Het seizoen zit erop....... op naar 2010

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door RSR, 9 nov 2008.

  1. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Now het ontwerp aan de achter kant is behoorlijk aangepast zie ik. Het zit aardig vol daar. Ben benieuwd hoe hij zal rijden op het circuit. Wel leuk om te zien dat de stockcars die gebouwd worden met schokdempers (voor zo ver ik weet nu 3) Compleet verschillende constructies hebben.

    Over de Stabi: Ik had het zelfde probleem Ik vond bij mijn stockcar ook dat het chassis te veel rolden. Met proef rijden op een industrie terrein viel hat allemaal nog wel mee. Heb wel dikkere olie er in gedaan in de dampers achter. Ook heb ik links een hardere veer gemonteerd. (Grijs 1,8 ). Rechts zit de hardste veer namelijk Wit 1,9. Dan valt het rollen naar mijn mening wel mee. Neemt niet weg dat ik me ook wat bedacht heb mocht het toch een probleem zijn. De planning was dat ik op 5 juli naar rosmalen zou gaan om te rijden. Hellaas is dit door omstandige niet door kunnen gaan. Nu wordt het 2 augustus voor dat mijn wagen voor het eerst het circuit op gaat. Dan zullen we ook wel merken of er wel of geen stabi op moeten. Maar tot die tijd houw ik het idee nog even voor me zelf.:sniper:

    De nieuwe body die je gaat maken ziet er wel heel mooi uit. :worship:Laat me maar eens weten als hij klaar is. Heb er wel interesse in om er ook mee te rijden. Ook voor het gewichts voor deel, Omdat ik nog steeds dicht tegen de 4 Kg aan zit.

    Gr. Davy Wilms H78
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2009
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.786
    Locatie:
    Sassenheim
    Qua veren van Mugen is er ook nog rood (2mm slap) en roze (2mm stijf)
     
  3. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    Ik heb deze veren ook aangeschaft, ben zelf erg weg van de prijs/kwaliteit verhouding van Mugen onderdelen in het algemeen.
    Ook ik ben gaan rijden met hardere veren om de chassis roll te verminderen. Alleen vond de vering erg hard worden. Ik hooooooooooop dat de stabilisator de chassis roll kan beinvloeden en toch met zachtere veren te kunnen gaan rijden. Om zo weer wat grip op te bouwen.
    met de "normale" stockcars zet je vaak de moet van de schommel arm strakker wat in mijn ogen een beetje een soortgelijk effect moet creeren. Ik heb sommige Engelse rijdes gezien die hebben hem links zo strak staan dat hij bocht uit bijna blijft hangen...
    Ik ben erg benieuwd hoe de auto regeerd op de verschillende aanpassingen. Ik doe ze allemaal stap voor stap.

    Ja, met het WK op een hobbelige baan zou je best voordeel kunnen hebben om het vermogen goed aan de weg te kunnen brengen...........

    En volgens mij zijn er inmiddels 4 stockcars met schokbrekers... en lopen er een paar met het idee te spelen (even kat uit de boom kijken).

    Gr. Rob
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  4. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    mm dan moet ik nog een keer even kijken op een webwinkel. ik heb ze er toen niet bij zien staan. Maar ik dacht ook dat het getal ook de waarde aangaf van de sterkte van de veer. Zo heb je namelijk ook Grijs 1.8 en Licht blauw 1.8 Ik was er dus vanuitgegaan dat alleen de kleur anders was. Misschien omdat ze van voor en achter achter veschillende lengtes gebruiken??

    @RSR
    Het links achter de veer(Damping/moer) strakker zetten doen ze eigenlijk juist om meer rol in de auto te krijgen. Door hem links strakker te zetten veert hij niet zo makkelijk in of uit en wordt de druk op het voor wiel links voor minder zodat de wagen meer onderstuur krijgt als het gas er op gaat.

