E-Sky Belt-CP

Ik heb hier 2 King 2's staan. Vanaf daar wil ik 2 kanten op, namelijk groter en kleiner. De kleinere wordt een T-Rex 250, maar de grotere wordt misschien toch iets in de trend van een 450 model. Valt de Belt CP daar ook onder?

Ik wacht nog wel tot de nieuwe versie te koop is, want dat is misschien wel een mooi pakket. Ik heb ergens ook al de carbon versie gezien, maar daar begin ik niet aan.

Wat mij een voordeel lijkt voor de Belt CP tegenover de King2 is dat het frame een stuk steviger lijkt. Ik spreek niet uit ervaring met de Belt, maar de King heeft behoorlijk wat "flex" in het frame. Dit is soms wat lastig als je nog wat trilling in je heli hebt.

Maar ik hoor verschillende verhalen dat de Belt CP zo zijn drama's heeft, maar niet duidelijk waar het dan om gaat. Kan iemand mij een paar dingen noemen?
 
hallo
zijn er ook nog andere heli's die geschikt zijn voor beginners die 300 uit te geve hebben
(voor een heli wil ik max 250 betalen en nog rond de 50 tot 80 aan onderdelen en daarna zie ik wel)
weet iemand zoon heli
mvg richard
 
hallo
zijn er ook nog andere heli's die geschikt zijn voor beginners die 300 uit te geve hebben
(voor een heli wil ik max 250 betalen en nog rond de 50 tot 80 aan onderdelen en daarna zie ik wel)
weet iemand zoon heli
mvg richard

KDS450... is ook een goede optie...

Frans...W
 
Ik heb hier 2 King 2's staan. Vanaf daar wil ik 2 kanten op, namelijk groter en kleiner. De kleinere wordt een T-Rex 250, maar de grotere wordt misschien toch iets in de trend van een 450 model. Valt de Belt CP daar ook onder?

Ik wacht nog wel tot de nieuwe versie te koop is, want dat is misschien wel een mooi pakket. Ik heb ergens ook al de carbon versie gezien, maar daar begin ik niet aan.

Wat mij een voordeel lijkt voor de Belt CP tegenover de King2 is dat het frame een stuk steviger lijkt. Ik spreek niet uit ervaring met de Belt, maar de King heeft behoorlijk wat "flex" in het frame. Dit is soms wat lastig als je nog wat trilling in je heli hebt.

Maar ik hoor verschillende verhalen dat de Belt CP zo zijn drama's heeft, maar niet duidelijk waar het dan om gaat. Kan iemand mij een paar dingen noemen?

Ik ruil die kings van jou zo om voor mijn belt-cp...
Ik vlieg met de king en de belt-cp...
Beide vliegen maar ik rag met de king 8-jes en hoover met de belt een 8je...
Dus ik ga niet zeggen dat de belt-cp niets is maar heb zelf liever mijn king..
Misschien moeten we gewoon ruilen..
Even afstemmen over wat en hoeveel...

Benno
 
Haha, misschien wel een leuk idee. Vooral omdat ik echt een grotere heli wil, maar een 500 klasse is mij te groot.

Ik heb 2 kings staan, dus de nieuwere ruil ik als complete set zo met je hoor. :)
 
kings

Haha, misschien wel een leuk idee. Vooral omdat ik echt een grotere heli wil, maar een 500 klasse is mij te groot.

Ik heb 2 kings staan, dus de nieuwere ruil ik als complete set zo met je hoor. :)

...uhm... ik heb al gereden met een nitro auto (een paar jaar)
en nu wil ik een heli
maar zijn die kings goeie heli's
of gaan die vaak kapot
mvg richard
 
ik ben met rc heli vliegen echt een beginner en ondanks het forum gelezen te hebben kom ik er echt niet uit.

Naast de aanschaf van de belt cp +trainings kruis heb ik ook van esky de 4ch usb controller erbij. Met beide snap ik het even niet.

Allereerst te beginnen met de controller:

ik kom er niet direct uit welke mode ik nu heb. Mijn linker stick veert niet automatisch terug als ik deze omhoog/omlaag doe. Mijn rechter doet dit wel.
Welke is nou the throttle en welke de elevator stick? Ik denk dat die niet terug veert de throttle is en ik dus een mode 2 controller heb?

