ST52E Benzinmotor 52ccm Welke motor is dit?

@ zonnewoud de ribben zaten nog in de verpakking.

@all
Ik heb zojuist een mailtje gehad van Schelbietech en ze sturen me kostenloos een nieuwe cilinder toe. Ik mocht de motor ook geheel kostenloos terug sturen en dan zouden zij hem voor me wisselen als ik dat zelf niet zou kunnen.
Dus de service is gewoon goed van dit bedrijf.

Verder heb ik gisteren een mailtje gestuurd naar crrcpro in china en de onsteking die bij deze motor is geleverd is inderdaad een auto advancing en retarding.

Dus even samengevat. Voor 120 euro incl. verzenden heb ik dus en goede aftersales van de verkopende partij en een auto advancing ontstekeing. Al met al moet ik zeggen dat deze motor er steeds beter uit begint te zien. Als die ook nog enigszins netjes wil lopen is dit dus absoluut veel waar voor je geld. En aangezien deze motor al door dean een dikke 5 uur op de bok gezet, is waar deze prima loopt. Moet ik zeggen dat ik langzaam vertrouwen begin te krijgen in dit produkt.
 
@ zonnewoud de ribben zaten nog in de verpakking.

@all
Ik heb zojuist een mailtje gehad van Schelbietech en ze sturen me kostenloos een nieuwe cilinder toe. Ik mocht de motor ook geheel kostenloos terug sturen en dan zouden zij hem voor me wisselen als ik dat zelf niet zou kunnen.
Dus de service is gewoon goed van dit bedrijf.

Dit klink helemaal goed !!!!!
 
Op ebay komt die inderdaad vaak tussen de 85-100 euro voorbij. Daar komt dan nog wel 20 euro verzendkosten bij. Dus als je een beetje handig bent op ebay heb je hem incl. verzenden tussen de 110 en 120 euro.
 
Bij onder 50$ inkoop kan je wel een paar voor 100 € er uit gooien om je omzet te verhogen .
Maar op lange termijn gaat dat niet goed als je bedenkt dat je 40% kwijt bent aan belasting en onkosten van elke 100€ die je inneemt .

Als je dan via je webshop een paar voor 270€ verkoopt past het weer . :mrgreen:

Mvg Johan
 
Wil je overigens de auto advancing ontsteking er bij hebben, dan moet je rekenen op een 30 euro extra. Bovenstaande prijzen zijn voor de motor met vast onstekingspunt. Autoadvancing is 30 euro extra. Ik had de mazzel dat die er bij mij al op zat.
 
In ieder geval is deze motor op dit moment voor weinig te koop. Dat zal inderdaad een dezer weken een keer afgelopen zijn. Want voor 100 euro is zelfs bij een inkoop van 50$ op langere termijn niet haalbaar. Zeker niet gezien er voor dat geld dus ook nog service op geleverd word. Ik vermoed dat de verkoper op deze manier eerst wat naamsbekenheid probeert te krijgen. En zodra deze er is. Het ook volledig afgelopen is op ebay.
 
interessant

@Ruben.

Ik volg dit nu een eventjes.
Reden?
Mijn in de stijgers staande P38 Lightning van Ziroli moet uiteraard worden voorzien van 2 aandrijvingen, eigenlijk was ik uitgegaan van electro, kost toch minimaal 1000 euro voor 2 komplete aandrijfsets met 2 flinke lipo's, minimaal.
Nu flits ik ook een beetje de 'benzine' mogelijkheden na, via Ebay, de Hongkong site's en de USA site's, en ook de zeer goedkope kleine benzine motoren van 25 tot +/- 45 cc.
Kijk, nu ben ik absoluut niet merken geil, om het maar eventjes bot te stellen, en vind dit soort initiatieven reuze interessant, verder heb ik ervaring genoeg om eventuele kleine kinderziektes die in zo'n China gebakkie zitten er wel uit te halen.
Als ik nu hoor dat er op zo'n China gebakkie al de goede ontsteking zit en al licht gebouwd is, plus het binnenwerk is redelijk netjes afgewerkt dan wordt het al een stuk interessanter.
PS ik heb in het verleden ook nog met oude Quadra's gespeeld en je wilt eigenlijk niet weten wat dat voor troep is in vergelijk met b.v. Zenoah, alleen al de krukas van zo'n Quadra is een regelrecht lachertje, de drijfstang kon je er zo afschuiven, en toch liep zo'n ding redelijk goed, beetje rammelen, dat wel maar het liep voldoende goed, zeker als je de zogenaamde 'perfecte' Walbro had aangepast, want orgineel was die ook niet geschikt genoeg voor de vliegerij, moest inwendig een beetje 'bewerkt' worden zodat die mooi stationair liep en goed opnam.
Enne om mijn P38 voor een paar honderd eurie's tot leven te laten wekken is toch wel aantrekkelijk.

