F3X shockflyer

Ziet er goed uit :)

Wielen wat ver naar achter zal op een gladde vloer nog niet zoveel problemen geven denk ik zo. Niet in 1 keer vol op het gas tenzij je volup geeft. Op gras ga je denk ik niet zo makkelijk wegekomen. Meestal gewoon vasthouden gas geven, los laten en weg hoveren :D
 
Nou Alex, dan heb je mijn vorige outdoor shocky niet gezien... Maar Idd, net zo goed geen landingsgestel en gooien/vangen..

Lazerbreak, ziet er goed uit!
 
Vraagje? Hoe zit dat tussen studje bij de vleugels vast aan de diagonale liggers?
Lijm alleen lijkt mij niet voldoende dus daar zal jij vast wel een oplossing voor hebben.
 
Iets dikker garen heb ik daar voor gebruikt! Spul waar moeders de kleren altijd mee naait. Beetje wikkelen, knopen en dan een druppie CA erop.
 
Tjerk.

Normaal bij een vliegtuig word de helft van het wiel gelijk met de voorlijst gehouden.

Mvg
 
Nou Alex, dan heb je mijn vorige outdoor shocky niet gezien... Maar Idd, net zo goed geen landingsgestel en gooien/vangen..

Lazerbreak, ziet er goed uit!

Hoi

Dat vangen lijkt me wel leuk maar heb pas enkele keren buiten gevlogen met mijn shocky. Ik kan dus niet torken. Is dat torken wel een vereiste om hem te kunnen opvangen. Heb eigenlijk alleen ervaring met helie's van groot tot klein en enkele vliegtuigen. Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen hoe lang 't ongeveer duurt voordat je dat ding uit de lucht kunt pakken.
 
"Torquen" is weer iets anders, is niet echt handig om te doen aangezien je dan met je vliegtuigje mee moet rennen als je hem wilt opvangen:D

Hoveren is wel een vereiste om hem uit de lucht te pakken. Je kan hem ook gewoon vlak boven de grond overtrekken, dat gaat ook goed.

Grt.
 
Hoveren; stilhangen aan de prop, veelal moet je aileron rechts tegensturen om wegdraaien te voorkomen.

Torquen; aan de prop hangen en het toestel met het motorkoppel mee laten draaien, dit kun je nog wat versnellen door aileron links te sturen.

Grt.
 
Weet je wat hij ledig woog?
Ik zit met ietwat dik koolstof en polypron op 70 gram bij de ene versie en andere op 73 gram.
Alle bij met wat kleur.

1tje was met 25 grams BL en 750mah 2s lipo 183 gram. Wat zwaar maar is toch voor een beginnend vlieger dus nog niet F3P verplicht. (type ik kan nog niet eens een rondje vliegen in een sporthal bleek afgelopen zondag)

Neus 3x2mm buis
studs 22cmx1,5cm 2 maal per zijde
torsie 1mm 2x13cm 1x 15cm per zijde (2maal dus)
Stabilo 1mm 10cm links rechts
kielvlak 1mm 11cm links rechts
landingsgestel 22cm x2 massief.

Nog exclusief
stuurstangen 1,5m. Heb geen 1,2 en 1 is denk ik net te dun.
 
Laatst bewerkt:
Nou hij stuurde helemaal niet.

Beetje last van het onder staande syndroom

DeerInHeadlights.jpg


Ik heb er zelf even mee gevlogen en hij kon echt wel langzaam als je wilde.

Maar leerlingen/beginners vergeten nog wel eens dat er ook een richtingsroer op zit en geven dan alleen aileron en komen tot de conclusie dat ie dan niet een bocht maar.
Buiten kijkt het niet zo nauw. Binnen wel. Met richting kan je onder alle omstandigheden de bocht om. Ailerons willen nog wel eens weigeren bij stall speed.
 
Back
Top