Daarnaast als je de heli wil starten schakel je eerst de controller in en set je de throttle naar beneden en de trimmer ook. Hiernaast heb ik boven op 2 kleine draaiknopjes en 2 schakelaars: hoe moeten die staan? De schakelaars moeten die naar voren of naar achter staan? en de draaiknopjes?verder wat doen deze 4 knopjes precies?
Naast deze 4 zit er nog 1 voorop met de benaming gyro.sw: hoe dient deze te staan en wat doet die?

Na al deze knopjes heb je rechts onderin nog de instellingen van de servo?wat houd dit in. Die kan je links of rechts handig instellen? Als je deze knopjes veranderd moet je dan nog wat op de heli aanpassen?

Dan nu de heli:
Ik weet na veel lezen hoe de bladen moeten staan en dit afgesteld moet worden.
ik heb van de week dus geprobeerd de heli te starten: volgens boekje gedaan.
controller ingeschakeld
batterij aangesloten
gyro piepte en had verbinding: echter hierna starte de heli niet: aan de sticks draaien,bovenste knopjes heen en weer gehaald maar niets.
ik had wel op de controller de instelling van de servo knopjes van standaard links handig naar rechts handig gezet.

nadat ik dus met men stomme kop aan de instelling van de servo zat op de controller: starten die en vloog zonder enige controle weg: je raad het al(dom dom dom) hij is gecrashed.

voordat ik het dus ooit nog een keer ga proberen nadat die ook weer gerepareerd is zou ik graag willen weten hoe ik hem veilig kan starten en eventueel zelfs zonder roter bladen kan starten(dat die er niet ineens vandoor gaat).


dan nu op de computer oefenen:
de controller die erbij zat is dus een andere mode: dit kan ik wel aanpassen hier hoef ik alleen het veertje van om te zetten.
Echter als ik dit gedaan heb en hij dus als mijn vraag van hiervoor klopt hij een mode 2 controller is hoe stel ik deze dan zo goed mogelijk in FMS? hij vraagt namelijk op welk kanaal welke knop zit.


ik geloof dat die voor nu mijn verhaal is, alvast bedankt voor de hulp.
 
ik ben met rc heli vliegen echt een beginner en ondanks het forum gelezen te hebben kom ik er echt niet uit.

Naast de aanschaf van de belt cp +trainings kruis heb ik ook van esky de 4ch usb controller erbij. Met beide snap ik het even niet.

Allereerst te beginnen met de controller:
ik kom er niet direct uit welke mode ik nu heb. Mijn linker stick veert niet automatisch terug als ik deze omhoog/omlaag doe. Mijn rechter doet dit wel.
Welke is nou the throttle en welke de elevator stick? Ik denk dat die niet terug veert de throttle is en ik dus een mode 2 controller heb?

Ja het is een mode 2 controller, omdat je throttle links zit.
Elevator stick is dus de rechter (die wel terugveert)

Daarnaast als je de heli wil starten schakel je eerst de controller in en set je de throttle naar beneden en de trimmer ook. Hiernaast heb ik boven op 2 kleine draaiknopjes en 2 schakelaars: hoe moeten die staan? De schakelaars moeten die naar voren of naar achter staan? en de draaiknopjes?verder wat doen deze 4 knopjes precies?
Naast deze 4 zit er nog 1 voorop met de benaming gyro.sw: hoe dient deze te staan en wat doet die?

Kan helaas niet al deze vragen beantwoorden, maar heb zelf ook een extra belt cp met een standaard zender, als ik de accu aansluit, en het linker schakelaartje (boven) 1x aantik kan ik gas geven.
NIET EEN 2e KEER AAN DIE SCHAKELAAR ZITTEN ! ! !


Na al deze knopjes heb je rechts onderin nog de instellingen van de servo?wat houd dit in. Die kan je links of rechts handig instellen? Als je deze knopjes veranderd moet je dan nog wat op de heli aanpassen?

