Oude Cirrus

Hallo Cor,
Annuleren kan niet. Je kunt wel doen wat je al hebt gedaan; wijzigen door op "edit" te klikken en de tekst weghalen. De "quote"knop heb je ook al gevonden, die is om de tekst van een ander bericht aan te halen (te quoten dus....)

Succes in het wegwijs worden op het forum. You're doing fine :-)
 
Tja,

Als de romp klaar is haal ik hem op, en vanaf volgende week ben ik weer in bezit van een set vleugels,,,en wat krijgen we dan???? Prcs weer een CIRRUS.:D:D

Dus vanaf volgend jaar 2 vliegklare CIRRI WAOW:p:p.

Gr Ton

Hoi Cor,

Ik denk dat er inderdaad heel erg veel geïnteresseerden zijn en zeker voor die prijs. Ik heb zelf ook diverse zaken door jou gemaakt en het is allemaal even fantastisch. Het zou wel erg leuk zijn als de 'oude Cirrus' van Graupner wederopstaat. Hoe meer zielen des te meer vreugd. Ik heb de mijne ook nog steeds en af en toe komt hij tevoorschijn voor de Huckepack. Een vriend van mij heeft de opvolger, Cirrus 75 (of 79) nog en hiermee gaan we af en toe ook huckepacken. Mooi hè, een Biglift en een Cirrus. Pure nostalgie. Als het lukt plaats ik een foto van beiden.

Groetjes, Erik.
 
Heren,

Ben net terug uit Eindhoven waar ik de romp heb opgehaald die gemaakt is door Cor van Dijk
Een woord dit is ECHTE KWALITEIT:worship::worship:.

Zondag neem ik hem mee naar Boxmeer.

Ik heb hem net ff gewogen en idd krap 180 gr:D:D.

Dus Cor nogmaals bedankt en ben bang dat je het druk gaat krijgen;);)

Gr Ton
 
ik heb vorige zaterdag de 30jaar oude cirrus MET eerste ABS romp ingevlogen, na nieuwe veerstalen pennen gezet te hebben.

de oude waren zo een beetje fataal.
vastgeraakt in thermiek en op 400m moeten wringen.

ik vlieg in de winter niet met de cirrus. idd omdat ik te horen kreeg toen ik hem overnam, dat het wel eens zou kunnen barsten.

succes met je nieuwe romp.

mijn origenele vliegklare cirrus weegt 1020gr. (3m span)
 
Vliegklaar 1020....? De lichtste waar ik ooit van gehoord heb was net onder de 1500 gram, de meeste zitten rond de 1550. Denk dat je wat onderdelen vergeten bent óf een nieuwe weegschaal moet hebben. Een lege Cirrus zonder lood, besturing en accu weegt al meer dan 1000 gram volgens mij.
 
nenee niets vergeten :)
maar zit geen remklep of ailerons in ofzo :) dus dat scheelt.
weegschaal is net nieuw ;) en op de andere kom ik op hetzelfde gewicht hoor.
gewoon goede bouwer geweest 30j geleden :p
 
Weet je wel zeker dat het een Cirrus is dan? Die weegt zonder RC etc echt 1000 gram. Er van uitgaande dat lood, ontvanger, servo's, accu en stuurkabels toch wel minimaal 400 gram wegen zou dat betekenen dat de bouwer van jouw Cirrus 400 gram heeft weten te besparen.

Een vliegklare zwever van 3m op 1020 gram krijgen is echt een huzarenstukje.

Maar ik zal er over op houden, het hoeft geen welles/nietes spelletje te worden ;)
 
Ik had al het voornemen om de digitale weegschaal mee te nemen om de feiten vast te kunnen stellen.
Misschien een prijsje voor de lichtste Cirrus?? De mijne iniedergeval niet die weegt eerder 1700 dan 1500 gram
 
Geweldig plaatje !!!!

Hier zijn ze dan in volle glorie:
De Biglift met de Cirrus.

Hook09Do28September2006.jpg


Groetjes, Erik

Hoi Erik,

Het is nog steeds een geweldig mooi plaatje !!

Theo
 
Cor maak je borst maat nat. Ik denk dat er weer veel Cirussen bij gaan komen, zeker als men met jouw romp gevlogen heeft.
Ik ben mijn Biglift toch maar weer aan klaarmaken. Je weet maar nooit.

Groetjes, Erik
 
O, ja op de Biglift zit een Cirrus 75. Dat kun je goed aan de staart zien. Het stabilo van de ' oude Cirrus' zit lager.

Erik.
 
mijn cirrus heeft een gewone kruis staart met pendelvlak...

ik heb ook geen gram lood in mijn cirrus zitten :) alle overbodige stukjes hout eruit gehaald in de romp :)
ik zal em morgen nog eens wegen voor het geval ik verkeerd zit... wat menselijk is.
 
Het gewone e-mailadres van Uwe Gewalt is trouwens ook wel te vinden hoor (of stuur mij even een PB). Voor wie het niet weet; Uwe Gewalt is een gepensioneerde modelbouwfabrikant die zeker 40 jaar vliegtuigen ontworpen en gefabriceerd heeft. Hij heeft destijds glasvezelrompen voor de Cirrus in productie gehad en een zeer uitgebreid arsenaal aan zwevers op de markt gebracht, waaronder schitterende "Gross-segler".Mijn eigen ASW20 is er één van. Enkele jaren geleden is hij met pensioen gegaan en heeft hij zijn mallen en ontwerpen verkocht aan Blue Airlines, die ze nu nog steeds maken. Het zijn de duurdere schaalzwevers.

Uwe is een bijzonder vriendelijke man die als je hem een mailtje stuurt met je verhaal/vraag persoonlijk reageert en niet te beroerd is je ergens mee te helpen.
 
de haube was werkelik een koopje
nl voor de preis von 22,67 euro , dan nog de verzending
kocht onlangs eentje voor mijn flamingo voor 28 euro, incl verzending
 
Heren,

Ik heb een besluit genomen m.b.t het modelvliegen.

Ik ga mijn beide motorkisten verkopen PC-9 en de Puma en daarvoor in de plaats komt er een Pilatus B-4.
Dus eerst was motorvliegen 1e en zweven 2e plaats, maar sinds de VGG dag en afgelopen week de WaKu, zweven 1e en motor 2e.
Dus het komt er nu zo uit te zien,,motorkist 1,, een Top-Flite P- 51 Mustang semi schaal en 2 een Wayfarer dubbeldekker.

Zweven 2 X Cirrus, 1x ASW-27B, 1X Aerofly en in de toekomst een Pilatus B-4.

Trouwens mijn Aerofy is op de WaKu na 15 min vliegen uit de lucht geramd door zo'n lomperik die later op de dag nog 2 toestellen van onze groep raakte en later nog een kist uit de lucht vloog waardoor hijzelf bijna in het publiek landde op de kop.:sniper::sniper:die klojo.

Op 1 juni is bij ons (Columbia) open dag dus en er komt mooi spul

Er komt een sleepkist uit Nuth, een turbinekist en nog veel meer.

Dus wie zin heeft is welkom.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Back
Top