Soms vraagt hij er gewoon om... , doordeweeks na het werk nog even lekker vliegen is ook weer mogelijk nu David, het seizoen is weer begonnen gelukkig. Grt, Eric
zoiets ja, Ik heb geen officieele metingen gezien, maar heb wel eens een filmpje gezien waar 100+ Km/h werd gemeten. En hij zit enorm snel op topsnelheid.
idd , hij doet hier niet veel onder voor mn 2 90ers [henseleits] . vooral de bochtensnelheid is indrukwekkend en erg gaaf . naar ericw zn filmpje kijkend , realiseerde ik me dat ik niet de enige ben die 'anders' gaat vliegen met een protos , t is gewoon 1 kilo pure testosteron :]. ook moet ik zeggen dat hij in mijn geval daardoor zn doel iets voorbijschiet , ik had hem hoofdzakelijk gekocht om nieuwe dingen te oefenen , die ik met mn dure henseleits niet durf , maar vanwege dat hij zo rap en agile is , heb je bij een verkeerde input erg weinig tijd om in te grijpen , hij gaat meteen erg hard van de plek , dus ook naar beneden :] :[
Ik vind hem wel alles doen wat je ermee wilt doen. Als het bestaat kan je het met de Protos doen . Maar ben met je eens dat als je met de standaard gearing (6S op 15T) en een normale ESC instelling vliegt 90-100%, dan is hij enorm snel in alle richtingen. Ik vind persoonlijk de roll nog iets uit verhouding liggen, had in verhouding sneller gemogen van mij (grotere paddles met een iets dikkere flybar misschien). Flybarless lijkt het mij helemaal een monstertje. Er komen de komende weken 13 en 14T pinions uit (heb je ook een andere adapter voor nodig). Dan zou je de headspeed wat omlaag kunnen brengen, en misschien de efficientie ook iets omhoog. Ik ga nu ook binnenkort een 90'er aanschaffen (T700), dat klinkt nog lekkerder Grt, Eric
Heel herkenbaar die ''Protôs'' vliegstijl hard aankomen en dan in 1x omhoog en stil en dan met negatief wegdrukken blijft mijn favorite. Weet je toevallig hoeveel rpm je op de kop hebt ? heb van het weekend die van mij gemeten idle 1 =2400 gebruik ik om te hoveren en als de timer gaat om hem rustig binnen te halen. Idle 2 is 2600 en dan is het al een beest. Kleuren zijn lekker duidelijk ! Ben aan het wachten op onderdelen die als het goed is morgen binnen komen foto's zeggen genoeg. 1e paasdag heerlijk 4 pack's leeg gevlogen ook steeds lager inverted nose-in kon de heli eindelijk in de ogen kijken en daarna nog iets lager. 8) Na de laatste vlucht heli geland,loop terug en zet de heli neer kijk eens naar de staart tja... :shock: Daar gaan je boca's :cry: Niks gemerkt tijdens vliegen,lading was ook boterzacht. Linker lager is waarschijnlijk vast geslagen,lager is dus in het plastic gaan draaien. Gevolg dat er speling op kwam(dus vrije ruimte kreeg) kracht komt allemaal op het rechter lager te staan omdat de belt eraan trekt dus die is helemaal gesprongen, maar morgen vliegt ie weer ! heel idiaal een Prôtos dealer in NL Ps: is met de standaard grips en 3k blades, had een beetje wag met de align's nu niet meer.:wink:
wow , ziet er niet leuk uit man ! ik had bij het in elkaar zetten ook al zoiets van; nou , als dat maar hufterproof blijkt te zijn . heb je wel geluk gehad . weet iemand trouwens of dat ronde wieltje om de tailpitchslider mee moet draaien ? hij kan meedraaien , maar hij kan ook over het sliderasje glijden , en dat doet hij bij mij vooral. mvg ferry
Ik weet niet exact wat ik op de kop heb staan aan toeren. Maar ben de laatste weken wat gaan zakken in toeren, mijn lipo's werden me iets te heet, en ik ben wat dingen aan het oefenen. Ik zit met Outrage op 70% op de Jazz 80, en met FP's op 80%. Ik schat mijn toeren nu op 2700 in (in het filmpje zit ik ongeveer aan 2800 Rpm denk ik). Dan is hij wat rustiger en wordt het vliegbeeld wel iets mooier ook vind ik. Zonde van dat staarthuis... Wat jij nu hebt kan je eigenlijk weinig aan doen, als een lager het begeeft dan gaat alles mee helaas en daar is weinig tegen opgewassen. Die staartonderdelen zijn trouwens vanaf heden aangepast. Hij ging ook nog wel eens makkelijk stuk bij een wat ongelukkige autorotatie of harde landing. Ze hebben nu meer materiaal erin gebracht en extra verstevigingsribben. De staartgrips en maingrips zijn ook voorzien van extra verstevigingsribben. De bronzen bus in de pitchslider hoef je tegenwoordig ook niet meer zelf te schroeven, worden vanaf heden voorgemonteerd geleverd. En de uit twee delen bestaande staarttandwiel hoef je ook niet meer zelf te lijmen als het goed is, komt ook voorgemonteerd heb ik begrepen. Ben er van overtuigd dat de staart veel steviger zal zijn na deze aanpassingen. Het pitchwieltje mag/moet gewoon meedraaien, niet op volle snelheid uiteraard Als je vliegt hoort hij nagenoeg stil te staan. Je moet hem wel makkelijk met de vingers kunnen draaien, dat is namelijk een teken dat de pennetjes (boutjes met draadloos deel) mooi vrijlopen in de ring. Je pitchvork beweegt die pennetjes in een bepaalde straal. Om de weerstand zo laag mogelijk te houden in die wringende en schuivende belasting laten ze het pitchwieltje draaibaar. Ik controleer wel zo nu en dan of de pennetjes er niet in slijten en of het pitchwieltje nog soepel draait. Grt, Eric
