Swash Servo bij flybarless Trex 600

Minstens metal gears lees ik vaak, maar wat voor snelheid en torque moet je naar kijken?

Zelf vlieg ik meer sport dan 3d hoewel ik graag de optie had.
 
BLS451's zijn beproefd verder zijn alle snelle(0,10sec/7-13kg) servo's goed. Align D610's JR8717 etc. Voordeel van de BLS is dat de ze minder stroom verbruiken en langer meegaan.
 


Hele volks stammen waaronder ik zelf gebruiken de BLS451, deze zijn echt super voor helies!
Heb ze zelf bijna 2 jaar op 8V in mijn FBL 600 Nitro zitten en de 451 is er na 2 jaar beter aan toe dan de duurdere JR8171 (lees minder speling)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De beste voor een 600 zijn zeker de BLS-253 en BLS-251 voor de heck
Uiteraar kun je ook de BLS-451 of 452 nemen.

de acc snelheid is iets hoger van de 253 dan de 451,
voor de rest zijn de specificaties redelijk gelijk.
 
De BLS253 en 251 zijn idd de beste servo's voor de job maar ook zeer dure jongens... waar vind je ze aan de beste prijs?

Als we de Brushless servo's even uitsluiten om wille van de prijs, zijn er dan andere alternatieven?
Op de Futaba website zeggen ze duidelijk welke servo's voor heli toepassingen gehomologeerd zijn en welke voor general purposes of auto of boot...

Voor mijn heck heb ik al een uitstekende servo, namelijk de S9254, die zou ik dan ook laten staan.
Voor de swash S9252? maar ik vind niet dat hij voldoende torque heeft.
In dat geval ben ik zelfs geneigd om over te stappen naar de Align DS610 (hebben wel weer hoge current drain, mja...).
Wat vinden jullie van de Align DS610?
 
DS610 zijn super servo's. Heel erg goed voor de prijs die je ervoor geeft. Ik snap niet helemaal waarom veel stroom vragen een negatief punt is? Als je flybarless gaat wil je sowieso een goede stroomtoevoer aangezien elke servosetup meer verbruikt door het constant corrigeren van de flybarless unit. Zo'n setup, met bijvoorbeeld de CC BEC pro, zou geen probleem mogen hebben met 'veeleisende' servo's.
 
Dan denk ik inderdaad om in de richting van de DS610 te gaan in combinatie met een CC BEC Pro.

Zou ik alle servo's op 4,8V laten werken of op 6v en dan de heck servo met een step down voltage regulator naar 4,8V?

Ik heb de CC BEC PRo gevonden aan 38 USD + 8 USD shipping.
Doet iemand beter? laat maar weten...
 
De BLS253 en 251 zijn idd de beste servo's voor de job maar ook zeer dure jongens... waar vind je ze aan de beste prijs?

Als we de Brushless servo's even uitsluiten om wille van de prijs, zijn er dan andere alternatieven?
Op de Futaba website zeggen ze duidelijk welke servo's voor heli toepassingen gehomologeerd zijn en welke voor general purposes of auto of boot...

Voor mijn heck heb ik al een uitstekende servo, namelijk de S9254, die zou ik dan ook laten staan.
Voor de swash S9252? maar ik vind niet dat hij voldoende torque heeft.
In dat geval ben ik zelfs geneigd om over te stappen naar de Align DS610 (hebben wel weer hoge current drain, mja...).
Wat vinden jullie van de Align DS610?

De BLS-253 kun je al kopen voor ongeveer € 75,00 á 80,00 met een beetje google.
En de S9254 is uiteraard ook prima voor de staart, je hebt daar overigens tegenwoordig ook de borstelloze van de BLS-254.

Geen idee in wat voor prijsklasse de DS-610 zijn, persoonlijk zou ik voor de BLS-253 gaan, zeker met flybarless.
Lees net de specifigaties van de 610, die zien er zeker erg goed uit,
heb alleen zelf daar geen vliegervaring mee en kan ik ook niet echt beoordelen,
maar ze lijken me wel goede servo's.
 
Laatst bewerkt:
D610's zijn zeker geen slechte servo's! Heb de align's op een 50 en 90 size gehad. Deden het op beide prima. Als ik zou moeten kiezen tussen de 451/253 of de 610's dan zou ik toch voor de BLS gaan. Die 30 of 40 euro valt in het niets op een complete vbar heli en dan weet je wel dat het echt goed is.

CC BEC Pro, heb hem ook. Zodra je boven de 6S gaat zakt het amp. aanzienlijk. Zou ik niet gebruiken op een 10 of 12S setup met vbar. Dan een WR BEC.
 
Ik gebruik zelf dus ook de DS610 op mijn V-bar wat allemaal naar behoren werkt. Je hebt ook veel van die servo combo deals waarbij je best wel kunt besparen op de prijs doordat je een set van 3 koopt.

Beetje off-topic: @barrrrtt: Heb je dat zelf ondervonden? Ik heb zelf ook de BEC pro en ga volgende week over op 12S en twijfel nog steeds of ik hem direct op de 12S lipo's zet of voor een aparte lipo ga. Op helifreak zijn juist erg veel mensen die naar volle tevredenheid hem op 12S gebruiken maar met V-bar is het altijd weer een ander verhaal natuurlijk. Wat zijn jouw gedachtes/redenering daarover?
 
8 Amp BEC lijkt me toch meer dan genoeg.
Vlieg al mijn modellen met de turnigy UBEC 8 -15Amp
Wel met een aparte 2 cellen ontvanger accu.

