goeie avond mensen, ik had even een vraagje , heeft 1 van jullie ervarign met het aanleggen van bijvoorbeeld een kraan op de achterkant van mijn flatbed trailer, ik wil namelijk iets hebben om lading mee op de trailer te leggen en een heftruck kun je neit meenemen... dus wat vidnen jullie van het idee om zoown soort kraan te maken en heeft er iemand ervaring mee? groeten Tim BTW dit is een foto van zoiets als ik bedoel op een echte truck. maar dan op de achterkant van men trailer
Ik dacht dat de firma Liembach zo iets in hun asortiment heeft. Heb het web adres niet zo bij de hand. Maar ik zal morgen anders wel even kijken.
Firma Leimbach Modellbau & Elektronik LKW Aufbauten keuze uit 2 soorten ik denk dat de eerste er het meest op lijkt als je de steun poten er bij neemt staan onder Zubehör gr danny
leimbach hoy timmah, ik ben ook namelijk van plan om zo een kraan te kopen voor op mn mercedes 6X6 hierbij de handleiding in pdf file http://www.leimbach-modellbau.de/Anleitungen/LKW-Aufbauten/Klappkran-Gesamt.pdf dit komt ook op mijn kraan neem maar gerust es een kijkje mercedes-6x6
vraagje ... als ik nou de kraan bovenop mijn assen zet van mijn trailer zou ik er dan ook die poten bij moeten nemen zodat de trailer niet omvalt??
hallo timmah. bij de houtlaadkraan van leimbach worden de uitschuif poten bijgeleverd no 9408 €2650,00 vr.gr.adrie
Hallo, Ik heb de bouwbeschijving voor de gein eens doorgelezen, Hier staat echter nergens bij dat je de draaiende delen moet smeren. Als dit droog op elkaar draait dan slijt dat als een gek.
Maar dat is gaaf! Die lui maken echt mooi spul! @stefan, Dat ben ik niet helemaal met je eens. Tegenwoordig worden op vrachtwagens steeds minder smeer nippels gebruikt. Als de juiste materialen maar gebruikt worden..
ik ben in het bezit vaan de laadkraan van leimbach en als je soepel geveerd bent en te weinig gewicht op de trailer zou hebben zou die denk wel om kunnen vallen maar let wel dat de kraan niet geheel rond kan draaien ik kan dan ook niet voor de cabiene komen geen last meer van wel heb ik deze week ff alle draaipunten gesmeert met een beetje olie omdat je wel merkt dat het een beetje stroef gaat lopen na een tijdje heb er nu geen last meer van
Bij een echte kraan wordt gebruik gemaakt van afgedichte lagerbussen met levensduur smering, die kun je niet na smeren, maar er zit wel degenlijk vet in. Over de juiste materialen gesproken. ik vindt voor grote krachten aluminium op staal een waardeloze lagering. Het alu lubbert zonder goede smering snel uit. Ik gebruik altijd lagerbrons of speciale lagerbussen, die leimbach dus niet gebruikt, en vet ze met special glijlagervet in. Als je al kijkt hoeveel Leimbach graafmachines een giek met belachelijk veel speling hebben door uitgelubberde gaten, dan weet je wel beter. Maarja, Leimbach verkoopt natuurlijk ook graag weer nieuw spul, maar dan moet eerst het oude kapot zijn.
ja volgens mij is dit de kraan van leimbach van deze truck staan een stuk of 4 filmpjes op youtube!! greets Chris
dit is geen leimbach kraan maar volgens mij een eigen bouw want de uitschuivende mast maakt leimbach niet zo en er zijn meer dingen die anders zijn bij mijn kraan
@ MB6400 en Chris Cross deze kraan in niet van leimbach ik hadt dat filmje ook gezien en de man een email gestuurt en deze man heeft de kraan zelf gemaakt gr benzie