Kwam net bij Fast-Lad een nieuwe Canomod Canopy tegen: Ik was van plan de blauwe te bestellen, maar deze lijkt me een stuk beter zichtbaar Groet, Christian
als je goed kijkt naar het bestelnummer zie je dat deze voor een trex is , denk dat ze foutje gemaakt hebben bij Fastlad.Had hem ook al zien staan , toen viel me het bestelnr op en ook de vorm is anders.er komt trouwens ook een nieuwe canopy van msh
Gejat van Helifreak: ----------MSH Prôtos CF kit---------- Fast Lad heeft hem! Natuurlijk zagen we al eerder het CF frame van Eric, maar de kit is nu ook leverbaar in Engeland, en zal denk ik ook snel in Nederland te krijgen zijn. Wat mij opvalt: -> Kit bevat een 15T pinion, in plaats van 16T bij vorige kits. -> Kit bevat een 97T maingear, in plaats van de 93T bij vorige kits. -> Kit bevat CF Frame, maar geen CF Fin set. -> Kit bevat nog steeds de 'standaard' canopy, hoop dat ze dat veranderen in de nieuwe canopy. (hoewel ik de standaard erg mooi vind op de plank, vind ik hem bij het vliegen wat minder betreft zichtbaarheid) Natuurlijk erg verleidelijk om ook zo'n kit te gaan bestellen, zit er zeker over te denken maar dan moet eerst de 450SE de deur uit. (Beperkt hobby budget haha) Verwacht mijn Infinity Flybar carrier a.s. week, heb nogal wat problemen gehad met de standaard Flybar Carrier. Groet, Christian
wat gaat een carbon frame beter doen dan het orginele frame dan ? ik heb er 1 , ben goed genoeg om hem zwaar te mishandelen , maar kan geen reden bedenken dat een carbon frame nodig is , of zelfs maar merkbaar is inflight . ik heb ook gelezen dat het niet eens lichter is . volgens mij is dit gedaan om een cf frame leverancier werkeloos te maken
Van wat ik gelezen heb op Helifreak is het CF frame meer crash-bestendig (iets voor mij dus). Het is ook iets stijver denk ik als het standaard frame.
lees net op helifreak dat alle CF kits worden geleverd met de nieuwe canopy , dus de info van Fastlad is niet juist. Volgens mij werden de kits al geleverd met een 15 T , althans die van mij wel vorig jaar
Even reageren hoor : -> Kit bevat een 15T pinion, in plaats van 16T bij vorige kits. Dit was al zo, helemaal in het begin werden er 18T pinions meegeleverd, maar kort daarna is dat 15 geworden. -> Kit bevat een 97T maingear, in plaats van de 93T bij vorige kits. De kit heeft altijd een 93T hoofdtandwiel gehad en heeft dat nog steeds, maar sommige mensen hebben dat verkeerd geadverteerd na de release van de Protos vorig jaar. -> Kit bevat CF Frame, maar geen CF Fin set. De "carbon" uitvoering heeft standaard de CF vinnen en Frame. -> Kit bevat nog steeds de 'standaard' canopy, hoop dat ze dat veranderen in de nieuwe canopy. (hoewel ik de standaard erg mooi vind op de plank, vind ik hem bij het vliegen wat minder betreft zichtbaarheid). Is al beantwoord door Ice.. Standaard het nieuw type canopy. Verder zitten alle verbeteringen en revisies die het afgelopen jaar zijn gemaakt ook in dit nieuwe model. MSH voert alle verbeteringen geruisloos door en maakt er geen upgrade part van, vind ik een mooi systeem wat je niet vaak ziet en eigenlijk wel zo netjes. Je merkt het verschil van het Carbon frame wel met vliegen trouwens. Tenminste ik zeker wel, hij is efficienter en trilt/resoneert veel minder dan de kunststof uitvoering, zeker op hogere headspeed. Is echt nog een stuk stijver en robuust. Hij vliegt iets minder sponzig en is dus directer. En bijkomend zal hij iets minder snel kapot gaan bij een tipover of "normale" crash. Het extra gewicht's verhaal wat ik op veel plaatsen lees vind ik een beetje onzin... De Protos heeft geen last van 20 gram extra, maar heeft wel voordeel van de stijfheid en wat meer stevigheid, zeker voor het 3D vliegen. Als je een lipo van merk a i.p.v. x koopt, of een regelaar, ontvanger etc.etc. zit er soms al 50 gr. verschil in qua gewicht..en daar hoor je niemand over . Je moet gewoon een setup kiezen die bij je vliegstijl past. En mensen die de Protos vliegen of hebben zien vliegen weten zowiezo dat 20 gram geen issue is voor deze heli. Ben ook benieuwd wanneer de Kits in Nederland te zien zijn . Grt, Eric