Weer een forse stap verder; alle rc en elektronica is ingebouwd, afgeregeld en werkt! Was wel even een dingetje. De bedoeling was om alles wat op 5V moest draaien uit een enkele 7 Ampere UBEC te laten voeden. Dat ging wel, alleen bleek de combinatie van veel draden heen en weer door een kabeltunnel onder de vloer en vier redelijk krachtige en daarmee stroompieken op de voedingsleiding producerende servo's niet helemaal te werken. De servo's en elektronica bleken redelijk onrustig te draaien en te schokken.
Dat is opgelost door toch twee 5 Volt circuits te gebruiken. Op de ene staat alle elektronica, ontvanger, MultiSwitch en het licht, dit wordt gevoed met de BEC van de rij-regelaar. Op het andere staan alle 'vuile' gebruikers, de servo's. Die worden gevoed door die zware UBEC. Nu loopt alles zoals het de bedoeling is, storingsvrij en geen last van spanningsdips als bijvoorbeeld de auto door de retract servo's op zijn eigen gewicht op de wielen wordt gedrukt.
Daarmee is het wel een volle boel. Paar foto's:
Het voor-onder.
Van links naar rechts, van boven naar beneden: Senco-ONE geluidsmodule, stroom en servo-puls verdeelpunt, servo voor het stuur, aansturing arm pop, stuurservo met daarboven de dim-grootlicht schakelunit, retract servo, uit-schekelaar voor stuurservo bij ingetrokken wielen.
Blik naar achter door de opening van de achterbank.
Vlnr, vbnb: retract servo, laatste stukje stroom verdeelprint, aansturing retract servo-s, diff met kardan vanaf de rij-motor, ontvanger, achterkant Jet-outrunner, 3S Lipo.
En het achter-onder, oftewel de motorruimte.
Vlnr, vbnb: lichtmodule met verdeel- en schakelprint water-land, gyro, stuurservo jet, rij-motor met toegevoegde heatsink met fan (werd erg heet), uitschakelprintje rij-ESC bij ingetrokken wielen, retract servo met schakelaar voor signaal 'wielen op', MultiSwitch (NVM Arduino) gecombineerd met stroomverdeel print. Daarnaast zit er onder het linker zilveren lamellenrooster een fan die lucht naar binnen blaast, en onder de rechter één die die lucht er weer uit blaast. De gehele rij-aandrijving is daarmee luchtgekoeld, de Jet aandrijving watergekoeld.
Techniek > Check!
Zo is de huidige bouwstand:
Nu verder met de overige details, stoelen, deuren, pop en ruit.