    Op de "oude" baan in venray (mis ze nog dagelijks) kon je de wagen zo afstellen dat het linker voor wiel helamaal niet meer aan de grond kwam! Heb wel eens vaker wedstrijden uitgereden met een linker afgebroken wiel. Had ook te maken dat je het rechte stuk ook als een lange bocht kon nemen. maar H 67 zal je daar wel veel meer over kunnen vertellen. hij heeft op dat circuit een paar jaar meer ervaring dan ik.

    PS wie is dan die 4de?
    Tot nog toe ken ik alleen jij (H5) en H144 en ik zij de gek (H78)
     
  5. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    Mugen onderdelen haal ik bij. (alles eigenlijk)

    www.abc-rc-shop.nl je kan ook altijd even een mailtje sturen of even bellen ingeval het er niet op staat hij heeft alles van Mugen. En trouwns heel veel meer.

    De H0531 roze veertjes staan ook op de site.

    Kan ze evt ook voor je halen en in een envelope met een postzegltje doen, spaart weer verzendkosten...

    Gr. Rob
     
  6. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Rob,

    Ik zou de schokbrekers aan de achterkant andersom monteren, om het onafgeveerd gewicht omlaag te brengen. Zie het rode pijltje. Aan de voorkant heb je ze wel goed om zitten.

    [​IMG]

    Hier een tabel voor het vergelijken van de verschillende veersterktes.

    [​IMG]

    Believe it or not, ik heb vanmiddag met een Stockcar op ons ovaaltje in Apeldoorn gereden ... :yes:
     
  7. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    @ Richard,

    Dat is een mooie grafiek die je erbij hebt gezet. Hebben we gelijk even toegevoegd aan de map met documentatie :-D:-D:-D:-D.

    Wat betrefd de schokbreker, ik heb deze zo neer gezet omdat ik vind dat wanneer ik hem omkeer de cilinder met de olie erin erg dicht bij de uitlaat bocht komt te zitten. En ik bang ben dat de olie door opwarming van de uitlaat dunner zal worden en zo de werkiing zal beinvloeden.
    Maar je hebt gelijk ik zou hem omwille van het onafgeveerde gewicht beter kunnen omdraaien.
    De Nieuwe auto denk ik net genoeg ruimt te hebben hem wel andersom te kunnen toepassen.

    Ojeeeeeeeee, hebben we er een verslaafde bij gekregen, tja het misschien net als met drank en drugs als je er vanaf bent moet je er wel uit de buurt blijven!!
    Nou ik hoop dat we je weer welkom kunne heten bij een paar mooie stockcar evenementen, of loop ik nu iets te hard van stapel?

    Hopelijk is het morgen een aardig mooie dag om de auto aan de tand te voelen, dan volgt er weldra een update!!

    Gr. Rob
     
  8. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    ook ik heb inmiddels het lijstje toe gevoegd. Alleen niet alle getallen zeggen mij iets. Fr lth is mij nog wel duidelijk. Dat is de lengte van de veer. Rate Cal is denk ik de veersterkte. Hoe hoger hoe harder. Maar de rest zegt me niets. Lijkt me verder ook niet zo belanrijk.:D

    Gr Davy

    P.S. 2011 NK Stockcar Apeldoorn ?? ;)
     
  9. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    resultaten test dag en wedstrijd NSO Almere

    Eindelijk onderstuur!!!! misschien een beetje vreemde titel om blij een update mee te beginnen....

    Afgelopen weekend was het eindelijk weer zo ver om de stockcar weer eens op de baan te zetten, na een tijd van voorbereiding met het aanpassen van het chassis en het maken van nieuwe onderdelen. Met een doses gezonde spanning en gunstig gezinde weergoden vertrok ik de zaterdag om in Almere het te gaan proberen.

    [​IMG]

    Ik ben aanvankelijk begonnen met de set up zoals ik hem de laatste keer gereden heb enkel nu met een langere wielbasis.

