Laat me nou maar lekker mijn gang gaan.
Dat is de kern van de hele hobby....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Laat me nou maar lekker mijn gang gaan.
Mijn ervaringen met secondenlijm en zacht hout zijn prima. En als jij na 10 jaar nog steeds geen problemen hebt met loslatende verbindingen zal het wel goed zijn toch?Ga je alles met secondelijm doen?
Jazeker. Ik denk dat je dan niet veel zwaarder uit gaat komen en de speling zal zeker beter zijn. Toen de vorige romp gebouwd werd werkte men waarschijnlijk nog met servo's van een pond, dan is het een ander verhaal.Die enorme stalen hevel die in de romp zit. Die gaat verdwijnen en wordt vervangen door servo's in stabilo/kielvlakken?
Ik ga de hevels niet meer gebruiken. Bij de oude Elefant werkte het bij het hoogteroer best goed, maar de aansturing van de richtingroeren had enorme hysterese. Die had ik al gemodificeerd naar een servo in het stabilo.Die metalen hevels lijken allemaal onder het zwaartepunt te zitten. Dat is toch niet zo erg?
Servo's in de staart maakt de staart zwaarder. Met die korte neus vraagt dat weer snel veel lood extra voorin.
Nou ja, het is weer typisch vliegtuig bouw. Hier win je wat, daar laat je wat.
Voor het lijmen van (zacht) hout gebruik ik geen activator. Niet nodig.Ik geloof dat CA lijm vooral bros wordt met activator. Ik weet niet of je dat ook gebruikt...
Voor het lijmen van (zacht) hout gebruik ik geen activator. Niet nodig.
DirkSchipper;3466091. zei:Even een keer likken aan één kant van de verbinding, droog vegen, positioneren, en lijm erbij.
Hee joh, Ik ben niet zo gek als ik eruit zie!!Je zou een foutje in de werkvolgorde maken zeg....![]()
![]()