hms diana

dank voor de positieve berichten, misschien nog een punt van aandacht waar een mogelijke fout in kan sluipen. De lijsten
op de zijgalerijen en op de spiegel moeten op dezelfde hoogte zitten. Vooral de naam(diana) kan in het gedrang komen.
Het best kan men alle lijsten in een keer aanbrengen.
 
ben er achter gekomen dat de combinatie van admirality paints en doorzichtige lak op waterbasis niet altijd lekker
gaat. Eerst een proefstukje proberen is het advies.
 
onder de waterlijn horen koperplaten te zitten maar met koperverf kan het ook.
Ik vind het zonde om een romp netjes te beplanken en daarna te verbergen onder koperplaat.
 

Bijlagen

  • IMG_0348.jpg
    IMG_0348.jpg
    112 KB · Weergaven: 224
Goh!!
Misschien beter om volgende keer een model te kiezen, zónder bekopering, dit is eigenlijk zonde van de investering!
Nu is het al de 2e HMS Diana die eigenlijk "HMS Diana bij benadering" , of HMS Diana ongeveer" moet worden genoemd :eek:
Ik zou haar maar mooi bekoperen, want de overgang van de beplanking naar de galjoensscheg aan de boeg is niet écht netjes hoor, en met bekopering er op zie je er niks meer van.......
 
Walter, Er is maar een bouwmeester op de werf, en als jij zegt ik doe het met koperverf dan geef ik je niet helemaal ongelijk.
Bij Piet hebben we gezien dat dat heel mooi lijkt, en het enige verschil zijn de naden van de plaatjes en de nagels.
Dus ik wens je veel succes met je onderwaterschip. Bouw het zoals jij er plezier in hebt, historisch correct of niet, je moet er plezier in hebben.
Dat is het belangrijkste in een hobby.

Groet Peter
 
Goh!!
Misschien beter om volgende keer een model te kiezen, zónder bekopering, dit is eigenlijk zonde van de investering!
Nu is het al de 2e HMS Diana die eigenlijk "HMS Diana bij benadering" , of HMS Diana ongeveer" moet worden genoemd :eek:
Ik zou haar maar mooi bekoperen, want de overgang van de beplanking naar de galjoensscheg aan de boeg is niet écht netjes hoor, en met bekopering er op zie je er niks meer van.......

Dit vind ik nu zo n opmerking die nergens opslaat.....
ik koop maar helemaal geen bouwdoos, het zou zonde zijn wanneer hij niet helemaal wordt wat anderen zich ervan voorgesteld hebben.
enne zonde van mijn tijd, ik ben tenslotte geen meesterbouwer.....

Ik ben gewoon van mening dat de bouwer zelf bepaald wat hij al dan niet doet, zijn vrijheid en of ik het ermee eens ben is niet relevant en mooi is ook een relatief begrip....

Walter succes
 
ik vind ook dat , walter gelyk heb want dat bekoperen is zeer veel werk en staat niet garant voor een mooi resultaat.

dus walter het is jouw boot , en als jii dit mooi vind laat de rest dan maar zeuren.
 
Ik sluit mij aan bij de voorgangers, iedereen bepaald van zijn eigen schip wat hij wel of niet aanbrengt aan het schip historisch correct of niet.
Het bouwen moet leuk blijven en dat is waar het om gaat bij deze hobby.
 
allen bedankt voor de aan-en opmerkingen, zo zie je maar weer dat ieder er zijn idee over heeft.
Mijn moto: gewoon doorgaan met wat men leuk vindt.;)
 
Dit vind ik nu zo n opmerking die nergens opslaat.....

Ahhhhh, oké, dus als ik een doos koop van een HMS Bellona, en ik maak er een vleugelboot van met pimpelpaarse zeilen, dan kan ik rekenen op oh's en ah's omdat ik het mooi vind.......

Het gaat er volgens mij om of het model klopt met hoe het ooit is geweest, dat is de definitie van modelbouw......

En Timber.... jij hebt nu 8 onafgebouwde rompen staan, en jij vind de nerven in het triplex van het ""valse dek" van de SS Great Eastern al op breeuwnaden lijken, dus dekplanken zijn overbodig .......
De Diana heeft de plaatjes in de kit, dus dat kost niks meer.......
Tijd kost het wél natuurlijk, maar dat is de hobby.......
Over meerwaarde gesproken; een bekoperde romp, zoals het origineel, heeft meerwaarde, een geverfde romp in koperkleur duidelijk niet.

Ik zou zeggen, "hier ligt een uitdaging"!!!!!
 
Laatst bewerkt:
hallooo zeg,

laat iedereen eens voor zichzelf bepalen wat en hoe hij het zelf wil bouwen.
was in mijn rc tijd ook zo ,die dat dachten dat ze het beter konden ,waren degene die we met de roeiboot mochten uit het water halen(de boot wel te verstaan).
 
Ahhhhh, oké, dus als ik een doos koop van een HMS Bellona, en ik maak er een vleugelboot van met pimpelpaarse zeilen, dan kan ik rekenen op oh's en ah's omdat ik het mooi vind.......

Het gaat er volgens mij om of het model klopt met hoe het ooit is geweest, dat is de definitie van modelbouw......

En Timber.... jij hebt nu 8 onafgebouwde rompen staan, en jij vind de nerven in het triplex van het ""valse dek" van de SS Great Eastern al op breeuwnaden lijken, dus dekplanken zijn overbodig .......
De Diana heeft de plaatjes in de kit, dus dat kost niks meer.......
Tijd kost het wél natuurlijk, maar dat is de hobby.......
Over meerwaarde gesproken; een bekoperde romp, zoals het origineel, heeft meerwaarde, een geverfde romp in koperkleur duidelijk niet.

Ik zou zeggen, "hier ligt een uitdaging"!!!!!


Ahh s en Ohh s worden niet gevraagd en verders..

C'est le ton qui fait la musique ....
 
er is een begin gemaakt met de bouw van de rolpaarden en in de grondverf zetten
van de kanonlopen. De metalen oogjes zijn in het bruineermiddel gezet omdat verven
niet praktisch is. De wielen zitten nog los omdat het rolpaard eerst in de verf gezet moet worden.
 

Bijlagen

  • IMG_0349.jpg
    IMG_0349.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 194
Back
Top