    Resultaat was een beetje tegen vallend de auto werd wel een stuk rustiger en had geen rare trekjes naar rechts. Wel waar ik al bang voor was werd hij een stuk slomer in het sturen, ik hou wel van een beetje onrust in de auto. Heb ik zelf ook last van :p

    De test met andere banden bracht een stuk meer grip, ik had nu om de velgen stockcar achter banden geplakt, eerder reed ik met rondom voorwielen en banden van de 1/8 onroad.

    Wat wel moed geeft naar de toekomst maar op dit moment niet inzet baar is... is de stabilisator achter, super bocht in maar bocht uit bouw je te veel grip af. Wat resulteerd in mega overstuur. Ik had helaas geen slappere achterveren bij me anders had ik die nog geprobeerd. Al denk ik dat ik de stabilisator in zijn geheel even moet over maken, ander aangrijp punt op de schommel en dikte van de stabi bladen/stangen.

    Ook heb ik getest met een ander type fusee, Eureka!!!!!!!! toen werd de auto als het waren WAKKER. Gelijk een goed rijdende auto die ook te corigeren is.

    Gelukkig kwam Ruud Westerveld en Daan even langs om hun auto's ook even te testen. samen op de baan merkte ik al snel dat er best gang in zat en ook kon ik eindelijk sturen, zonder dan gelijk in de boarding te belanden.

    Met een voldaan gevoel huiswaarts gekeerd om de auto weer even helemaal na te lopen en klaar te maken voor de wedstrijd dag, dat had hij wel verdiend!

    Zondag werd eveneens een schitterende dag en dat was niet alleen door het mooie weer. In de morgen nog wat getraind en wat gespeeld met diverse compound banden en ook de vering voor wat zachter gezet er kwam namelijk onderstuur in de auto.

    Rond mijn plekje in de paddock kwam iedereen wel even kijken wat ik nu weer had geprobeerd en of de auto nu wel rond wilde.

    Tijdens de heats kon ik aardig mee komen met het veld. Auto is nog niet optimaal afgesteld. De demping aan passen en de caster en camber hoeken van de voor wielophanging kunnen nog best wat beter. Denk dat ik dan best een snelle auto heb.

    Maar dat ga ik voorlopig nog niet doen, ik denk na dit weekend vooral weer genoeg inzicht en resultaten geboekt te hebben om toch nog diverse punten van de auto aan te passen om gewoon meer mechanische grip te vinden.
    Zo ga ik toch iets terug in wielbasis. Wil wat onderstuur kwijt en een directere auto. Ook de gewichts verdeling is nog niet optimaal en ik heb nog een gewijzigde voorwiel ophaning op papier staan. Mijn buurjongen is een beetje bezig met inventor en heeft er een tekening van gemaakt

    [​IMG]

    In deze fusee zit een los onderdeel waar de schokbreker en er ook de mogelijkheid is om een stabilisator te monteren.

    De schokbreker beweegt niet meer me met het sturen van de fusee. Het is een eerste schets en ik zal proberen of zodra ik tijd heb gevonden dit te maken ook te kijken of het net zo mooie werkt als tijden mijn slaap:sleeping:
    Ik heb om wrijving te verminderen de assen van de schokbrekers en de fusee pennen al laten voorzien van een DLC coating.

    Misschien toch ook wel even leuk om te vermelden ik ben met de race van de 19 deelnemers geindigd als 8ste en tevens kreeg ik ook nog een beker, dit keer niet de pech prijs maar voor beste geeldakker.

    Zo nu eerst eens vakantie vieren met het gezin en me daarna bezinnen met welke auto ik me ga richten op het WK in Rosmalen.......

    Gr. Rob
     
  10. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Eerste echte test Stockcar H78

    Wat de eerste echte test had moeten worden viel een beetje in het water. Na ja noem het maar een beetje. Het was meer een zwembad vol. Van het echten testen was weinig spraken.

