serge pot
Forum veteraan
Voor een aankomend bouwproject was ik op zoek naar een viertakt motor met het vermogen van een zg 38, maar niet met de nare onrondheid in de loop zoals een ngh 30 of 38 .
Saito en Is vind ik te duur net zoals een Roto 35.
Tevens een zelf gesteld doel ,klaar zijn voor onder de 300 euro.
Uitdaging en of handicap is geen draaibank of frees hebben .
Na wat speurwerk kwam ik in de bosmaaiers uit en wel op de Honda GX35. Ideaal dus omdat deze een nat carter heeft welke onder elke hoek bruikbaar is .
Deze op de kop getikt voor wel 125 euro . Een Honda bosmaaier met GX 35 Motor .
Natuurlijk zijn er mij diverse mensen voor gegaan .
Echter allemaal met de originele carburateur zonder drukreferentie en verstelbare sproeiers .
Ik heb dus van de motor al het overtollige materiaal weggehaald .
Ook de decompressie hevel in het nokkenas wiel .omdat deze bij lage toerentallen de motor uit kan schakelen .
Inlaat in de kop is 10 mm . Het inlaat traject verliep van 8,5 naar 10 . Deze heb ik geheel naar 10 gemaakt . Een verloopstuk gemaakt van vliegtuig multiplex van 14 mm gasklep naar 10 mm inlaat .
Hierdoor paste er mooi een walbro op met 10mm venturi en 14mm gasklep .
De pomppuls haal ik uit de inlaat .
Vliegwiel is verwijderd en vervangen door een prophub van een dle motor omdat deze stomtoevallig dezelfde conushoek had . Echter moest ik wel een tussenconus maken omdat de conus in de hub groter is als op de motor .
Met wat goed ouderwets plaatwerk en buigwerk is deze ook uit 1,5mm dik Alu plaat gemaakt .
De prophub ingekort aan motorzijde voor goede passing .
Ook een houder gemaakt voor de Hallsensor .
Tot hier is het nu gebleven .
Nu kijken of ik een cdi ga gebruiken of een rcexl ontsteking .
Saito en Is vind ik te duur net zoals een Roto 35.
Tevens een zelf gesteld doel ,klaar zijn voor onder de 300 euro.
Uitdaging en of handicap is geen draaibank of frees hebben .
Na wat speurwerk kwam ik in de bosmaaiers uit en wel op de Honda GX35. Ideaal dus omdat deze een nat carter heeft welke onder elke hoek bruikbaar is .
Deze op de kop getikt voor wel 125 euro . Een Honda bosmaaier met GX 35 Motor .
Natuurlijk zijn er mij diverse mensen voor gegaan .
Echter allemaal met de originele carburateur zonder drukreferentie en verstelbare sproeiers .
Ik heb dus van de motor al het overtollige materiaal weggehaald .
Ook de decompressie hevel in het nokkenas wiel .omdat deze bij lage toerentallen de motor uit kan schakelen .
Inlaat in de kop is 10 mm . Het inlaat traject verliep van 8,5 naar 10 . Deze heb ik geheel naar 10 gemaakt . Een verloopstuk gemaakt van vliegtuig multiplex van 14 mm gasklep naar 10 mm inlaat .
Hierdoor paste er mooi een walbro op met 10mm venturi en 14mm gasklep .
De pomppuls haal ik uit de inlaat .
Vliegwiel is verwijderd en vervangen door een prophub van een dle motor omdat deze stomtoevallig dezelfde conushoek had . Echter moest ik wel een tussenconus maken omdat de conus in de hub groter is als op de motor .
Met wat goed ouderwets plaatwerk en buigwerk is deze ook uit 1,5mm dik Alu plaat gemaakt .
De prophub ingekort aan motorzijde voor goede passing .
Ook een houder gemaakt voor de Hallsensor .
Tot hier is het nu gebleven .
Nu kijken of ik een cdi ga gebruiken of een rcexl ontsteking .