Big Lift anno 2009

Na de EWD uitgemeten te hebben was nu het kabine dak aan de beurt .

Er komt een deksel in om de beren plaats te kunnen laten nemen .:-D

67384ad07b8b18118.jpg


Ook de zijvin met roer is klaar om de laatste bewerking te krijgen.

67384ad07b8b5b339.jpg


Nu verder met de vleugelhelft.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je hebt het tempo er goed in zitten Johan :)

Je schreef eerder iets over EWD, wat is dat precies ?

Grtz,
Menno
 
Je schreef eerder iets over EWD, wat is dat precies ?


Einstell Winkel Differenz

Ken er geen nederlandse afkorting ervoor . :mrgreen:

Dat is dus het verschil tussen de aanstelwinkel van stabilo en vleugel .

Het verschil te meten (je hebt EWD meters) is makkelijker als beide een winkel te geven .
Bij de meeste gewone modellen heeft het stabilo 0°

Ik meet ook ARF,s na of de EWD past , als het verschil 0° moet zijn is het nameten heel belangrijk.

Zit hij een paar tiende van 1° in de min heb je een kist die plotseling kan duiken , en dan is een crash voor progammeerd .

Mvg Johan
 
Aaah, nou is het me duidelijk :)

Nu is het mijn beurt om jou te helpen.

Nederlands: Instelhoek :)

Grtz,
Menno
 
he johan krijgt hij ook nog wat v steling of blijft hij vlak vanwege elerons in de vleugel ??? ziet er verde zoals gewoonlijk toppie uit ga zo door

mvgr johan snijders
 
De bovenkant is op de deksel na ook klaar om in vorm gebracht te worden .

Neuslijst is uit 22 mm ronde beukenhout gezaagt .
67384ad1e7c75f233.jpg


Na het drogen worden de deksels gemaakt die alleen door magneten gehouden worden .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb beuken genomen omdat er een gleuf in komt waar de ruit in geschoven word . ;)

En dan is balsa te zwak .

Mvg Johan

Ps. Erik als je in de buurt bent kan je het zaunkönig boekje weer meenemen met de stickers .
 
Motor is ook even uitgemeten en geplaatst .

67384ad2f1af4bece.jpg


Nu nog de gaten voor uitlaat en carb. maken in de kap.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij nader overleg komt er een reso onder de romp .
Heb ik een stuk meer vermogen voor huckepack en er hoeft niet zo,n groot gat in de kap .

67384ad3162864617.jpg


Dit heeft opties wel iets . :mrgreen:

Nu voor de carb . nog .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de Carb. is de opening ook klaar .

67384ad330ea9ead7.jpg


Nu even voor de reso bevesteging kijken en dan kan de motor er weer af .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo snel als dit gaat kan ik de big jimm ook wel bij jou afleveren en dan heb ik hem een maand later klaar begrijp ik;)

good work!!
 
Back
Top