Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

0 graden vluchten

Hee mede vliegers....!!

Wie weet nou het verhaal van vliegen bij 0 graden buiten temp.
Ergens gelezen dat je Lipo nooit bij deze temp. moet opslaan, maar over het gebruik hiervan kan ik niets terug vinden.
Kan me ook voorstellen dat bijvoorbeeld de belt te koud is en daardoor moeilijker reageert met evt alle gevolgen van dien.
Of kun je gewoon, nou ja gewoon...je vingers zullen redelijk afsterven ga vliegen?

Groeten,

Dave
 
Nou, heb de afgelopen dagen gewoon gevlogen.
Op nieuwjaars ochtend was een graadje of -5.
Prima kunnen vliegen zoals je hier ziet


Het grootste gevaar dat je loopt is dat je vingers al het gevoel verliezen. Dan heb je zo een "dumb thumb" manoeuvre te pakken en ligt je heli aan barrels.
Been there done that
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gewoon gaan vliegen, doe het zelf ook. Tijdens het vliegen warmt je Lipo toch wel op mocht het al zo zijn dat ie er niet tegen kan.
 
Lipo's kunnen niet tegen kou en het gebruik ervan.

Wanneer je een lipo gaat gebruiken bij minder dan 0 graden zoals afgelopen dagen, dan kunnen ze niet de stroom leveren die van ze verwacht wordt.

Het gevolg is dan ook dat je regelaar de boel afkapt en de motor uitgaat.

Met een heli hoveren met een constant dezelfde toerental, zal dit nog enigetijd goed gaan.
Maar ga er maar eens meer rondvliegen, dan vraag je meer van de lipo in sommige situaties.

Ik heb dit gisteren nog meegemaakt met een rex450 van iemand, hij dacht hoe kan dit nu, nu al leeg ?????

Dus pas op met kou.....

Gr
Bobbert
 
IDD.. gewoon gaan vliegen..
Wel wat tips..

Ik houd de lipo's in mijn broekzakken als ik ze nog niet gebruik. Dan warmen ze wat op voor de vlucht.
Tijdens de vlucht worden ze wel opgewarmt door het gebruik.

Mijn vingers is een ander probleem..
Vliegen met handschoenen aan wil niet echt en vliegen met een t-shirt over de zender heen gaat wel aardig maar heeft ook zeker zijn beperkingen.

Een groter probleem nog met de opname apparatuur.
De flycamone komt ook uit mijn broekzak maar die begeeft het al na een paar minuten vlucht.. de opnames daarna mislukken meestal en dus weer een teleurstelling als je thuis komt.

En ja, thuis de lipo's niet in de auto of onverwarmde schuur leggen maar even mee naar binnen nemen..

Benno
 
Toch kan het problemen geven.
Ik heb nieuwjaarsdag gevlogen en hoewel dat goed ging, greep de failsave in. Dit heeft ie nog nooit gedaan.
Bij de pogingen gisteren deed mijn GY401 op de Trex heel erg raar.
Vandaag indoor geen problemen kunnen vinden.

Ik hou het erop dat electronica niet gek is op dit soort vrieskou.
Pas dus op, een gewaarschuwd mens telt voor 2
 
Met grote dank aan Frans en Francis voor het afstellen van mijn King en het maken van opnamen en de video compilatie, hier mijn maiden flight met de King!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met grote dank aan Frans en Francis voor het afstellen van mijn King en het maken van opnamen en de video compilatie, hier mijn maiden flight met de King!!


Rob, mooi man echt mooi gevlogen ;) complimenten!!

Blijf zo doorgaan!!:thumbsup:

Gr Justin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, na een week of 2 wachten op onderdelen, 6 uur bouwen en afstellen is de King weer RTF.