    In de training tijd voorafgaand aan de NSO wedstrijd. Wel de baan op gegaan met de regenbanden (caps) zonder groeven. De wagen was redelijk bestuurbaar. Er zat nog verschil in de veer sterkte tussen links en rechts. Na de zelfde veren op een is links en rechts gezet te hebben voelde de wagen best lekker aan. Zeker als het even wat minder regende zodat de baan de tijd kreeg om wat droger te worden ging het aardig rond. Wel had ik wat problemen met water in de ontvanger waardoor ik storing had. Het was onmogelijk om al het water buiten te houden. Klaar voor de wedstrijd over 4 heats van 5 minuten.

    Heat 1) Het was inmiddels weer harder gaan regenen. De wagen was nog steeds goed bestuurbaar. Maar had niet de snelheid van de overige deelnemers in mijn heat. Na 21 ronden was het dan ook over. Weer stroring. Er was weer water in de ontvanger gekomen. Balen maar ja je hebt altijd een afval heat dus de andere 2 moeten wel goed zijn.

    Heat 2) Tussen de heats was even tijd om de wagen weer op orden te krijgen. Alles was prima en wagen ging weer lekker het was inmiddels al wat droger geworden dus de snelheid ging omhoog wat wel lekker was voor mijn wagen. Start van heat 2. In de in rijtijd voor de heat merkte ik dat de wagen erg traag reageerde op het stuur. Zo kon ik heat natuurlijk niet rijden. De heat gestaakt en het probleem bleek een lege accu. Vermoedelijk door het vele water dat accu leeg getrokken omdat ik de accu van tevoren nog opgeladen had.

    Heat 3) Snel de accu’s opgeladen. Heat 3 ging wel goed. De caps waren bijna aan het einde van het leven en heb er dus maar snel even groeven in gesneden. Om het vele water beter af te kunnen voeren. Dit werkte prima en kun nu lekker mee komen met de rest. 41 ronde in totaal. Een goed resultaat.

    Heat 4) De cap wat links voor lag was overleden. Er zaten nog een paar stukjes op maar dat was te weinig om mee te rijden. Na wat zoeken in de banden koffer maar de gok genomen om nog een SE links achter te monteren. Links voor zat al een SE en daar was ik wel tevreden over. De cap links achter naar recht voor gezet om genoeg stuur over te houden. Op de opdrogende baan was dit de verkeerde keuze. De wagen was moeilijk te besturen en met veel kunst en vlieg werk kon ik toch redelijk wat rondjes maken.

    Al met als was het wel weer een gezellig zondag met de clubleden. Veel ben ik niet te weten gekomen of de dempers goed werken of niet. Daar was het toch echt te nat voor. Alleen heat 3 waar de snelheid hoger lag kon ik wel merken dat de oneffenheden goed opgevangen werden in het chassis. We zullen nog wel even kijken of we voor het WK in september wel of niet met de dampers rijden. Nu eerst maar eens alles weer in orde maken.

    Gr Davy H78
     
  11. soultaker

    soultaker

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Rosmalen
    zo vandaag pas deze topic gezien en gelezen,
    is echt prachtig om te zien hoe het zich ontwikkeld,
    ik ben een leek maar snap het meeste nu toch wel een beetje,
    nu snap ik ook beter waarom er zo veel verschil zit tussen de ene of andere auto,
    was vandaag op de training in rosmalen (makkelijk als je 10 min van de baan woont) samen met mijn zoontjes, mijn jongste zoontje is morgen jarig maar wil toch `s morgens nog ff gaan kijken.
    Dus wie weet zie ik een bekende auto van dit topic.
    In ieder geval allen die er rijden veel succes en rijplezier.
     
  12. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    Het WK is achter de rug....

    Afgelopen weekend heb ik met deze auto deelgenomen aan het WK in Rosmalen. Ik had slechts een paar weken eerder voor het eerst op Rosmalen gereden met de auto tijdens de Supercup wedstrijd. Dat was toen minder verlopen de boarding eiste zijn tol en ik ben uitgevallen met schade aan de voorbumper.
    Wel gaven de enkele rondes die ik er reed mij voldoende zekerheid om toch de gok te wagen en de auto eens te proberen met een grote wedstrijd. Je krijgt niet vaak de kans op een vet gereden baan te rijden.