De knopjes onderin zijn voor servo-reverse.
Dit houd in dat de de werking van een servo kan omkeren.
Voorbeeld:
Stick naar links = servo naar links
(knopje omzetten)
Stick naar links = servo naar rechts

Dan nu de heli:
Ik weet na veel lezen hoe de bladen moeten staan en dit afgesteld moet worden.
ik heb van de week dus geprobeerd de heli te starten: volgens boekje gedaan.
controller ingeschakeld
batterij aangesloten
gyro piepte en had verbinding: echter hierna starte de heli niet: aan de sticks draaien,bovenste knopjes heen en weer gehaald maar niets.
ik had wel op de controller de instelling van de servo knopjes van standaard links handig naar rechts handig gezet.

nadat ik dus met men stomme kop aan de instelling van de servo zat op de controller: starten die en vloog zonder enige controle weg: je raad het al(dom dom dom) hij is gecrashed.

voordat ik het dus ooit nog een keer ga proberen nadat die ook weer gerepareerd is zou ik graag willen weten hoe ik hem veilig kan starten en eventueel zelfs zonder roter bladen kan starten(dat die er niet ineens vandoor gaat).

Schakelaartje rechts boven 1 keer aantikken en je kan starten
Als de het servo-kanaal van in dit geval de regelaar omkeert, betekent dat ipv het gas helemaal dicht, het gas ineens volledig open gaat. Daarom ging je heli ervan door.

dan nu op de computer oefenen: de controller die erbij zat is dus een andere mode: dit kan ik wel aanpassen hier hoef ik alleen het veertje van om te zetten.
Echter als ik dit gedaan heb en hij dus als mijn vraag van hiervoor klopt hij een mode 2 controller is hoe stel ik deze dan zo goed mogelijk in FMS? hij vraagt namelijk op welk kanaal welke knop zit.

Weet niet precies hoe het bij FMS is, maar je moet bij aerofly (mijn sim) de kanalen toewijzen aan de functies. Ik denk dat iemand wel een lijstje heeft welke functie aan welk kanaal en wel of niet reversed.

(Dit hoef je als het goed is niet bij je echte zender te gebruiken want dat is al goed ingesteld.)


ik geloof dat die voor nu mijn verhaal is, alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb even geprobeerd je vragen te antwoorden,
andere modelbouwers: correct me if i'm wrong.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Groeten , Christian
 
bedankt voor de snelle reactie. grotendeels wordt het wat duidelijker.
om hem aan te zetten bedoel je dan de gyrosw knop boven aan de voorkant of die op op de rand waar ook je antenne zit? moet die knop bij het starten trouwens naar je toewijzen of van je af?

dan als die start hoe controleer je de snelheid van je roter? hij ging toen als een gek draaien maar kan dit ook rustiger?

verder heb ik aerofly op de pc staan: weet je daar toevallig de instellingen van met de 4ch controller?
 
bedankt voor de snelle reactie. grotendeels wordt het wat duidelijker.
om hem aan te zetten bedoel je dan de gyrosw knop boven aan de voorkant of die op op de rand waar ook je antenne zit? moet die knop bij het starten trouwens naar je toewijzen of van je af?

dan als die start hoe controleer je de snelheid van je roter? hij ging toen als een gek draaien maar kan dit ook rustiger?

verder heb ik aerofly op de pc staan: weet je daar toevallig de instellingen van met de 4ch controller?

Pas op met die schakelaar op je zender..
Links boven zit bij de Esky zenders de 3D switch en die geeft dus met gas op 0 (omlaag ) meteen vol gas...

weet wat je doet..
Heb nu effe verder geen tijd maar kan misschien vanavond laat serieus ingaan op je mail..
Of iemand anders want er zijn er genioeg...
Benno
 
bedankt voor de snelle reactie. grotendeels wordt het wat duidelijker.
om hem aan te zetten bedoel je dan de gyrosw knop boven aan de voorkant of die op op de rand waar ook je antenne zit? moet die knop bij het starten trouwens naar je toewijzen of van je af?

dan als die start hoe controleer je de snelheid van je roter? hij ging toen als een gek draaien maar kan dit ook rustiger?

verder heb ik aerofly op de pc staan: weet je daar toevallig de instellingen van met de 4ch controller?

De knop op de rand zegmaar ;)
Gyro knop hoef je dacht ik niet aan te zitten.

