Rjx 90 Tt

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Guydodge, 30 nov 2008.

  1. Guydodge

    Guydodge Guest

    Hoi,

    Gisteren voor het eerst met de RJX 90 TT gevlogen. ongeveer twee maanden geleden heb ik deze heli gebouwd. na de maiden begon de staart raar te doen. met als gevolg....crash!. bleek dat de staart 90° was gedraaid. (leek FF op een chinook). toch stond de staartbuis goed vast.
    bij de volgende vlucht (na herstel) begon de staart weer te verdraaien, dit keer gelukkig op tijd geland. gemaild met de constructeur over dit euvel, blijkt dat de tandwielen op de staartaandrijving van slechte kwaliteit zijn. ik heb gratis een nieuw set tandwielen gekregen waardoor ik weer aan de slag kon. gisteren heb ik het beest eens goed mogen testen. t'was een fantastische ervaring. persoonlijk denk ik dat er nog veel 90'r vliegers gaan opkijken van deze RJX90.
    mochten er nog RJX 90 vliegers zijn onder jullie. kijk dan goed je tandwielen na, er mogen nl. geen aluminium tandwielen in de staartaandrijving gebruikt worden!

    groetjes,
     
  2. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Hoi,
    Is er een verklaring voor, of kun je uitleggen dat bij gebruik van een bepaald materiaal tandwielen, je staartbehuizing hierdoor gaat verdraaien?
    Er moet toch een manier/toepassing zijn welke het verdraaien tegengaat?
    Als voorbeeld, bepaalde type Miniature aircraft heli's, daarvan kun je de staartbehuizing geheel verliezen (soms gaat de torque drive zelfs mee!) als je geen borgschroefje in de staartrotor/staartbuis draaid. Standaard zit er niet zo'n borg schroefje, maar het is wel aan te raden er 1 toe te passen...

    Grt,
    Eric.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  3. Guydodge

    Guydodge Guest

    Hoi Eric,

    Ik heb hier geen logische verklaring voor maar ik heb intussen wel een derde "tube support" geplaatst met een borging in de staartbuis, verdraaien is nu onmogelijk geworden. het echte vliegwerk kan nu beginnen. In Engeland hebben de constructeurs en de hoofdinvoerder deze beestjes eens goed laten testen. het waren niet de eerste de beste piloten die deze heli's gepijnigd hebben en naar verluid zou dit wel eens een van de volgende "headturners" kunnen worden op 3D wedstrijden.
    groetjes,

    Gd,
     
  4. helicrasher

    helicrasher

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Gavere (Oost-Vlaanderen)
    Hoi,

    Weet het niet ivm de 90 reeks maar kan wel zeggen dat hun 50 reeks, de Xtreme, de moeite is om mee te vliegen.
    Heeft erg goede vliegeigenschappen en is eveneens niet duur in stukken.

    mvg
    Mario
     
  5. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik heb ziten googelen maar kan er nog niet veel over vinden.
    RJX is amerikaans?
    http://rjxofusa.com
    Meer kan ik niet snel vinden.

    Foto's
    Filmpjes?
    Impressies?
    Hoe zwaar issie?
     
  6. rotormania

    rotormania

    Lid geworden:
    18 jun 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    roterdam
    Walter hier is de link
    www.rjxhobby.com
    is in belgie verkrijgbaar bij ercmarket kost rond de 650 euri
    full alu versie onderdelen zijn idd goedkoop.
    gr martin
     
  7. Heligio

    Heligio

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    130
    Locatie:
    België
    765 euro met TT Staartaandrijving;

    RC Helitechnics

    Ready to fly zonder brandstof zou hij 4,4kg wegen (zeggen ze)

    Groeten.
     
  8. Guydodge

    Guydodge Guest

    Hoi,

    De X-treme's zijn inderdaad vederlicht. de mijne weegt 4.4Kg met brandstof. de instelmogelijkheden zijn eindeloos (+-15° is haalbaar!). vliegt als een speer!
    de TT versie is nog maar net uit. de beltdrive zou nog wat problemen geven met de staart. deze moeten geupgraded worden. ik heb inmiddels een paar stevige vluchten achter de rug vandaag met de TT versie. omdat het materiaal van de canopy zo dun is, had ik op een bepaald toerental een resonerend geluid. deze moet ik nog voorzien van een paar stroken anti tril schuim. op 1900Tr/min vliegt hij SUPER! ga je lager dan 1450 Rpm gaat de hele heli "shaken" omdat de kopdemping zo stug is.
     

Deel Deze Pagina