    De baan is erg hobbelig wat H78 ook al aangaf in zijn race verslag (waar was je trouwens, ik hoopte op 2 schokbreker auto's...) De auto blijft heerlijk rustig en je hebt eigenlijk geen enkele last van de hobbels.

    Insteek van dit weekend was eigenlijk eens de auto te laten zien aan een keurmeester en andere rijders, want ik was immers afgedropen in Horst door niet eens te starten aan de wedstrijd.

    Het WK van dag tot dag

    vrijdag:

    Afgesproken met Sander om de grootste stap in de setup te zetten door op een rustige baan (er waren slechts wat Engelsen). Sander had zijn auto eigenlijk al erg snel super voor elkaar, man wat gaat die auto hard.
    Ik had aanvankelijk meer problemen om lekker rond te gaan. diverse setups geprobeerd en langzamerhand kwam de snelheid er echt goed in.

    Zaterdag:

    Nu werd het toch wel dringen op de baan, begin van de middag de auto op de baan gezet om toch nog wat kleine dingetjes te proberen. Had ik het maar niet gedaan.... tot twee keer toe flinke schade, ach viel als je de klap bekijkt erg mee. 1 keer iets te vroeg op het gas dwars en vol maar dan ook vol iemand op het rechtervoorwiel. Achgteraf eigenlijk best blij mee, alleen de fusee pen krom en een baljoint aan stukken. Tweede keer een klap op het achterwiel wat resulteerde in een kapotte schommel. Dat laatste is een te zwak onderdeel en moet echt veranderd worden. Sávond nog tot half 1 bezig geweest met de auto weer schoonmaken en opnieuw opbouwen.

    Zondag:

    Ik was er al bang voor en jawel de auto was iets te zwaar, ik had er al een super lichte spoiler voor gemaakt en die moest er echt op. Nadeel was alleen wel dat de auto er een stuk minder stabiel door werd met het gas erop zetten, eigenlijk flink balen de gang zat er niet meer zo lekker in. De heat indeling was voor mij wat ongunstig, persoonlijk rijd ik liever tussen wat snelle rijders waar ik me aan op kan trekken. Ik ben nog niet instaat om zelf het tempo te bepalen en echt snel te gaan. Moet nog een hoop leren. Uiteindelijk ben ik als 36e geiendigd in een veld van 72.

    Als ik er op terug kijk ben ik erg positief: de auto is goed gekeurd!!! Ik heb op een vette/gladde baan gereden en ging best goed, de schades brachten aan het licht dat de voortrein redelijk bullit proof is! Ik drastisch opzoek ga naar mechanische grip door een nieuw chassis te gaan bouwen.
    Ook moet ik de auto makkelijker te onderhouden maken, het rebuilden vergt iets te veel tijd en ook het schoonhouden van de auto is lastig.

    Wat ik nog kwijt wil.

    Sander, super gefeliciteerd met je 2e plaats het spel der elementen zat een beetje tegen ook al reed je de ballen uit je broek, dit was maximaal!!!

    Danielle, wat heb jij beest achtig goed je kwart finale gereden ik heb er super van genoten!! jammer dat de Ninja zo dorstig van dit tempo werd.......

    Wat is het Jammer dat Gé op "deze" manier niet deel mocht nemen :(, degene die dit bewerkstelligd hebben kunnen trots zijn opzichzelf!


    Ik wil iedereen via deze weg bedanken voor de leuke reacties en intresse in mijn auto, ook erg leuk dat ik nu eens mensen in het echt heb ontmoet die ik eerder alleen kende via dit forum, Har en Roelof. En Roelof bedankt voor je tips, ik ga ze zeker uit proberen.