Overzichtje
IMG_1295.jpg


Ander frame: CF :)
IMG_1296.jpg


CF tail, boom fins ed.
IMG_1297.jpg


IMG_1299.jpg


Voorkant
IMG_1300.jpg


Frame: nadeel aan een open frame > veel dradentroep
IMG_1301.jpg


IMG_1305.jpg


Servobevestiging
IMG_1303.jpg


IMG_1304.jpg


En net als je denkt dat het wat is, hebben we deze nog ;)
IMG_1306.jpg


Mijn opinie na deze upgrades:

Xtreme CF frame: Prijzig en gemengde gevoelens. Het frame is duidelijk over na gedacht waar ik wel van houdt. Je kunt overal beter bij, het is stukken steviger en het ziet er wat leuker uit. Echter is het geen leuke klus om in elkaar te zetten: zoals gezegd 6 uur van standaard king naar upgraded king incl. alles afstellen. Alles loctiten, afstellen enz. kost nou eenmaal veel tijd. Toegevoegde waarde onder het vliegen: weinig, enkel crashbestendigheid en een klein beetje meer stabiel. Ik heb er dankzij de lage pond iets van €40 voor betaald en meer zou ik er ook niet voor willen geven. Nadeel is ook dat het niet echt een compleet frame is: de belt-geleiders, anti-rotationbracket en zo nog wel wat kleine dingen moeten overgezet worden. Had van mij completer gemogen. Conclusie: leuke upgrade als je er maar niet teveel voor betaald.

Extreme skids: Beetje zelfde verhaal: De heli wordt er wat breder van en zal dus wat makkelijker landen. Ook staat ie wat steviger op de voet maar verder is het niet erg waarde toevoegend. Niet een hele nuttige upgrade mi. maar als je toch bezig bent.. ;)

CF upgrade set: Wel een goede upgrade. Vooral de vertical fin, tail blades, paddles en tail-boom zijn een verbetering. Vooral bij de beginner (zoals ik) zal de tail boom nog wel eens verschuiven dankzij een klap, zelfde geldt voor de vertical fin die bij mij al gebroken was. Dankzij het CF zal dit niet snel meer gebeuren en i.c.m. het frame zit de tailboom echt rock-solid. Ook de paddles gaan nooit meer stuk (gezien het feit dat de hoofdbladen de klap opvangen) en ook de tailblades gaan een stuk langer mee i.v.m. de plastic blades (die bij mij nogal eens slijten vanwege de staartlandingen).

Tot zover mijn waarnemingen weer ;)
 
Ziet er al leuk uit zo.
Alleen had je wat meer aandacht aan de bedrading mogen geven.
Dit kan veel netter weggewerkt worden met name de motor draden.

Wat nog een super verbetering zou zijn is een andere motor, accu en bladen.
Dat krijg je echt een super heli.

Maar je bent a; een eind op weg ermee.

Ik zal vanavond ook eens wat foto's weer plaatsen, de mijne is nu ook klaar.

Ik heb hem meteen anders op mijn zender nu ingesteld.

Ga nu MIDSTICK vliegen.

Dit ben ik van plan.

In NORMAAL mode gewoon stick helemaal naar beneden is motor uit en pitch -2
In IDLE 1 mode stick in het midden is hover +5 pitch en gas op 70 % tot 95
In IDLE 2 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 85 % tot 95
In IDLE 3 mode stick in het midden is iets meer dan hover +7 pitch en gas op 95 % tot 100

Dit is erg aggressief op nu, maar als je van normaal naar idle 1,2,3 overschakeld is het te doen.

Ik kan gewoon landen in normaal mode en het gas dicht doen.
Verder heb ik dan een delay van 100 % ingesteld voor het overschakelen van idle 1,2,3
Zodat dit niet abrupt gaat.

Is wel erg wennen maar ik wil op de kop deze zomer.
hihihihih


Gr
Bobbert
 
Tja, draden blijven een probleem met zo'n klein ding. En met de canopy erop valt het allemaal wel mee. Zolang het goed beschermt zit, vind ik het wel best. De motor, accu en bladen zijn niet echt nodig vind ik. De BL motor is goed genoeg voor een oefenheli, accu heb ik 3 stuks en veel langer als 6 min. concentreren zonder pauze wordt al snel lastig als beginner, en bladen zijn net ff te duur om die duurder te kopen ;)
 
De bedrading kan je heel makelijk wegwerken hoor.
Ik gebruik bv nooit die goudcontacten tussen de motor en ESC.

En achter in de heli waar de ontvanger ligt kan je alles mooi bij elkaar samen laten komen en dan bundelen.

Let wel op dat de bedrading net zo belangrijk is als de heli zelf.
Je zal niet de eerste zijn die doormiddel van een lullig draadje wat losgetrild is of ergens te lang tussen heeft gezeten naar beneden komt.

