in het diff zat zelfs zand??

    maar is er in nederland ook een Overtray te verkrijgen...?

    ik ben namelijk totaal niet van het bestellen in nederland
     
  14. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Je zou de Rallykap die ws bij de Slash zit kunnen verknippen;)
     
  15. ik heb het even geprobeerd maar hij hd zelf met een hoekprofieltje een ''costum bodymount'' gemaakt ik bestel wel een SC10 kap voor mijn Slash en dan nog die overtray
     
  16. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  17. slashie

    slashie

    Lid geworden:
    16 feb 2009
    Berichten:
    63
    als je een gaatje met je bodyboor maak, kun je de rest uitknippen met een lexaan schaartje.

    of anders heel voorzichtig met een hobbymesje.

    gr. marc
     
  18. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    dremel :confused: werkt perfekt :cool:
     
  20. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Sow, dat klinkt bekend idd. Je zit te snijden naar je duim toe en je weet:"niet te veel kracht zetten anders zit je in je vinger" :rolleyes: En terwijl je dat denkt... AUW....En dan vervloek je jezelf dat je weer lui was en eigenwijs en zit je weer een week met natte pleisters na het handen wassen enz :roll:

    Dus altijd van je af snijden. En een lexan schaartje kopen is nog beter idd. Die van mij zit op de boot. Voor die tijd wordt er niks meer gesneden hier.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010

Deel Deze Pagina