    Kortom genoeg inspiratie en stof om op verder te bouwen.
    Ik hoop binnen kort te kunnen komen met de niewe versie van deze auto.

    Gr. Rob
     
  13. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Hallo, H5 Leuk om te lezen dat de eerste grote test met de auto goed verlopen is. Een WK is toch altijd speciaal. Zeker met een nieuwe wagen of een compleet nieuw systeem zoals de “onze”

    De stevigheid komt nog wel. Zoiets leer je met vallen en opstaan. Het hoge gewicht dat probleem heb ik ook. Ik heb nu met pijn en moeite de wagen op 4KG gekregen met een gevulde tank. Met de Nova rossi er op. Heeft me wel wat boorwerk gekost maar heb toch de nodige grammen er uit weten te halen. Gewicht over voor een Stabilisator heb ik op dit moment (nog) niet. Werkte jou systeem een beetje goed? Kun je het ook “makkelijk”afstellen?

    Heb inmiddels de zwaardere veren binnen. Rood en Roze. Ben op dit moment de wagen klaar aan het maken om nu zondag te gaan rijden in Rosmalen op het NSO.
    Kijken hoe dat gaat. Hoop nu echt dat het een keer droog is.

    Op het WK was ik er niet bij om persoonlijke reden. Vond het wel jammer. DE stockcar was ook niet helemaal klaar. Ben nu bezig om alles op het beste chassis aan het bouwen. En dat was nog niet helemaal klaar. Dit in verband met het gewicht en dergelijke. Had dus waarschijnlijk ook niet met de schokdempers kunnen rijden.

    De manier waar op Gé niet mocht mee doen vind ik ook niet correct. Tenminste van wat ik tot nu toe gehoord heb. Misschien dat we eens kritisch naar de regels moeten kijken om in de toekomst het wel mogelijk te maken. Het een en ander leg ik je wel nog een keer uit op de mail Nu ga ik weer terug het werk hok in om de stockcar klaar te maken voor zondag.

    Gr H78
     
  14. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    Nog meer schockbreker stockars

    Ik heb gehoord dat Pete Harkins ook druk bezig is met de bouw en het testen van een stockcar met schokbrekers. Als ik foto's van hem heb gekregen zal ik vragen of ik ze mag plaatsen in de topic. Wat ik begreep heeft hij de schokbrekers achter identiek geplaatst zoals H78 dat ook heeft gedaan. Ik ben benieuwd!!! Vertrouwen in het principe had ik al maar na Rosmalen is dit alleen maar verder gestegen, wat blijft de auto rustig.

    De stabi achter heb ik een week of wat terug geprobeerd en heeft zekers potentie. De versie zoals ik hem had was niet goed maar het effect bocht in is wel wat je zoekt. Ik Heb inmiddels een idee gekregen van Pete hoe ik de torsie uit mijn schommels kan halen. Daar loop ik nu op vast je moet er eigenlijk een soort zelf instellend lager in maken en dan kan je stabi echt aan het werk. Word nog wel een uigevogel hoe zwaar en waar je hem het beste kan bevestigen, maar daar komen we wel uit tzt. Voor kan het ook nog weleens veel brengen. Vaak probeer ik wat grip af te bouwen door rechtsvoor wat harder in de veren te gaan, al gaat dat ten koste van de demping.

    Maar H78 hoe is het afgelopen weekend in Rosmalen voor jou verlopen????

    Gr. Rob
     
  15. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Het ging wel goed. Er waren maar 4 rijders maar we hebben wel leuk kunnen rijden. Dus veel punten halen was onmogelijk. Zeker omdat ook nog Brian H1 (H45) mee deed. De Wereld kampioen.!! Het begon droog en met de harde veren ging het aardig goed. Heb mijn persoonlijk record op het circuit van rosmalen kunnen verbeten naar 58 ronden. Vooral over de hobbels laat de auto zich met gemak onder controle te houden. En zoals jij weet stikt het er van in rosmalen zeker aan de buien kant van de bocht. Nu moet je hier natuurlijk niet te vaak komen maar in afgelopen zondag was het daar wel droog er de rest was nog nat maat ik merkte weinig van de hobbels. Ja, aan het toeren tal van de motor hoor je dat de wielen los komen van de baan. Aan het rijden merkt verder je niets. Nu was ik nog niet zo snel dat ik alles voor bij rij maar het voelt goed. Maar….

