Discus 2C motor inbouwen

maw,
wat denken jullie dan van deze motor ?
TURNIGY AerodriveXp SK Series Model: SK42-60 500
Kv: 500rpm/v
Turns: 5
Resistance: 19m-Ohm
Idle Current: 1.6
Shaft: 5mm
Weight: 290g
Rated Power: 1475W
ESC: 45A+
Cell count: 4-7
Suggested Prop: 15x8~16x10
 
Kan. Hij is in ieder geval zwaar genoeg (wat direct in relatie staat tot het geleverde vermogen).
Hij heeft wel een heel laag kV; per Volt die je er op zet draait hij 500 toeren. Aangezien je rond de 10.000 toeren uit wilt komen moet je er wel minimaal 5 cellen op zetten. Als dat voor jou geen probleem is, is het een prima keuze. Wil je met 4 cellen vliegen zul je een motor moeten zoeken met een kV van ongeveer hetzelfde gewicht en een kV van ongeveer 650.
 
Deze heb ik dan uiteindelijk besteld,
TURNIGY AerodriveXp SK Series (bekend als zeer betrouwbaar merk)

Model: SK42-50-650
Kv: 650rpm/v
Turns: 6
Resistance: 32
Idle Current: 1.2A
Shaft: 5mm
Weight: 230g
Rated Power: 1150w
ESC: 60A
Cell count: 4~7 Lipoly
Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10
Power equivalent : .30 to .40 glow engine
motor.jpg


Wanneer ik de motor thuis heb zal ik de inbouwprocedure hier posten.
Bedankt in ieder geval voor de hulp.Tot binnenkort :D
 

Hallo Arjan,

Dezelfde vragen die hier in dit draadje de onderwerpen zijn, vandaar deze belangstelling !!!!
Ik zit te denken aan een ASH-26 van 4.50 mtr. (Beineke)

Deze zwever is nog redelijk van prijs, zeker als je eventueel zelf de vleugels zou maken.


Gr. Theo
 
Hallo Theo,
Voor 4,5m/4,5 kg kun je veilig een setup nemen die vergelijkbaar is met die in mijn ASW20. Als hij iets zwaarder uitvalt een iets zwaardere motor maar echt nodig zal dat niet zijn.
 
Daarnaast heeft Bertus volgend mij ook ruime ervaring met een even grote Beineke ASW als ik mij niet vergis? Hij zal zich wellicht nog melden...
 
Ja klopt. Bertus had er een vertaagde Kontronic in. Dat geeft een betere efficiëntie maar is een stuk zwaarder en vooral héél veel duurder. Beetje afhankelijk van wat je zelf graag wilt. Ik ben voor no-nonsense, betrouwbaar en goedkoop gegaan. En het werkt al een heel aantal vluchten probleemloos. Ik verbruik daarbij waarschijnlijk iets meer stroom maar ik ben meer dan tevreden. Op één accu kan ik meerdere tamelijk steile stijgvluchten maken en zonder thermiek ongeveer een half uur boven blijven. Voor mij voldoet dat prima.
 
Ja klopt. Bertus had er een vertaagde Kontronic in. Dat geeft een betere efficiëntie maar is een stuk zwaarder en vooral héél veel duurder. Beetje afhankelijk van wat je zelf graag wilt. Ik ben voor no-nonsense, betrouwbaar en goedkoop gegaan. En het werkt al een heel aantal vluchten probleemloos. Ik verbruik daarbij waarschijnlijk iets meer stroom maar ik ben meer dan tevreden. Op één accu kan ik meerdere tamelijk steile stijgvluchten maken en zonder thermiek ongeveer een half uur boven blijven. Voor mij voldoet dat prima.

Ik heb ook naar deze Kontronic gekeken maar die kost alleen al 202,00 euro en dat is te veel.

Ik heb alleen niet zoveel op met die door jou gebruikte Lipo's Arjan, ik zou het liefst gewone oplaadbare cellen willen gebruiken zoals Bertus die ook had.
WAAROM Lipo's ?
Is dat alleen voor het gewicht ?

Groet Theo.
 
Ja, enkel voor het gewicht. Scheelt echt aanzienlijk. Je hebt ongeveer 10 cellen NiMh nodig, tegen 4 cellen Lipo.

Ga maar eens vergelijken wat een verschil als je bijv. 3300 mAh neemt.
 
Die is wel heel mooi zeg....ik ben meer van de rechte vleugels maar deze is zeker niet verkeerd.
Veel plezier alvast!
 
Deze vleugelvorm, in feite een dubbele v-stelling met 2 "kniks" heeft het voordeel om zelfs in ruw weer ongelooflijk stabiel te vliegen.
Persoonlijk vind ik deze vorm zeer mooi, maar dit is natuurlijk ieders smaak.
 
Back
Top