Verbruik met de V-Stabi / AC-3X is rond de 150mA per vlucht van 6 minuten.
 
Ik gebruik zelf dus ook de DS610 op mijn V-bar wat allemaal naar behoren werkt. Je hebt ook veel van die servo combo deals waarbij je best wel kunt besparen op de prijs doordat je een set van 3 koopt.

Beetje off-topic: @barrrrtt: Heb je dat zelf ondervonden? Ik heb zelf ook de BEC pro en ga volgende week over op 12S en twijfel nog steeds of ik hem direct op de 12S lipo's zet of voor een aparte lipo ga. Op helifreak zijn juist erg veel mensen die naar volle tevredenheid hem op 12S gebruiken maar met V-bar is het altijd weer een ander verhaal natuurlijk. Wat zijn jouw gedachtes/redenering daarover?

Over de BEC: Ben laatst naar een vriend geweest die een ongeloofelijke elektro nerd is. Hij heef toen de BEC met verschillende inputvoltage's belast met een aantal vaste amps. Uitgang was telkens 6V.
Uiteindelijk kwam hij op het volgende uit, 6S=14A cont. 10S=9,4A en op 12S=7,1A.

Zijn opzich geen verkeerde waardes. Op 12S heeft hij wat pieken geprobeerd en bij 10 a 13A ging het meestal al fout. Nu zijn dat bijzonder hoge stromen voor de servo's etc. Toch staat CC niet bekend als de beste BEC fab. Zo'n WR BEC op 12S zou mij toch beter laten slapen ;)
 
W

Bart, maar als ik nu met DS610 flybarless ga , op 6s vlieg en je weet dat ik geen 3D vlieg (kan)... is dan een Western Robotics BEC echt nodig? of zal de CC BEC PRo voldoen?
 
Gianni, waarschijnlijk zal de CC Pro meer dan voldoen. Kan me niet voorstellen dat iemand met smackdown 3D een 14A continu BEC plat krijgt. Alleen de reputatie van CC qua bec's is niet bijzonder goed. (ook niet bijzonder slecht trouwens )

Qua specs stukken minder: WRL-HBECHC - Western Robotics Hercules BEC High Current

Toch is daar iedereen vol lof over met zware setups. Ratings van WR zijn eerder underrated. Bij CC zijn ze daar helaas wat minder nauwkeurig in ;)

Denk dat je met beide goed zit. Vooral de oude: CASTLEBEC - Castle Creations 10A BEC Switching Regulator gaf veel problemen. Zelfs op 500 size met vbar. Vandaar dat ik die Pro op de protos heb zitten.
 
Weet niet wat voor stromen die servo's en set-up van jullie dan allemaal gebruiken.
Maar met 3x BLS-253 en 1x BLS 251 plus de V-Stabi gebruik ik maar 150-180mA per ruim 6 minuten vliegen en dan vlieg ik echt niet rustig.
Dat is dus een gemiddelde van zeg ergens tussen de 1.5 - 2 Amh.
OK, daar zullen dan best pieken bij zitten, maar die komen echt niet aan de 10 Amp lijkt me.
Ik gebruik gewoon die tunigy UBEC 8-15 Amp voor $15.40
Dus lijkt me dat die CC en de WR toch zeker wel zullen voldoen,
kosten wel flink meer moet ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
@Pardoez: thanks voor de info, je hebt al eerder voorgesteld om de Turnigy BEC te nemen... het enige probleem dat ik daarmee heb is betrouwbaarheid... als hij het laat afweten, dan is het een heel dure BEC geweest want geen enkele servo zal meer reageren...

De vraag is dus hoe betrouwbaar is een Turnigy?
 
Ik moet zeggen , tot nu toe zijn ze in iedergeval zeer betrouwbaar
vele vliegers hier om me heen gebruiken ze, waaronder ik zelf ook met drie modellen.
Ik heb nog nooit vernomen dat er één is uitgevallen of wat dan ook.
Ook op de reacties van gebruikers op de HK site en diversen forums lees ik altijd goede berichten.

Nogmaals wil ik hier niet mee zeggen dat hij wel of niet beter is dan de CC en/of WR of zo.
Het is gewoon een heel goede UBEC voor weinig geld.
Uiteraard moet je zelf nemen waar je het lekkerste mee in je nopjes bent.

Het ging mij alleen maar om de stomen en dat je niet persé 10Amp of meer nodig hebt.
Er zijn vele BEC's die rond de 6-8 Amp zijn, Flightpower heeft er b.v. ook één, en noem ze maar op.

Het was dus alleen maar als info bedoelt, en dat er ook zeker goede goedkope BEC's zijn.

Overigens ook een CC of WR of welke BEC dan ook kan het laten afweten, het blijft nu eenmaal techniek,
Ik zie ook wel eens een Mercedes of ander topmerk langs de kant staan, en eigenlijk nog nooit een Kia. :-)
(Dit laatste was gewoon voor de lol, maar dat begrijp je uiteraard wel).
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik zal het zeker in beschowing nemen... nog iets, ik wil van die bijkomende Lipo af om de BEC te voeden.

Hoe weet ik of ik met mijn BEC rechtstreeks sap kan nemen van mijn 5000mAh 6s main LIPO?

Kan dat altijd?

Ik vergeet altijd die kleine lipo te laden en kom vaak van een kale vliegtrip terug, haha...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top