Wat betreft de motor is het wel fijner om wat power te hebben vind ik zelf.

Wel vind ik de carbon bladen vele malen beter.
Ze zijn lichter, en ik was meteen van mijn eeuwige bladspoor af toe ik ze er zo op zette.

Vind ze vele malen prettiger om te vliegen zo.

Gr
Bobbert
 
Jij zal waarschijnlijk al een stukje meer vlieguren hebben dan ik ;) Ik crash nog met enige regelmaat en dan zijn carbon-bladen toch net ff te duur. Met het dradenverhaal heb je verder natuurlijk gelijk, maar ik heb er wel voor gezorgd dat het allemaal netjes zit en geen dingen raakt. Als je goed kijkt zie je zwarte strepen op m'n motor, dat was dus van een draad die er langs schuurde als de canopy erop zat, sindsdien altijd daar goed op gelet. Het mag nog wel iets netter maar ach ;)
 
Fappie hallo zie dat je nog steeds vlieg tof.
Mammoet gent was leuk man en wat een toeval.
Ben nu wat met de e-sky 0905a bezig en m,n nitro,s op het ijs:p
gr. hank (MAMMOET)
 
Hier wat foto's van mijn king in zijn nieuwe jasje.
Hij is nog niet helemaal klaar maar het vliegt al erg super moet ik zeggen.

k4.jpg


k3.jpg


k2.jpg


k1.jpg



De staart moet nog in alu uitgevoerd worden, dan is mijn 3d heli setup er klaar voor.

Gr
Bobbert
 
Nou Robbert, dat ziet er héél mooi uit! waarschijnlijk heb je de duurste King ter wereld :rolling:

Waar heb je de aluminium kleurige kop vandaan?
 
De alu kop compleet komt uit hongkong ik heb deze daar ingekocht om te kijken of het wat is.
Misschien komt deze totale upgrade in onze webshop te staan.
 
Met al die nieuwe onderdelen is het bijna geen king2 meer maar gewoon een andere heli :P. Nja, dat maakt ook niet uit, het ziet er ontzettend gaaf uit.
Heb vandaag dan eindelijk mijn nieuwe tandwieltjes (2x pinion 10T en 13T en 1x 43T pully) mogen ontvangen, en heb deze meteen ingebouwd. Nu wachten tot het weer licht is en dan hopen dat het niet regent, zodat ik meteen alles kan testen :)

Ben ondertussen aan het kijken naar een echt goede gyro en een nieuwe zender, voor aanschaf over een maand of 1 a 2. Iemand nog suggesties? Zender wordt hoogstwaarschijnlijk de DX6i maar over de gyro ben ik nog niet uit....
 
Een leuke gyro is de logitech 2100T. Maar persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben. De king blijft een trainer imo en een esky 0704B HH is al goed genoeg mijn inziens. Als je veel meer wilt dan achtjes ed. vliegen denk ik dat je eerder aan de limiet van de king komt dan aan de limiet van die gyro of jezelf. En mocht je er zoveel geld in steken als die paar personen (waaronder ik :rolleyes:) dan zou ik gewoon een T-rex 450 oid. kopen gezien dat waarschijnlijk net zo duur is en je daar veel meer mee kunt, en een betere kwaliteit is.
 
Tja het klopt wel dat er weinig e-sky aan zit meer.
Het vliegt echt beter met deze onderdelen, hij is nog direkter geworden.
Wat ik erg prettig vind zelf.

Ik verkoop zelf e-sky in onze webshop, en kan ook net zo goed met een standaard heli met gyro syper lekker rond raggen.

Maar omdat de T-rex 250 in aantocht kwam wou ik er daar eens eentje van proberen.
maar ik hoorde en las zo veel reakties van wat is ie klein zeg.

Ik heb toen besloten om niet een 250 te gaan vliegen maar om de king te gaan upgraden.
En dit is tot nu toe het resultaat ervan.

En 250 vind ik ook veels te duur minimaal 190 Euro voor een barbone met motor en regelaar.

Ok mijn King is ook duur nu, misschien wel iets duurder maar hij is dan ook groter.

Ik ben er van overtuigt dat deze heli nu ook best veel aan moet kunnnen qua 3d vliegen.

Laat het maar snel goed weer worden.
 
Back
Top