Kort vraagje

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Rhumor, 5 feb 2009.

  1. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    Ik heb een kort vraagje, onder welke windkrachten kan je de HB King II nog redelijk onder controle houden? Ik vlieg niet hoog, hover alleen.
     
  2. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik denk toch wel windkracht 4 mits je in idle mode vliegt.

    Kort antwoordje ;-)
     
  3. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    Ze geven zaterdag windkracht 2-3, dat betekent dus dat ik in de achtertuin/veld beetje kan proberen te leren vliegen? (ik hou hem niet langer dan 5 seconde in de lucht ofzo) maar binnen heb ik dus echt minimale ruimte om te vliegen
     
  4. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Als je net begint, dan zou ik dagen uitkiezen met heel weinig wind.

    Ik heb zelf ook met de King 2 gevlogen. Het ligt een beetje aan wat je setup is. Als je een volledig standaard RTF set hebt, dan moet je echt op hele rustige dagen gaan vliegen. De gyro houdt hem niet 1 richting op.

    Ik heb hem ook met een brushless motor en headlock gyro gevlogen. De motor gaf een hogere rotorsnelheid, waardoor hij stabieler blijft. En de headlock gyro houdt de staart 1 kant op, tenzij je zelf wil dat hij draait. Dit geeft al wat betere controle, en kun je de heli makkelijker op hogere windsnelheden vliegen.

    Maar bij een standaard RTF set moet je echt rustig jezelf de kans geven om op makkelijkere manieren te leren vliegen, en dat is niet bij winkracht 3 of 4. Daar naast zullen er wel windstoten tussen zitten, die je heli overal mee naartoe nemen, behalve je eigen richting. Dat resulteerd meestal met een harde klap tegen de grond.
     
  5. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Sluit ik me geheel bij aan.
    Tip van de meester: 's morgens heel vroeg en 's avonds net voor schemer gaat de wind meestal behoorlijk liggen. Dit zijn DE momenten om te oefenen.
    Met windkracht 3 en weinig skills gaat die king geheid tegen de grond.
     
  6. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    oke bedankt voor jullie tips :)
     
  7. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Maak je geen zorgen om de kansen om te leren vliegen, want die dienen zich genoeg aan. Houd rekening met je vaardigheden, en neem niet teveel risico. Zo blijf je uit de problemen, en leer je rustig. In het begin kan heli vliegen wel wat frustrerend zijn, maar het loont zich allemaal als je eenmaal merkt je heli beter onder controle te hebben.

    Ik heb zelf gemerkt dat de king 2 toch erg licht is, en dat hij niet echt fijn stuurt in winderige omstandigheden (en dan heb ik het niet over de piloot, haha). Als je uiteindelijk een beetje met deze heli kan vliegen, dan merk je wel dat je groter wil en kan.
    Maar tegen die tijd moet je maar eens om tips gaan vragen voor een opvolg-heli. Dan zul je een heel grote lijst krijgen, waar zeker wel 1 tussen gaat staan die aan je wensen voldoet. Dan pas ga je merken wat het verschil is tussen formaat en kwaliteit.

    Nog 1 tip over vliegen als er een stevige wind staat:
    Ga vooral niet ergens vliegen waar de wind erg verstoord kan raken. Misschien lijkt het wel minder hard te waaien op plekken zoals de achtertuin of op een heel klein veld, maar de wind kan op elke plek van een andere kant komen. Dit vliegt niet leuk. Wat je dan wel leert is om met dit soort omstandigheden om te gaan, maar daar voor moet je echt wat meer ervaring hebben.
    Ga lekker op zoek naar een mooi groot veld, waar zeker in het midden ongeveer 25 meter ruimte is tot er een bos of een huis staat. Dit geeft je een veel beter voorspelbare situatie. En het is ook veel veiliger voor jezelf, en anderen. Heli's zijn nou eenmaal niet beter dan een paar botte messen die heel snel draaien. Ze kunnen heel gevaarlijk zijn.
     
  8. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    Bedankt voor de tips. Ik heb ook nog een HB FP liggen die zowat als total loss is, heb wel weer onderdelen voor die besteld, maar met de FP was ik veel te overhaastig, gelijk volle kracht omhoog en weer neer, toen had ik ook nog nooit gehoord van dit forum of naar tips gekeken, daarom ga ik nu een nieuwe start maken met de King, en de FP repareer ik dan ook gelijk. Heb hem gister besteld, verwacht hem morgen :)
     
  9. Rhumor

    Rhumor

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Utrecht, De Meern
    heb hem net gekregen, heb trainings kruis erop gezet en ging hem net proberen, maar hij tolt naar links en hij gaat hangen naar links ook al staan de trims helemaal naar rechts. wat moet ik hieraan in de heli veranderen?
     

Deel Deze Pagina