Goed, na een week of 2 wachten op onderdelen, 6 uur bouwen en afstellen is de King weer RTF.
Overzichtje
Ander frame: CF
CF tail, boom fins ed.
Voorkant
Frame: nadeel aan een open frame > veel dradentroep
Servobevestiging
En net als je denkt dat het wat is, hebben we deze nog
Mijn opinie na deze upgrades:
Xtreme CF frame: Prijzig en gemengde gevoelens. Het frame is duidelijk over na gedacht waar ik wel van houdt. Je kunt overal beter bij, het is stukken steviger en het ziet er wat leuker uit. Echter is het geen leuke klus om in elkaar te zetten: zoals gezegd 6 uur van standaard king naar upgraded king incl. alles afstellen. Alles loctiten, afstellen enz. kost nou eenmaal veel tijd. Toegevoegde waarde onder het vliegen: weinig, enkel crashbestendigheid en een klein beetje meer stabiel. Ik heb er dankzij de lage pond iets van €40 voor betaald en meer zou ik er ook niet voor willen geven. Nadeel is ook dat het niet echt een compleet frame is: de belt-geleiders, anti-rotationbracket en zo nog wel wat kleine dingen moeten overgezet worden. Had van mij completer gemogen. Conclusie: leuke upgrade als je er maar niet teveel voor betaald.
Extreme skids: Beetje zelfde verhaal: De heli wordt er wat breder van en zal dus wat makkelijker landen. Ook staat ie wat steviger op de voet maar verder is het niet erg waarde toevoegend. Niet een hele nuttige upgrade mi. maar als je toch bezig bent..
CF upgrade set: Wel een goede upgrade. Vooral de vertical fin, tail blades, paddles en tail-boom zijn een verbetering. Vooral bij de beginner (zoals ik) zal de tail boom nog wel eens verschuiven dankzij een klap, zelfde geldt voor de vertical fin die bij mij al gebroken was. Dankzij het CF zal dit niet snel meer gebeuren en i.c.m. het frame zit de tailboom echt rock-solid. Ook de paddles gaan nooit meer stuk (gezien het feit dat de hoofdbladen de klap opvangen) en ook de tailblades gaan een stuk langer mee i.v.m. de plastic blades (die bij mij nogal eens slijten vanwege de staartlandingen).
Tot zover mijn waarnemingen weer
