Bouwverslag big jim (24-01-09 maidenvlucht)

inderdaad, het zijn 2 afzonderlijke onvangers die middels een datakabeltje aan elkaar zijn verbonden. over dit kabeltje gaan enkel data, dus 2 ontvangeraccu,s is noodzakelijk (je kan natuurlijk 1 accu met een y kabeltje aansluiten, maar of dit verstandig is?)
in de ontvangers worden de 2 signalen met elkaar vergeleken en het sterkste signaal word doorgelaten, dit signaal word dus voor beide ontvangers gebruikt.
mocht er dus bv een kristal defect raken, dan is het signaal van de andere ontvanger sterker en zal deze gebruikt worden voor de aansturing van ALLE servo,s
ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb.

mijn fox ging in zoutelande alleen nog maar rechtdoor richting UK)

is ie ooit aangekomen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Gertjan het klopt helemaal zoals je het zegt, zo heb ik het ook begrepen. Zelf heb ik de DDS10 PCM van ACT, het zijn erg mooie ontvanger mert als voordeel dat je de hele programering van het toestel inclusief alle mixfuncties in de ontvanger kunt doen.

Je kunt ook de ontvangststerkte real-life meten op de PC maar ook achteraf na de vlucht, dan zie je waar ontvangstproblemen zijn geweest en wanneer welke ontvager actief is geweest. Welk type heb jij hier in gezet? Overigens heb ik de scanversie dus zonder kristal en heeft de DDS10 ook de mogelijkheid 2 frequenties te ontvangen, omschakelbaar met een kanaal. Dit gebruik ik als draadloos leerling-leeraar systeem.

Gr.
Alex

PS. Hij is mooi geworden, ben benieuwd naar je vliegervaringen.
 
Oh en trouwens de fox ging een eind de goede richting op maar hij wilde de weg afsnijden en kwam toen het strand tegen hihi. Erik weet je al wat er met de ontvanger was, Kristal defect?
 
Welk type heb jij hier in gezet?
.

ik heb er 2x de dls6 ingezet, dus 12 kanalen tot je beschikking.
en zoals je ook al zei is elk kanaal zelf toewijsbaar en te mixen
ik heb zelf nog geen ervaring met het leeraar/leerling ststeem.
werkt dit ook goed?

PS. Hij is mooi geworden, ben benieuwd naar je vliegervaringen
hij is nog niet helemaal klaar hoor, de bestikkering moet er nog op.
dus dat breekt nog een beetje.
maar mooi? haha ik vind hem mooi van lelijkheid, maar alles is erg functioneel aan deze kist.
groeten Gertjan
 
Hoi,
as zondag zijn we nog van plan een paar sleepjes te maken, met Erik zijn Big Jim en mijn ASW28.
kan je een BJ nog in aktie zien ;-)
 
@ Alex, nee weet niet wat er precies aan mankeert, maar thuis nog een keer getest en de reikwijdte is "significant" minder dan met een ander ontvanger. Hij gaat eerdaags voor een consultje naar Jan/Corien.

En inderdaad GertJan, mooi van lelijkheid! Maar wel erg netjes geworden volgens mij.

PS de Morane vind ik ECHT heel mooi!!!

nog een PS: @ Gertjan liefde vermenigvuldigt ook als je het deelt ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zit hier het draadje te lezen over de Jim maar het is nu al een tijdje stil over Jim.
Heeft deze al gevlogen, hij is wel in rap tempo geasembleerd alleen nu nog foto's van het vliegen, hopelijk komen deze nog:rolleyes::rolleyes:
 
Of misschien is ie bij de eerste vlucht wel..........:rolleyes:

haha nee hij heeft nog niet gevlogen, alhoewel hij er eigenlijk startklaar voor is, maar ik heb nog geen tijd gehad/genomen om hem in te vliegen,
ik ben nog herstellende van een operatie en het weer wil nog niet erg mee werken.
we zijn al weer druk ezig met de volgende kist zie dit draadje
Code:
 [URL="http://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-f-16-schaal-1-8-a.72050"]http://www.modelbouwforum.nl/forums/turbine-aangedreven/72050-bouwverslag-f-16-schaal-1-8-a.html[/URL]
maar als de maiden geweest is zal er zeker een update volgen
groeten Gertjan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoemeer ik de opbouw van het vliegtuig ( Big Jim ) bekijk , hoemeer ik denk dat hij van de Greenley afkomstig is...:smile:
 
Plotterwelt schreef :

Ik mis bij deze wel de oltimer look wat typisch was voor de Big Jim , Little Stick en oa. de Kwik-Stick

Er kan toch ook zo een bloempot als motorkap opgezet worden, dan ziet hij er zeker beter uit ?
 
Voorbeeld van het zijroer .

67384936f6fbadb77.jpg


De " bloempot " heb ik ook al een paar keer toegepast . :D

Een plastik bloempot als vorm genomen en van binnen gelamineert , je krijgt zo perfekte motorkappen .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorbeeld van het zijroer .

67384936f6fbadb77.jpg


De " bloempot " heb ik ook al een paar keer toegepast . :D

Een plastik bloempot als vorm genomen en van binnen gelamineert , je krijgt zo perfekte motorkappen .

Mvg Johan

Ziet er ook beter uit dan de saaie Engelse look...:smile:
Heb nog een nieuwe 3W 60 Heindel liggen met kelk en een reso van Krumscheid ( 1060 )
De populierentriplex plaat ( 3 mm. ) die ik nog heb liggen kan dienst doen om de romp te bouwen met de nodige gewichts-uitsparingen.
Moest ik hem bouwen , dan ook met opsteekvleugels denk ik ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanmiddag heeft de big-jim haar maiden gehad,
deze kist vliegt echt als een eitje en wat betreft de oldtimer look, deze kist is niet bedoeld om als schoonheid door het leven te gaan (al draagt het kind een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding:D)

ik hoefde helemaal niks aan de kist te trimmen en met de mvvs 58 gaat ze echt loodrecht omhoog, en heb nog niet eens volgas gedraait omdat de motor nog niet helemaal goed is ingelopen (ik draai nog steeds op de inloop olie die bij de motor geleverd was.)

maar daar zal snel verandering in komen, het is nu zaak om de kist verder goed te leren kennen, en uurtjes maken, maar heb al wel gemerkt dat ze erg vergefelijk is en geen gemeen overtrek gedrag laat zien.
ik heb vanmiddag aan het eind van de middag 2 vluchten gemaakt en toen alles aan een grondige inspectie onderworpen.
de eerste landing zonder flaps prima te doen en is zeer rustig aan de grond te zetten
de 2e vlucht met vol flaps geland, nu hangt de kist bijna stil als er een klein beetje wind staat.
wat ik nu eerst wil doen is de nodige liters benzine verstoken en de vervolg stap is een sleepkoppeling inbouwen. (waarschijnlijk maak ik er ook nog een hucklepack bij om de wat kleinere zwevers ook makkelijk omhoog kan brengen)
volgendekeer zal ik kijken of er iemand een filmpje kan maken



groeten Gertjan
 
Laatst bewerkt:
nou nog een paar bakjes eronder voor parachutisten en dan bij deze een uitnodiging om op 6 juni te komen droppen in someren voor de parawedstrijd... :-)
 
Back
Top