Blijf het volgen (Hou vol, Ruben, enne houd ons op de hoogte :wink:)

Groet Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schroef hem er even tegen en kijk hoe je met het zwaartepunt uitkomt.
Kijk ook of hij een beetje onder de kap past.
Als je met het gewicht uitkomt is er volgens mij geen probleem.
Je kan natuurlijk ook een kleinere motor kiezen maar als er vervolgens lood in de neus bij moet zou ik voor cilinderinhoud kiezen.
 
hmm heb zojuist even de kist gewogen, en deze weeegt helemaal leeg 5 kilo. Dus incl. motor uitlaat en accu komt deze op een 7,5 kilo te staan. 52cc is dan inderdaad wat overpowered maar volgens mij nog helemaal niet zo gek veel. Iemand anders hier nog gedachten over?
 
Valt op zich mee, ik heb een DA-50 op een 2m Edge staan en die combinatie vliegt goed en weegt net geen 7 kilo. Ik moet er wel enigzins de vaart in houden..........Maar dat ligt meer aan de kist dan het totaal gewicht denk ik.

Ter vergelijking: voor de edge was een 30 cc 4takt de maximale aanbevolen motor....
 
Heb ook al een BigLift met 45 en 62 Zenoah,s zien vliegen .
Gemaakt is die voor 10 cc methanol .

Kijken of een beetje van CG uitkomt .
En kalm aan met gas.:mrgreen:

In de motorkap zal die wel passen , die is vrij groot bij de BJ .

Mvg Johan
 
Nu even over het verhaal motor in laten lopen. Op de bok doen, of niet zeuren en gewoon op het toestel schroeven een de eerste 15 uur vet laten lopen?
 
Gelijk op het model zetten en de eerste vluchten rustig aan .

En niet vet laten lopen maar gelijk met de goede instelling.
Vet laten lopen is schlecht voor een benziner en je krijgt alleen maar roet in je motor .

Mvg johan
 
Ik heb gisteren van Schelbietech een splinternieuwe cilinder + complete pakkingsset gekregen. Dus over de after sales valt ook absoluut niets slechts te zeggen.
 
Ben benieuwd,

Jammer dat het gemiep over blabla chinese troep er weer in voor komt.


Er zijn er zat die ook meerdere seizoenen met motoren als b.v deze vliegen:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/...2cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3.2kw+_Overbore


Zelfs personen die de een al hebben van dat merk en zelf een grotere er bij kopen omdat hij goed bevalt.


Ik lees liever echte ervaringen van de persoon zelf.



We weten allemaal dat de kwaliteit etc minder is.
Maar niet iedereen heeft de zelfde eisen.
Er is chinese rotzooi maar ook goedkoop spul dat goed vliegt maar uiteraard
wel minder is dan de bekende merken who cares, als het aan je eisen voldoet.


Dus meteen over een ... is beter beginnen heeft geen nut.

Kisten komen en gaan je er zijn er maar weinig die bij 1 kist blijven.
Dan is een goedkoper motortje erin soms niks mis mee.

Heb jij een kist die je nooit meer kwijt wil en er 20 jaar mee vliegen tja maar dan koop je zon motor ook niet.
Op elke kist een 400€ motor is duur en niet altijd nodig, als je maar fun hebt..
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat er ooit iemand gaat bewijsen hoe goed de china cloon loopt . :mrgreen:

Deze staat ook al weer te koop .(net zo als al die anderen)

Mvg Johan
 
Back
Top