Tamiyacup Nederland 2015

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jan de Boeff, 29 jan 2015.

  1. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
  2. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt heren, er is een nieuwe ESC onderweg!!! :):):):)
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    Als deze bij jou goed beval Leo, dan kan dat wel eens de nieuwe standaard worden
     
  4. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Tilburg
    Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb een brushless/brushed esc gekocht, niet de Carson.
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    nee de nieuwe Tamiya TBLE-02S, we gaan het zien Leo en hopelijk geen problemen meer voor jou zodat we echt het gevecht op de baan kunnen aangaan (om de laatste plaats :rolleyes:)
     
  6. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Tilburg
    Laatste plaats, zeker! De rode lantaarn dragen is ook leuk :D.
     
  7. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    vechten voor de top 3 ik zeker net zo leuk...
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb een 105 en heb alleen de fan rechtstreeks op de LiPo moeten aansluiten omdat bij mij na 5 min steeds de BEC in greep. Ik heb in mijn 2e TT-02 een 302 zitten en voor mijn gevoel gaat deze veel harder dan een 105. Ik wilde hier afgelopen zondag mee gaan rijden maar kon helaas niet aanwezig zijn :(

    Dan in Gouda maar :D
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zijn er al ergens foto's online van zondag? Vooral Hampy's tt verdient een mooie plek in de plaatjesgallerij!

    Hugo
     
  10. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Daarmee heeft Michel geloof ik ook al dezelfde problemen gehad..
     
  11. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    als ik het allemaal zo lees is de luck-factor zeker belangrijk met al deze regelaars
     
  12. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Het ligt meer aan de motor, voor de brand in de Carson Cup Machine (en de lange tijd dat ze onbeschikbaar zijn geweest) bestond dit probleem niet. De nieuwe Cup Machines vragen simpelweg teveel van de Tamiya regelaars en daar is ook een prima oplossing voor, genaamd Hobbywing 1060 en de Tamiya Cup zou er goed aan doen te accepteren dat de Cup Machine nu helaas niet meer leuk samenspeelt met de Tamiya regelaars en dus dit alternatief toe te laten aan de lijst met toegestane ESC's.
     
  13. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Rotterdam
    of overgaan op de standard silvercan motor welke meestal bij de tamiyakits worden geleverd en misschien wel helemaal back to basic met de top-stock

    -basis kit TT-01(E) of TT-02 (geen R)
    -Silvercan motor uit kit
    - ESC uit kit (TEU-101/104/105/302)
    - kogellagers toegestaan
    - Alu. tussenas toegestaan
    - Tamiya CVA dempers only (geen Aluminium dempers dus)

    zomaar een idee :rolleyes:
     
  14. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Of je zou kunnen voorstellen om deze motor te gebruiken:

    MOTOR RS-540 SPORT Artikel-Nummer: 300053068
    de zogenaamde sport tuned motor.

    Heb met deze motor getest in mijn M-05 en er zat geen of weinig verschil in ronde tijden in vergelijking met de Carson Cup motor.

    gr. rene
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Die Sports Tuned trekt ongeveer even veel stroom als de Cup machine, dat vinden de ESC's dus ook niet leuk. En in de praktijk blijkt die motor warmer te lopen, dus nog meer stroom voor dezelfde prestatie.

    Ik ben wel een voorstander van wat Jan voorstelt. Ik heb Michael ook al eens zoiets voorgesteld. Alex zou met z'n finale rit 6e (en zeker niet laatste) geworden zijn in de Euro TW!

    Hugo
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik vind het voorstel van Jan ook erg goed en ben daar ook voorstander van. Tevens zou de Top Stock ook echt voor "beginners" (ja het is lastig, want waar trek je de grens) moeten zijn. Bijv. max. 2 jaar in de Top Stock en ben je wat meer ervaren dan naar de Top Stock Modified klasse oid. waar wat meer is toegestaan. Zo maak je als beginner ook nog wat meer kans op een beker en dat motiveert.

    Overigens is de HobbyWing 1060 een fantastische regelaar, ik heb er ook 1 in mijn F1 zitten. De Tamiya 302 regelaar is overigens ook erg goed.

    Met een Cup Machine, Savox 1252 servo en 4cm fan had mijn 105 regelaar het ook erg moeilijk, ik heb de fan nu rechtstreeks op de LiPo aangesloten (als de auto uit staat blijft de fan nog wel draaien) en dat gaat al sinds Vianen goed. Het blijft overigens wel een erg onvoorspelbare regelaar gezien de verhalen.
     
  17. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Volgens de specs opgezocht via google.... Carson 8,7Amp en de Sporttuned 12Amp....

    Tamiya ESC's, zijn al een keer eerder een probleem geweest, destijds met de zo populaire mini klasse, een paar jaar is deze vrijgegeven en later is men weer overgegaan tot invoering ervan, en nu ....inmiddels weer vrijgegeven...of dit voor de topstock een oplossing is....misschien moet Tamiya een binnen zijn eigen deuren gaan zoeken voor goede, betrouwbare, goedkope oplossingen..tis ten slotte een Tamiya Cup, en wil je deelnemers in zijn geheel op Tamiya matriaal laten rijden, dan moet daar ook een inverstering van de Fabrikant tegenover staan...!!!

    Ik vindt het te kort door de bocht om de Carson op te schepen met alle problemen van de ESC's, men heeft tegenwoordig ook zwaardere servo's die ook meer trekken, en extra fan soms niet direct op de accu aangesloten, en wat te denken van "smeren", meer grip betekenend ook automatisch meer warmte verliezen die de ESC moet kunnen dissiperen....en zomaar een motor invoeren omdat deze toevallig ongv even snel loopt...niet relevant tot het onderwerp...2 totaal verschillende begrippen...!!!
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zeker. Mijn beide 105s hadden BEC problemen, en daar lees ik veel meer over. Mijn 105 heeft in mijn M-06 goed gefunctioneerd, met een externe BEC. Ik denk dat hij dat bij de nieuwe eigenaar nog steeds doet. Die interne BEC van de 105 is ook maar voor 0,75A gemaakt volgens de spec, een beetje flinke servo doet het daar niet op.

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
  19. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Tilburg
    Ok, dus weer bagger gekocht. Als deze regelaar het niet vol houdt wordt het wel duur, dat was toch niet de bedoeling van de Cup?
    Ik had zelfs nog een Traxxas regelaar liggen, nieuw, die me dus niets extra gekost zou hebben.

    Ik voel er weinig voor om alle regelaars uit het rijtje te proberen, heb ook nog een gezin en andere zaken.
     
  20. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    nee gewoon extra bec op je regelaar maken is probleem wel opgelost.
    ik ben ook niet blij met die standaard tam regelaars maar met extra bec heb je geen probleem.

    Gr.Jasper
     

Deel Deze Pagina