Ik denk dat een 2S350 mAh pakje binnen een half uur door en door warm is.
Vaak zijn het dunne cellen.
Ik heb 2 350mAh pakjes, de ene is lang en dun de andere kort en dik.
Die lange dunne zal eerder warm zijn in de kern, zie het als een rollade of een schnitzel.
Een rollade heeft 90 minuten nodig om gaar te worden, een schnitzel 5 minuten.
En er zit ook nog een verschil tussen 2 en meer S.
Een 2S pakje word aan beide kanten verwarmd, een 3S heeft een middelste cel die geisoleerd word door de 2 buitenste.
En zoals ik zei, je kan het in de vlucht zien.
Je spanning onder belasting wordt hoger, meteen al, vanaf de eerste seconde.
Je vliegtijd kan korter worden omdat het vermogen toeneemt.
Door iets te zakken in de temperatuur kan je dat weer compenseren, dan zal de celspanning wat lager worden.
In de F5B wilde je een hoge piek hebben maar soms was die piek te hoog, dan sprak de Watt Limiter te vroeg aan.
Door de temperatuur wat lager te houden kwam het vermogen wat minder piekerig en scheelde dat 1 a 2 seconden limitertijd, dus kon je de vlucht wel eindigen.
Waar je eerst 27 seconden motorloop had voordat je de 1750 W/min aantikte had je het dan bij 28 of 29 seconden.
GJ
Vaak zijn het dunne cellen.
Ik heb 2 350mAh pakjes, de ene is lang en dun de andere kort en dik.
Die lange dunne zal eerder warm zijn in de kern, zie het als een rollade of een schnitzel.
Een rollade heeft 90 minuten nodig om gaar te worden, een schnitzel 5 minuten.
En er zit ook nog een verschil tussen 2 en meer S.
Een 2S pakje word aan beide kanten verwarmd, een 3S heeft een middelste cel die geisoleerd word door de 2 buitenste.
En zoals ik zei, je kan het in de vlucht zien.
Je spanning onder belasting wordt hoger, meteen al, vanaf de eerste seconde.
Je vliegtijd kan korter worden omdat het vermogen toeneemt.
Door iets te zakken in de temperatuur kan je dat weer compenseren, dan zal de celspanning wat lager worden.
In de F5B wilde je een hoge piek hebben maar soms was die piek te hoog, dan sprak de Watt Limiter te vroeg aan.
Door de temperatuur wat lager te houden kwam het vermogen wat minder piekerig en scheelde dat 1 a 2 seconden limitertijd, dus kon je de vlucht wel eindigen.
Waar je eerst 27 seconden motorloop had voordat je de 1750 W/min aantikte had je het dan bij 28 of 29 seconden.
GJ