depron en scharnieren ................

Forum ,

Misschien een domme vraag .......... ;-)

Maar wat is de goede hoek om van je depron af te schuinen voor een roer.

Vervolg-vraag ,

Wat is een geadviseerde maximale bewegings-hoek van een roer ???

Ben aan mijn eerste plaat depron begonnen , en wil het goed ( of beter ) doen .

Op dit moment heb ik een freesje type 125 van dremel , maar vind de hoek vrij klein ( andere frees ?? of........ )

Wie helpt me verder ??? ( van 't weekend vliegen )


nitro2

Gelukkig 2009 allemaal !!!!!!
 
Ik snij altijd mijn depron op ongeveer 45 graden. Is meer dan genoeg. Bewegingshoek is een beetje afhankelijk van je vlieggedrag. Met 45 graden heb je in ieder geval heel veel uitslag om te gebruiken. Meer dan je servo met heel groot armpje aan kan.
Veel succes dit weekend, en de beste wensen terug.
 
De hoek gewoon met een nieuw breekmesje snijden langs een plastik lineaal .

Als je 2 x een hoek van 15 grad doet is het wel genoeg voor het begin met depron vliegers .

Als je met veel uitslag begint gaat het snel verkeerd . ;)

Mvg Johan
 
Dank voor jullie antwoorden ,

Ben al eens aan het frezen geslagen ( niet te hard natuurlijk het is maar depron ) en moet zeggen dat die 125 dremel-frees wel een heel mooi resultaat opleverd.

Is er iemand die een ander freesje gebruikt , wat me direkt een grotere hoek geeft , en dat op een 3,2 mm asje ( dus voor dremel gebruik ) ?????

Ondertussen is de koolstof-versteviging in de vleugel prima gelijmd ( had ik nog snel even gedaan tussen oliebol en appelflap , ook deze ingefreesd met een dremel freesje en daarna met ca op zijn plek ) .

Wat is een normale roer-uitslag voor een parkflyer ???

Heeft er iemand ervaringen met die mini-pin-scharnieren , ik heb gezien dat die 1 gram wegen voor 4 ............. Of is dat een absolute afrader .



nitro2
 
Gewoon lekker met wat plakband vastplakken.
Uitslag voor een simpel parkflyertje een graad of 20 op hoogteroer, richingroer misschien iets meer (30 graden). Dan heb je dus ook aan een kleine afschuinhoek genoeg.
 
Ik schuur de hoeken altijd schuin, gaat heel makkelijk met een zeer mooi resultaat.
 
Even wat proefjes gedaan met een paar oude pin-scharnieren die ik onderin de rommel-bak vond.

is dit een bruikbare optie ??

ik heb er een aa nimh naast gelegd zodat een en ander in verhouding bekeken kan worden.

full


en ,

full


graag even jullie visie , als EXPERTS ter zake

nitro2

overigens , ZO ziet het er nu uit..........................

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,
het zal prima werken, maar het is echt veels te zwaar voor een shockflyer.
de bedoeling is juist om het zo licht en functioneel te houden
hiermee verkrijg je de beste power/gewicht verhouding

gebruik maar gewoon plakband, is sterk genoeg, meestal blijft het het langer zitten, dan dat het toestel leeft
 
Hallo allemaal ,

het zijn plakband scharnieren geworden .................

ik heb even een rolletje Graupner 693.1 gekocht ( geen andere keus er was maar 1 type en dat voor € 4,- voor 10 meter ) .

eigenlijk vind ik deze wat dunnetjes , maar die met versteviging hadden ze niet ......... ( is dat een aanrader ?? )

scharnier-sleuf zowel ingefreesd , als geschuurd en het werkt allemaal prima.

ben alleen in mijn haast 3mm lightply vergeten dus kan de motor niet monteren , dat zal dus moeten wachten tot over een week of twee ..............


dank julliewel voor de support.


nitro2
 
Back
Top