Als je begint met vliegen:
Rustig -en dan bedoel ik echt rustig- throttle stick omhoog bewegen, zo toert de heli eerst rustig op.
Als je hem voelt los komen van de grond moet je stoppen met gas bijgeven.

Probeer te hooveren.
Dit houd in dat je de heli in een vlak van 2meter bij 2meter probeert te houden. Met de staart naar jou toegericht. Zo leer je de besturing het beste. Als de heli buiten het vlak gaat laat je het gas rustig teruglopen dat hij rustig land, en zet je hem opnieuw in het midden van het vlak.

Ik vlieg zelf nog maar een week,
maar het heeft gigantisch geholpen deze manier!

Morgen stuur ik je even PB met de info voor aerofly, zal even overtypen welke kanalen bij wat horen en welke je moet reversen op de pc.

Als je niet weet hoe je moet calibreren kan ik je dat evt. ook sturen,
maar dat staat denk ik ook wel op google ;)

Hoop dat je weer even verder kunt.
Heli al weer in elkaar zitten?

Groet, Christian
 
topoftransmitterEE.jpg


Knop 3 moet naar achteren staan.
Dit is de Idle up switch ook wel bekend als de "self destruct" switch. Als deze naar voren staat draait de heli gelijk op bijna vol vermogen.

CHECK ALTIJD DAT DEZE NAAR ACHTEREN STAAT VOORDAT JE DE ACCU AANSLUIT !!
 
Ja hoor.....goed opgelet in Steenwijk.
Je staat ook mooi op de video
 
bedankt voor de snelle en goeie reacties.

ik wilde eerst gaan simmen maar dit kreeg ik niet direct voor elkaar en wilde toen testen of de heli wel werkt: hoefde nog niets een te vliegen. Denk toen uiteindelijk de roter ging draaien alle knopjes verkeerd stonden en hij er daardoor vandoor ging: hij ging wel mooi 3d(over de kop).
Heb hem goed bekeken en zoals het er uit zag/ziet moet ik 2 onderdelen vervangen aan de rotor en de kap is kapot:|

Als ik de onderdelen heb zal ik de tips gebruiken en daarnaast wacht ik nog even op de instellingen voor aerofly zodat ik daar eerst goed mee kan oefenen :)
 
bedankt voor de snelle en goeie reacties.

ik wilde eerst gaan simmen maar dit kreeg ik niet direct voor elkaar en wilde toen testen of de heli wel werkt: hoefde nog niets een te vliegen. Denk toen uiteindelijk de roter ging draaien alle knopjes verkeerd stonden en hij er daardoor vandoor ging: hij ging wel mooi 3d(over de kop).
Heb hem goed bekeken en zoals het er uit zag/ziet moet ik 2 onderdelen vervangen aan de rotor en de kap is kapot:|

Als ik de onderdelen heb zal ik de tips gebruiken en daarnaast wacht ik nog even op de instellingen voor aerofly zodat ik daar eerst goed mee kan oefenen :)

Ja er zijn nog veel meer tips..
Zoals..
Pak een zwaar gewicht (2 a 3 KG min) en knup die met 2 post helastieken aan je landings gestel vast...
Dit voorkomt nieuwe schades tijden test en afstel werkzaamheden zolang je toch nog niet omhoog wilt..
De belt-cp trekt ongeveer 1,5 Kg dus eigengewicht (700 gram) en extra gewicht 800 gram..
Het losnomen van je motor en rotor bladen wil ook wel helpen echter dan is het niet makelijk afstellen (zeker als beginner)

Maar anders een Hoover paal...

Benno
 
Firefly zei dat ik de schakelaar boven op 1x keer moest in drukken en die dan start echter FranDaMan zegt dat hier niet aan moet zitten omdat die dan volledige toeren maakt?
Hoe start je hem dan precies.

Wat nu allemaal begrijp is dus.
Knop links boven moet van me afwijzen
de Gyro.sw moet omhoog wijzen
dan de linker stick omlaag en die schijfknop ook omlaag.
de andere stick in het midden en de schuifjes ook

dan blijft links boven op de hov.pit draai knop op 0 staan en rechts boven de pit.trim knop ook op 0?

Als de controller daar op staat kan de batterij er in en moet die starten met een bepaalde handeling?
 
Back
Top