    Ik denk wel dat het gebruik beperkt inzetbaar is. Er zal voorafgaand aan een wedstrijd de afweging gemaakt moeten worden of het zin heeft om met het schokdempers of zonder te rijden. Zal het gewicht nadeel van +/- 250 Gram opweegt tegen het beter veren van de wagen. Op de Gladde baan Zoal in Friesland en de nieuw te bouwen baan van Venray zullen de schokdempers weinig voor deel hebben ten opzichten van het oude veer systeem. Mijn stockcar zit nu net op het Limiet van 4Kg. En dit is Zonder nieuwe banden! Zonder het systeem kwam ik op ongeveer 3790 uit en dit was voordat ik nog eens overal extra gaten in het chassis heb moeten maken om op de 4 KG uit te komen. Met een OPS motor gaat er wel nog een 50Gram af maar dat is nog wat zwaar. Even ter vergelijking de meeste wagens met OPS zitten op de 3,5 Kg grens. Als je een chassis kunt bouwen dat 350/400 gram lichter is met de schokdempers dan heb je een goede combinatie maar ik denk dat het heel moeilijk zal worden. Het moet ook stevig zijn. We zullen wel zien wat de toekomst zal brengen. Op Rosmalen zal het zeker zin hebben.

    Gr H78
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.786
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb de auto van Roberto zien gaan en er zat inderdaad veel rust in de auto maar ik moet zeggen dat ik ook andere niet gedempte auto's heb gezien die amper stuiterden. Duidelijk in het aanvoelen van de auto is de zeer grote rol welke met demping op een zo'n kort circuitje vertraging geeft met bocht in en uit.

    Veel mensen zeggen dat het al vaker geprobeerd is en er nooit winst uit gehaald is. Daartegen wordt in alle vormen van autoracen dempers gebruikt dus moet er winst te vinden zijn, het is dus wachten op de eerste die het voor elkaar krijgt.
     
  17. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik las zoeven het volgende bericht op de AMCA site:

    [​IMG]

    Ik hoop dat Rob er zelf ook aanwezig is met zijn revolutionaire Stockcar. Denk dat ik ook maar even een kijkje ga nemen. ;):):cool:
     
  18. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Ik heb het even na gekeken en Roberto zal er bij zijn. Tenminste dat staat op deze pagina te lezen.
     
  19. RSR

    RSR

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    170
    Ook Sander Poels de nummer 2 van het afgelopen WK is er!!

    En jawel ik ben erbij, zo een kans laat je niet schieten. Ik breng 2 auto's mee al zal ik zelf door een recentelijke schouder operatie waarschijnlijk niet kunnen rijden maar ik heb een "HERINTREDER" ;) die het stuur overneemt. De andere auto is dan ter beschikking voor een ieder die het eens wil proberen. De AMCA heeft een fantastische accomodatie. Stel je eens voor dat daar nou officiele stockcar wedstrijden gehouden zouden worden....

    Dus heb je tijd kom even kijken, ik zal in iedergeval een verslagje na het weekend in de topic plaatsen.

    Groet,

    Rob
     
  20. Stockcar racer H78

    Stockcar racer H78

    Lid geworden:
    4 apr 2006
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Maasbracht
    Gebruik jij je schouders dan om te rijden?? :)Ik gebruik meestal mijn handen. Ach iemand anders eens laten rijden is niet erg. Misschien dat ze dan ook overstag gaan en ook een stockcar bouwen/kopen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
    Ik wacht het verslag wel af. Misschien ook een paar foto’s.
     

Deel Deze Pagina