Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niet dat je er iets aan hebt ..........maar er kwamen heel veel messing veertjes te voorschijn tijdens het verspanen![]()
Je hebt er inderdaad niets aan, echter heb ik inmiddels een kilo of 25 van dat spul opgespaard. Eerdaags maar eens informeren wat een opkoper er nog voor geeft![]()
Dank je Dunsz, niet dat je zegt van poehpoeh, maar zijn toch euries nietwaar? Leuk voor het hobby budget.Ik heb even gekeken voor je ................messing spanen ongeveer 2.85 eurootjes per kilo![]()
heb ik eerst een doorn met klem mechanisme gefreubeld
Jouw oplossing is een stuk eleganter, dan dat ik destijds heb toegepast voor het bewerken van de cilinder mantel.
Jouw oplossing is een stuk eleganter, dan dat ik destijds heb toegepast voor het bewerken van de cilinder mantel.
Jouw oplossing is een stuk eleganter, dan dat ik destijds heb toegepast voor het bewerken van de cilinder mantel.
Ik weet niet wat jouw oplossing was ?
Nu minder elegant.
Uitgangspunt boring van mijn stoommachine, 14 mm, materiaal cilinder, Al-brons, afval van steunlagers uit een kettingtransporteur.
Uiterst slijtvast, maar moeilijk bewerkbaar, vooral soldeerbaar aan de stoomspiegel.
Ik heb in het te bewerken stuk draad getapt M12. Vervolgens een 8.8 bout M12 van voldoende lengte, zodat de boutkop aan de binnenkant van de klauwen van de 3 klauw stoot(geen uittrekken door krachten van de verspaning) en voldoende lengte voor:
- Lengte van de cilinder.
- lengte voor een vlakgedraaide schijf aan de klauwplaatzijde om uitloop te geven voor de draaibeitel.
- Voorzien van centerboring voor het meedraaiend center om de verbuiging door de verspaningskrachten op te vangen.
Na bewerking buitenzijde, de binnenkant op voormaat uitgedraaid. Vervolgens op het draaiplateau van de freesbank centrisch uitgelijnd en de boringen voor de cilinder tapeinden/draadeinden aangebracht.
In ieder geval wel meer werk, aan de andere kant, als het resultaat goed was heeft je oplossing gewerkt en dat is het belangrijkste. Er zijn vele wegen die naar Rome gaan, is het spreekwoord toch ......................of is dit een gezegde![]()
Dus vandaar mijn opmerking: "Minder elegant".
P.s. de 18-de a.s. nog naar Loon op Zand ?
Ja, ik heb vorige week de bevestiging ontvangen.
.zal m'n gas regelaars meenemen en als je er behoefte aan hebt kan ik ook wel een kopie maken van de bewuste tekening ?